Heli CP Carboon

  • Topicstarter Topicstarter Sammy_g
  • Startdatum Startdatum
@ Zeer geleerde heer J.v.d.Wetering,

J.v.d.Wetering zei:
Rover schreef

"HOE" de afzonderlijke cellen van een accupakket geladen worden is niet zo belangrijk voor die cellen op zich,, het ging mij erom dat het afzonderlijk laden van de cellen de prestaties en levensduur van een accupakket ten goede komt,, een balancer is inderdaad handig want die laad elke cel automatisch apart

Wat een onzin!!! een balancer laad de cellen niet op
Een ballancer zorgt er voor dat tijdens het laden per cel geen hogeren spanning dan 4,3 Volt kan krijgen, elke honderste volt die hoger is vloeit via de balancer weg ,als de max spanning van het pakket bereikt is moet de lader afslaan
anders gaat de balancer en daarna het pakket alsnog kapot
Daarom moet een specialen Lipo lader worden gebruikt en
Daarom is het ook belangrijk hoeveel stroom de balancer max te verwerken kan hebben.
hopend dat dit iets duidelijk maakt jan

J.v.d.Wetering zei:
Hallo sam
De balancer zorgt er voor dat ieder cel die achter uit dreigt te gaan alsnog vol geladen wordt en daardoor het gehele pakket volgeladen wordt afgegeven na een laadbeurt

:oops: Het spijt mij ontzettend dat ik in uw beleving zo een domme vergissing heb kunnen begaan, echter na onderstaande gelezen te hebben,,,
Sammy_g zei:
Rover hartstikke bedankt voor je goede en makkelijke uitleg.
Ik weet veel over computers maar stroom is niet echt mijn vakgebied.
leek het mij verstandig de starter van dit draadje niet te overladen met AL TE ingewikkelde/technishe uitleg,,, ik kan me (het hele draadje toch nog eens doorgelezen hebbende) ook niet aan de indruk onttrekken dat genoemde starter het ondanks mijn "onzin" niet heeft begrepen.



André.
 
Sammy_g zei:
Hallo iedereen.

Ik heb nu wel de 3 cellen + een ballancer.
Dus als ik zo eens ga proberen dan geef ik jullie mijn vorderingen.

Groet Sam

Ben heel nieuwsgierig of je aanvankelijke probleem nu is opgelost en je nu lekker in het rond kan gaan fladderen met dat ding. :)

Succes en Groeten, André.
 
Rover
Hiermee is weer eens bewezen dat ELECTRONICA een vak (apart) is
Het forum zou enorm in waarde stijgen als alleen mensen met vakkennis
antwoordt gaven op dit soort vragen.
schrijft niet wat je weet maar weet wat je schrijft.
jan
 
Mensen met vakkennis kunnen een goedmenende behulpzame forummer ook op vriendelijke wijze corrigeren of aanvullen.
"Wat een onzin" is nu niet bepaald een vriendelijke correctie/aanvulling te noemen.

Het is mijn ervaring dat mensen die werkelijk vakkennis hebben dat ook doen, iemand vriendelijk corrigeren. Meestal zijn het de wannabees die nogal eens uit de hoogte doen...
 
Ehhm jongen zouden we in plaats van goede tijden slechte tijden NORMAAL kunnen doen.

Rover bedank he. Ik heb idd door mensen met vak kennis nu door hoe het allemaal werkt en hoe belangrijk een goede batterij is.

Maar ook de rest die me wilde helpen dank u allen.

Toppic closed
 
Moeilijk trouwens dat hoveren. Ik heb nu alles goed uitgelijnd qua batterij gewicht. Maar nu ik kan vliegen moet ik cp echt gaan leren vliegt namelijk wel TOTAAL anders als FP.

Groet Sam
 
Sammy_g zei:
Ehhm jongen zouden we in plaats van goede tijden slechte tijden NORMAAL kunnen doen.

Tja,,,, jammer hè dat jouw leuke draadje plots zo'n nare wending krijgt,,, maarja,,, het is in ieder geval WEL een "vakkundig" uitgevoerde wending.


