Heli bouwen, beginner

• Topicstarter Topicstarter arvrc
  • Startdatum Startdatum
A

arvrc

Guest
Ik ben nieuw met modelbouw, en zou graag een helicopter willen gaan bouwen. Ik wil een helicopter die het liefst nog iets op kan tillen, het liefst zelfs meer dan 1 kg, ik weet niet wat de draagkracht normaal is van een rc helicopter. Daarnaast zou ik graag een live stream camera op mijn heli willen bouwen, zodat ik zelf gewoon eens vanaf mijn pc kan bekijken waar mijn heli heenvliegt.
Ik heb wat onderzoek gedaan naar die live stream camera's, ik weet alleen niet waar ik ze moet kopen, kunnen jullie mij misschien vertellen of ze zulke spullen bij een modelbouwwinkel hebben. Kunnen jullie misschien ook vertellen welke camera en sender/receiver geschikt zijn?
Ik wil ook graag weten wat het bereik van een gemiddelde rc heli is.
Mijn budget ligt rond de €300,- euro voor de heli, meer is misschien ook nog wel mogelijk. Ik zou ook graag willen weten hoeveel een setje kost om een live stream naar je pc/tv te krijgen.

denk dat je best eens kijkt hier op forum onder FPV.
en een kilo zal een beetje veel te zware camera zijn hoor, tegenwoordig zijn dat kleine dingetjes met heel veel mogelijkheden.
Jij staat echter nog voor het moeilijkste...
Leren heli vliegen....
Veel lees en leer-plezier!
succes!

Niet lullig bedoelt, maar whahahahaahaaa

Nee, met 300 euro heb je niet eens een heli met een beetje zender

Ik weet niet precies wat een heli kan tillen, maar denk dat je in de buurt van de 700 gaat zitten, en eigenlijk zul je wat groter moeten
Een 700 is ongeveer 2000 euro inclusief zender, wat batterijen, lader etc

Zo'sn systeem zal heeeel snel de 1000 euro aantikken, en ik vermoed dat het daar nog overheen gaat

En dan moet je nog leren vliegen

Dus zeg dat wanneer je een heli hebt, je minimaal een half tot heel jaar uit moet trekken
En in totaal minimaal 3000 tot 5000 eur...

Tsja, Studenten staan bekend als onverbeterlijke feestnummers, je houdt de stemming er zo goed in ;) Right between the eyes, zachte heelmeesters en zo. :mrgreen:

arvrc, lees deze FAQ alvast, vastgepind/belangrijk bovenaan in subforumgeeft je een goed idee van de (on)mogelijkheden, bespaart jou (en ons :) ) veel vragen:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/beginners-guide%3Been-heli-kopen-hoe-en-wat-en-wel-niet.39647

Ook handig om je locatie en leeftijd op te geven in je profiel, zodat iedereen dat altijd kan zien, zie de riedel tekst onder mijn foto. Locatie is handig voor handel en on-site hulp, leeftijd geeft indicatie van kennis, school, ervaring, budget. Voor het betere maatwerk qua antwoorden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, Studenten staan bekend als onverbeterlijke feestnummers, je houdt de stemming er zo goed in ;) Right between the eyes, zachte heelmeesters en zo. :mrgreen:
.

:mrgreen:
Ik ben tegenwoordig geen student meer, maar je kan je naam hier niet veranderen
En what's in a name?

En een leuk feesie is nooit weg..
Een man is pas oud als het jongetje in hem weg is...

En als de TS in de buurt van Rotterdam woont, nodig ik hem uit eens te komen kijken

Punt is gewoon simpelweg dat de heli's een van de duurdere onderdelen uit de modelvliegonderdelen zijn
Ga je kijken naar compleet bestuurbare, direct link camera's krijg je bedragen waar je toch goeie auto's voor kunt kopen

De bedragen die ik net noemde zijn richtbedragen, en stiekem als totaalbedragen zelfs aan de lage kant
Daarboven kun je het zo gek maken als je wilt

We hebben hier op het forum trouwens een persoon die precies doet wat jij wilt...
Die heeft een tijdje terug wt video's gepost, ben alleen even de naam kwijt. (gooi het op beginnende ouderdomsverschijnselen:mrgreen:)

We hebben hier op het forum trouwens een persoon die precies doet wat jij wilt...
Die heeft een tijdje terug wt video's gepost, ben alleen even de naam kwijt. (gooi het op beginnende ouderdomsverschijnselen:mrgreen:)

Als ik mij niet vergis, marcgoode.....

Groet, Bert

Back