@ Zeer geleerde heer J.v.d.Wetering,
Het spijt mij ontzettend dat ik in uw beleving zo een domme vergissing heb kunnen begaan, echter na onderstaande gelezen te hebben,,,
André.
J.v.d.Wetering zei:Rover schreef
"HOE" de afzonderlijke cellen van een accupakket geladen worden is niet zo belangrijk voor die cellen op zich,, het ging mij erom dat het afzonderlijk laden van de cellen de prestaties en levensduur van een accupakket ten goede komt,, een balancer is inderdaad handig want die laad elke cel automatisch apart
Wat een onzin!!! een balancer laad de cellen niet op
Een ballancer zorgt er voor dat tijdens het laden per cel geen hogeren spanning dan 4,3 Volt kan krijgen, elke honderste volt die hoger is vloeit via de balancer weg ,als de max spanning van het pakket bereikt is moet de lader afslaan
anders gaat de balancer en daarna het pakket alsnog kapot
Daarom moet een specialen Lipo lader worden gebruikt en
Daarom is het ook belangrijk hoeveel stroom de balancer max te verwerken kan hebben.
hopend dat dit iets duidelijk maakt jan
J.v.d.Wetering zei:Hallo sam
De balancer zorgt er voor dat ieder cel die achter uit dreigt te gaan alsnog vol geladen wordt en daardoor het gehele pakket volgeladen wordt afgegeven na een laadbeurt

leek het mij verstandig de starter van dit draadje niet te overladen met AL TE ingewikkelde/technishe uitleg,,, ik kan me (het hele draadje toch nog eens doorgelezen hebbende) ook niet aan de indruk onttrekken dat genoemde starter het ondanks mijn "onzin" niet heeft begrepen.Sammy_g zei:Rover hartstikke bedankt voor je goede en makkelijke uitleg.
Ik weet veel over computers maar stroom is niet echt mijn vakgebied.
André.