Toegegeven,,,,,,, :worship: :worship: :worship: :worship: deze meneer heeft mij echt het licht laten zien,,,,,,,
J.v.d.Wetering zei:
Rover
Het forum zou enorm in waarde stijgen als alleen mensen met vakkennis
antwoordt gaven op dit soort vragen.
schrijft niet wat je weet maar weet wat je schrijft.
jan
in dit licht heb ik zojuist even contact opgenomen met een grote baas en binnen afzienbare tijd zal het op straffe van uitzetting op dit forum ALLEEN en UITSLUITEND toegestaan zijn vragen te beantwoorden aan mensen wiens vakgebied DIRECT gerelateerd is aan de modelbouw in al zijn facetten,,,,, tja jammer maar helaas dan voor iedereen die een kantoorbaan of anderzins niet modelbouw gerelateerd vak beoefend in wat voor vorm dan ook,,,, een vraag stellen mag gerust maar verder,,,,,,,,,, :teacher: mondje dicht hè anders daalt het forum teveel in waarde.

Tot zover deze mededeling,,,, alles "vakkundig" opgelost en helder,, vanaf nu kunnen we dus gewoon weer :ontopic: :banana:

André.
 
Sammy_g zei:
Moeilijk trouwens dat hoveren. Ik heb nu alles goed uitgelijnd qua batterij gewicht. Maar nu ik kan vliegen moet ik cp echt gaan leren vliegt namelijk wel TOTAAL anders als FP.

Groet Sam

Ja dat zal ongetwijfeld heel anders aanvoelen zo'n CP heli, waarschijnlijk een stuk minder ehhh "sponzig" als de FP, en ook je stickuitslagen zullen waarschijnlijk kleiner zijn nu, het is maar een idee hoor maar als je (nog) een trainingskruisje hebt dan zou je die er voor tijdelijk onder kunnen monteren, als je met de pitch de heli dan net een beetje licht maakt kun je over een gladde vloer met de nick en roll een beetje heen en weer schuiven om zo te wennen aan het directere gevoel.
Gewoon lekker rustig aan de tijd nemen en niets forceren, schade maken is vaak niet erg motiverend.

Succes en Groeten, André.
 
Nou helaas heb ik dus geen trainkruis. Wat ik doe is iedere keer 10 cm van de grond proberen recht te blijven en afstellen, en dan oefenen.

Maar ik vind mijn heli een beetje zeperig aan voelen moet ik zeggen.
Wel is ie rustiger als mijn fp.

Heb je nog wat tips and tricks voor me misschien.

Groet Sam
 
Ik ben nog even aan het bedenken hoe ik jullie mijn woord zeperig ga verklaren in normale taal.

Misschien dit als ik rechts stuur moet ik veel meer terug sturen als mijn Fp.

Beetje het veer effect op een auto zonder schokbrekers snapt iemand dat??

Groet
 
Sammy_g zei:
Nou helaas heb ik dus geen trainkruis. Wat ik doe is iedere keer 10 cm van de grond proberen recht te blijven en afstellen, en dan oefenen.

Groet Sam

Misschien zou je eens kunnen proberen iets hoger te gaan omdat de heli op 10cm hoogte nog in het Grondeffect zit, hij wil als het ware wegdrijven op de bel lucht die hij zelf veroorzaakt, dat zou ook het "zeperige" effect zoals je dat noemt kunnen verklaren, het is vast een tikkie eng maar probeer eens of het vanaf een halve meter hoogte nog steeds zo aanvoelt.

Groeten, André.
 
JA idd halve meter is wel een beetje eng. Vooral als je een weinig verdienende student bent. hehe.

Ja ground effect is wel minder als fp merk ik wel. Cp is stabieler.

