Heli blijft niet op 1 hoogte.

Je zou bijna schrik krijgen om een vraag te stellen als beginner hier.

:p je hebt zeker ook goede tips op een konkrete vraag gekregen !!:p

:rolleyes: ..en stel je voor, je vliegt met succes al jaren en da komt de 999ste beginner met de zelfde vraag, zou je toch ook ma 'n krappje doen:eek:

:p je hebt zeker ook goede tips op een konkrete vraag gekregen !!:p

:rolleyes: ..en stel je voor, je vliegt met succes al jaren en da komt de 999ste beginner met de zelfde vraag, zou je toch ook ma 'n krappje doen:eek:
Heel erg waar, steeds worden al mijn vragen beantwoord.

Wees blij dat de 999ste beginner dezelfde vraag stelt, je hobby groeit. :cool:

Verder zo, ergens kreeg je alltijd een goede antwoord, er zijn genoeg leden met heeeeel veel ervaring
(zelf heb ik over gyros met schaal-helis wat gekregen, wat me bijna een heli gekost heeft, danke jongens):rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Daarom ben ik allerlei standaard info aan het verzamelen in een sticky...

Momenteel is gewoon veel van het "standaard" spul erg moeilijk terug te vinden
mede omdat er 999 beginners zijn die hetzelfde vragen, maar net wat anders bedoelen

Het hele gyro verhaal zit er al een beetje ingebakken (ook het normal en schaalhelis.. men. heli-uwe ;-))

Moet alleen een beetje kijken of het goed genoeg is..
of er zaken echt uit ontbreken of anders omschreven moeten worden.

Daarom ben ik allerlei standaard info aan het verzamelen in een sticky...

Momenteel is gewoon veel van het "standaard" spul erg moeilijk terug te vinden
mede omdat er 999 beginners zijn die hetzelfde vragen, maar net wat anders bedoelen

Het hele gyro verhaal zit er al een beetje ingebakken (ook het normal en schaalhelis.. men. heli-uwe ;-))

Moet alleen een beetje kijken of het goed genoeg is..
of er zaken echt uit ontbreken of anders omschreven moeten worden.
Leuk idee, als je eventueel foto's wil kan ik wel het een en ander regelen, heb zelf een 450 pro, maar er zijn natuurlijke universele dingen.

sterker, er zijn erg veel universele dingen...

De techniek is grotendeels universeel, en tussen de fabrikanten wijzigt alleen de manier van hoe men tot dezelfde beweging komt

ook het instellen van een heli is redelijk universeel, je moet gewoon een aantal graden hebben, en de bewegingen moeten goed zijn.
Enigste grote probleem waar je al snel tegenaan loopt, is die stomme zender waar alles op de raarste plekken verstopt zit.

Daarom heb ik nu een stuk met functies opgenomen, zodat je iig weet wat wat doet

en daarop volgend kan ik verder met een heli echt werkelijk afstellen
wat dan weer een samenvatting wordt van alle functies.

Het gaat om de basisprincipes, als je die weet, kun je daar de rest redelijk van afleiden

Stel, iemand komt zelfs na die hele uitleg alsnog echt in de problemen, krijgt deze persoon ook niet zomaar een partij geirriteerde forummers over zich heen :mrgreen:
Het wordt wat anders als er geconstateerd wordt dat de betreffende beginner gewoon geen zin heeft zich erin te verdiepen, en alles op een gouden schaaltje voorgekauwd wil krijgen..
Zien we ook nogal wel eens voorbij komen

Ik heb ook een HK450GT gebouwd en had ook hetzelfde probleem. Toen ik nogal veel speling in de rotorkop aantrof die ik er niet uit kreeg heb ik een andere kop gemonteerd. Het was direct opgelost.
Wat er gebeurt met een kop met speling is dat de rotorbladen tijdens het opstijgen in een klap van negatief naar positief "omklappen", dit geeft een erg onrustig gevoel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook een HK450GT gebouwd en had ook hetzelfde probleem. Toen ik nogal veel speling in de rotorkop aantrof die ik er niet uit kreeg heb ik een andere kop gemonteerd. Het was direct opgelost.
Wat er gebeurt met een kop met speling is dat de rotorbladen tijdens het opstijgen in een klap van negatief naar positief "omklappen", dit geeft een erg onrustig gevoel.

Topic is ruim 2 jaar oud...

Topic is ruim 2 jaar oud...

Wat niet wegneemt dat Dikke Miel ook een antwoord verdient ;)

Nou.... dat gebeurt er niet.... de bladen klappen normaal gesproken niet om, maar willen vanwege het coriolis effect naar nul graden toe.
Dus tussen negatief en positief zit rond de nul graden een gebiedje waarin jij wel de stick beweegt maar de bladen vanwege die speling niet meekomen. Daar merk je tijdens het vliegen niet veel van want de heli stijgt pas bij tussen de 4 en de 5 graden pitch op....

Maar de speling verooraakt wel iets van onrust op de pitch omdat de bladen de stick en de swash nooit mooi regelmatig zullen volgen.

Het is echter NIET het "omklappen": dat zou namelijk tamelijk waarschijnlijk tot bladflutter leiden, en dan word je heli even voor een paar seconden wazig (alsof je ogen niet goed scherpstellen) en daarna heb je geen heli meer maar een over 5 meter verspreide zak onderdelen...

Groet, Bert

dat is toch ook de definitie van een heli:
"een in formatie vliegende hoop onderdelen"

wachtend op de kans weer uit elkaar te springen :mrgreen:

Back