Heli clubs in België

Discussie in 'Verenigingen' gestart door D1339, 4 jan 2021.

  1. D1339

    D1339

    Lid geworden:
    24 dec 2020
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Antwerpen
    Hey allemaal, ik ben op zoek naar een club in België waar ze nog actief (buiten corona-tijden) met heli's vliegen. Ik heb nu een half jaar een Mini Titan E325 en koop een van deze weken een Trex 500X en nieuwe transmitter. Ik ben zelf uit de regio Heist-op-den-Berg/Westerlo, iets in de buurt zou wel fijn zijn. MASH ligt op 5 minuten rijden, maar zij zitten met een ledenstop en zo goed als geen helipiloten. MACH in Herentals laat weten dat dit voor een bestuursvergadering valt, verder geen info ontvangen. Ook de club van Diest heeft nog niets laten weten en FLYLAC in Lier neemt geen nieuwe leden meer aan.

    Zijn er nog andere clubs in de buurt of heb ik ze allemaal gehad? Anders zit er niets anders op dan wachten :)
     
  2. morgoth924

    morgoth924

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    594
    Locatie:
    Gierle, Belgium
    Deze kende je misschien al. Een deel van de clubs heb je al gecontacteerd, maar er zijn er nog, vragen kan geen kwaad, het is een mooie hobby en in clubverband extra leuk!

    Zelf lid van taxandria modelvliegclub in Ravels-Eel, bij ons kan er met heli's gevlogen worden en zijn er enkele actief vliegende helipiloten, vaste vleugels zijn wel in de meerderheid. Wij hebben geen ledenstop. Wel niet vlakbij voor jou..
    Coronatijden zijn bijzondere tijden, maar op zondag is er meestal wel iemand van het bestuur aanwezig, ook de gewone leden zijn vlot aanspreekbaar, momenteel uiteraard "op afstand" ;).
     
  3. D1339

    D1339

    Lid geworden:
    24 dec 2020
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Antwerpen
    Die site kende ik zelf nog niet! Ravels is inderdaad wat ver. Beetje zonde dat heli's wat in de vergeetput lijken te geraken.
     
  4. Psycho Dad

    Psycho Dad

    Lid geworden:
    9 mei 2020
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Belgium
    ik vlieg in een club in Oost-vlaanderen, is echter wel heel eindje rijden voor u...
     
  5. D1339

    D1339

    Lid geworden:
    24 dec 2020
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Antwerpen
    Dat is inderdaad wel een eindje :) Ben zelf van regio Heist-op-den-Berg/Westerlo en ben net lid geworden van de KMC in Meerhout, daar vliegen ze nog met heli's en kunnen wel enkele leden helpen met figuren etc.
    EP-fun is ook een 45 minuutjes rijden, maar zij zijn wel nog actief en up to date met artikelen :)
     
  6. morgoth924

    morgoth924

    Lid geworden:
    28 jul 2005
    Berichten:
    594
    Locatie:
    Gierle, Belgium
  7. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    875
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Als ik van U was zou ik toch nog eens informeren bij MASH .
    Zij nemen van tijd toch nieuwe leden aan omdat er zijn die stoppen of weggaan .
    Niet bij de pakken gaan zitten na één keer vragen , blijven vragen en dan lukt het wel .
    Groetjes
    Ronny
     
  8. D1339

    D1339

    Lid geworden:
    24 dec 2020
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Antwerpen
    Hey Ronny, ik zie dat u ook van Hulshout bent :)
    Bij MASH konden ze niet helpen met heli's of om 3D te leren, vandaar ben ik er ook niet verder op ingegaan.
     
  9. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    875
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Ja , dat klopt , ik ben van Hulshout .
    Ik ben voorzitter van Modelbouw Team Hulshout vzw , afgekort MOTHvzw
    Je kan eens een kijkje nemen op onze website www.mothvzw.be
    Onze vaarvijver is op 500meter vogelvlucht gelegen van het vliegveld van MASH .
    Naast onze vaarvijver zou nog een buggypiste komen voor elektro en een crawlerparkoer .
    Veel modelbouw op een kleine afstand !!.
    Groetjes
    Ronny
     

Deel Deze Pagina