Groet Sam
 
Yep dat is absoluut eng,,, een CP heli is over het algemeen iets crashgevoeliger als een FP, en als dan je budget ook nog beperkt is doe je echt wel voorzichtig,,,,,, maar toch,,,je vertelde dat je met de FP al aardig kon vliegen, dus als het even kan gewoon voorzichtig proberen, je zult merken dat de heli heel veel rustiger wordt als hij uit het grondeffect is, mits je trouwens redelijk wat ruimte rondom de heli hebt want die wil niets liever dan richting muren en/of meubels, ik weet niet in wat voor ruimte je nu vliegt maar als je gewend bent in de huiskamer te vliegen/oefenen zul je versteld staan hoe anders de heli vliegt in bv een sportzaal of buiten als het niet waait.

Nogmaals,,,, gewoon lekker rustig aan de tijd nemen en volhouden natuurlijk.

Groeten, André.
 
Haha hoi André ja ik vlieg idd in de huiskamer en ja de heli zal altijd naar een plant van mijn o zo lieve moeder vliegen.

Ik heb geprobeerd een halve meter te halen maar dat is hier gewoon echt niet te doen hoor. Ik zal dus naar een grotere ruimte moeten gaan.
Ik denk dat ik in de huiskamer van alle kanten wind invloeden zal hebben dus uiteindelijk zal ik er niks van leren. Kan dit kloppen wat ik zeg anders doe ik het namelijk helemaal niet meer in de kamer vliegen.

Heb je zelf wel vliegles genomen? Zo nee wie heeft dit niet gedaan en hoe heb je je zelf dan goed leren vliegen??

Groet Sam
 
Sammy_g zei:
Ik denk dat ik in de huiskamer van alle kanten wind invloeden zal hebben dus uiteindelijk zal ik er niks van leren. Kan dit kloppen wat ik zeg anders doe ik het namelijk helemaal niet meer in de kamer vliegen.

Heb je zelf wel vliegles genomen? Zo nee wie heeft dit niet gedaan en hoe heb je je zelf dan goed leren vliegen??

Groet Sam

Ja het klopt als je zegt dat je in een huiskamer bijna overal last hebt van je zelf gemaakte wind,,,,, en Tja,, er zullen verschillende meningen over bestaan maar ik denk persoonlijk dat je beter op een kleine ruimte kan leren vliegen als bv in een hal,, in die kleine ruimte wordt je namelijk gedwongen om je stuuruitslagen perfect onder controle te krijgen,, in een hal valt het niet zo op als je een metertje heen en weer swiept maar in de huiskamer dus wel, zelf heb ik leren hooveren in de huiskamer, dat was met een Zoom400, de ruimte daarvoor was/is 2,5 bij 2,5 meter met rondom muren en meubels, dat heeft best een tijdje geduurd maar het lukte uiteindelijk wel om die heli binnen een klein cirkeltje te houden, dat moet ook wel omdat hij zich anders overal naartoe zuigt, van "vliegen" is in een doorsnee huiskamer eigenlijk geen sprake met een heli zwaarder als plusminus 400 gram, maar om te leren hooveren, wat naar mijn mening een zeer belangrijke vaardigheid is bij helivliegen, gaat een huiskamer prima,, het sleutelwoord is denk ik (je hebt het zelf al eens gezegd) Trainen, Trainen, Trainen.

Sterkte en Succes Hè, André.
 
Ja helaas ik werdt iets te snel voor me zelf. Main rotor is klein beetje stuk maar goed heli vliegen is vallen en opstaan. Ik zal hem moeten maken denk ik. Maar ik heb wel goed gehoverd (een tijdje dan).

Groet Sam
 
AU dat deed zeer aan mijn portomoné.

Maar ja niks aan te doen nu weer lekker knutselen.
Kan ik ik weer lekker oefenen.

Vraag scheelt het veel als ik een main rotor koop van carbon of hout??

Groet Sam.
 
Sammy_g zei:
Vraag scheelt het veel als ik een main rotor koop van carbon of hout??

Groet Sam.

Ik heb geen idee hoeveel, maar het scheelt waarschijnlijk voornamelijk in prijs nogal, en als ik het goed begrepen heb is je budget een tikkie beperkt, ook maakt het voor het leren vliegen niets uit dus misschien voorlopig nog maar even voor de houten versie blijven kiezen.

Groeten, André.
 
Back
Top