Heli die kan tillen

• Topicstarter Topicstarter mesang
  • Startdatum Startdatum
Hoi,

Het lijkt er idd op dat je er wat gemakkelijk over denkt. Een FP of CP maakt wat betreft vliegen niet veel uit, het is beide even moeilijk. Alleen zijn de FP modellen vaak kleiner en dus wat minder gevaarlijk dan het formaat Logo 500. Dus denk goed na voor je wat koopt en neem eens een keer les voor je wat aanschaft, dat kan bij e-heli.nl, Flycam en nog een paar andere adressen.

Greetz,

Michiel.

Het lijkt mij juist een leuke uitdaging om het zelf te leren, zonder hulp. Noem me maar gek maar dat lijkt me het leukst. Mocht het dan toch echt tegenvallen kan ik altijd nog op zoek gaan naar een club.

Denk wel dat ik voor een kleiner model dan een logo 500 ga. Ga het mezelf niet meteen te moeilijk maken :P

Inderdaad Airmartin.De waarheid als een koe.Maar...........wel hogere crashkosten met een grotere heli.
En..........aanschaf en eventuele Lipo's zijn ook wat prijziger voor een 500 size heli enof groter dan een 3S Lipo pack waarmee een gemiddeld formaat 450 CP heli vliegt.
Keuzes ten over dus................
Sukses.
Vr GR Erwin

Het lijkt mij juist een leuke uitdaging om het zelf te leren, zonder hulp. Noem me maar gek maar dat lijkt me het leukst. Mocht het dan toch echt tegenvallen kan ik altijd nog op zoek gaan naar een club.

Denk wel dat ik voor een kleiner model dan een logo 500 ga. Ga het mezelf niet meteen te moeilijk maken :P

nee helemaal prima, we begrijpen dat volkomen.
we horen het wel als ie voor de eerste keer aan duigen ligt na je vlucht van 4 seconden.
dan een cluppie, effe een paar honderd voor de reparaties en dan ken je het effe leren.

"ga het mezelf niet moeilijk maken"

jawel en duur ook......................

nee helemaal prima, we begrijpen dat volkomen.
we horen het wel als ie voor de eerste keer aan duigen ligt na je vlucht van 4 seconden.
dan een cluppie, effe een paar honderd voor de reparaties en dan ken je het effe leren.

"ga het mezelf niet moeilijk maken"

jawel en duur ook......................

Beetje sarcastische opmerking, ik snap wel dat je zo iemand graag bij een club wil hebben en hem dan de boel kan leren, maar je moet het ook respecteren als zo iemand het anders wil doen dan de meeste.

Uit dit soort groepen worden meestal de pioniers geboren met mirakuleuze oplossingen voor problemen.
Waarom??
Omdat die mensen het niet hezelfde doen, en proberen oplossingen te vinden voor de dingen waar ze tegen aan lopen.
En dat is natuurlijk maar een klein percentage, maar toch.....

Ik wens je veel succes, en met een kleinere heli zijn de crashkosten ook lager.
Kijk voor reserve delen ook vooral op ebay in duitsland, of wereldwijd, scheelt vaak veel geld.

Beetje sarcastische opmerking, ik snap wel dat je zo iemand graag bij een club wil hebben en hem dan de boel kan leren, maar je moet het ook respecteren als zo iemand het anders wil doen dan de meeste.

Uit dit soort groepen worden meestal de pioniers geboren met mirakuleuze oplossingen voor problemen.
Waarom??
Omdat die mensen het niet hezelfde doen, en proberen oplossingen te vinden voor de dingen waar ze tegen aan lopen.
En dat is natuurlijk maar een klein percentage, maar toch.....

Ik wens je veel succes, en met een kleinere heli zijn de crashkosten ook lager.
Kijk voor reserve delen ook vooral op ebay in duitsland, of wereldwijd, scheelt vaak veel geld.

En juist om die reden vind ik het leuk om dingen zelf te ontdekken, in plaats van ze over te nemen van anderen.

Nu heeft Gerard ook een punt dat het me nog wel eens duur kan komen te staan, maarja, wie nooit waagt zal ook nooit winnen.

Daarnaast heb ik simpelweg geen tijd voor een club, en ook geen zin om er achter aan te gaan. Die heli kan ik even gaan proberen wanneer ik een half uurtje over heb. Bij een club wordt dit een lastiger verhaal.

hier ook een zelf lerend vlieger :)
begonnen met een piccolo, toen een raptor 30 aan het hoveren gekregen en beetje zijwaards, toen op een simulator wat meer geoefend, toen "vliegen" met de raptor 30,
nu af en toe nose-in hoverend en vliegend met een t-rex 450 :)

Ik ben ook niet van de clubs en heb er ook geen tijd voor. Ik vlieg meestal 's avonds na het eten eventjes.

Feit is wel dat zelf leren ook meer risico's kent, en dus ook meer kosten :)

Leren helivliegen kan op veel verschillende manieren.
Geen 1 manier is zaligmakend.Neem dat van mij aan.
Dat het je geld gaat kosten is meer dan een waarlijk feit.
Bij een club, met een leraar ernaast, zelf leren of op welke manier dan ook.............het feit blijft dat je meer dan een lange adem moet hebben om met deze hobby te kunnen doorgaan.
Niet voor niets stoppen zoveel gasten na een tijdje omdat men dacht 'het' even te kunnen leren.
Gelukkig zit die vork NIET zo in de steel.
Daarom is het clubje helipiloten doorgaans kleiner dan bijv gasten die met vliegtuigen vliegen.
Geld genoeg, bakken geduld, lange adem,doorzettingsvermogen en genoeg technische kennis om zaken te begrijpen en op den duur alleen aan je heli te kunnen sleutelen maken deze hobby tot iets geweldigs.
Hoop dat het je gaat lukken kerel.
Heb je hulp nodig, je bent welkom in Apeldoorn.(ongeacht met welke elektro.heli je vliegt)
Vr GR Erwin

Hey,

idd er zijn genoeg die het op die manier hebben geleerd. (Ikzelf ben daar ook schuldig aan ;) ). Hou altijd je gezonde verstand erbij, overhaast niets, en heb geduld en doorzetting! Als je trouwens niet met al teveel toeren vliegt, en in het begin een trainingskruis gebruikt, dan zullen de kosten van een Logo crash ook enorm meevallen, als je überhaupt crasht.
Waar woon je? Zit je ergens in het noorden, dan hebben we een heel klein wildvliegstarters groepje. Ieder doet het op zijn eigen manier, of helemaal zelf. Komt het toevallig zo uit, dan vliegen we in "clubverband" ;) .

Succes, greetz,
Aldert

Hey,

idd er zijn genoeg die het op die manier hebben geleerd. (Ikzelf ben daar ook schuldig aan ;) ). Hou altijd je gezonde verstand erbij, overhaast niets, en heb geduld en doorzetting! Als je trouwens niet met al teveel toeren vliegt, en in het begin een trainingskruis gebruikt, dan zullen de kosten van een Logo crash ook enorm meevallen, als je überhaupt crasht.
Waar woon je? Zit je ergens in het noorden, dan hebben we een heel klein wildvliegstarters groepje. Ieder doet het op zijn eigen manier, of helemaal zelf. Komt het toevallig zo uit, dan vliegen we in "clubverband" ;) .

Succes, greetz,
Aldert

Haha toevallig wel, Groningen.

Leuk om te horen dat iedereen wel klaar staat om te helpen! :)

Eerst maar eens een heli fixen, dan kijken hoe het gaat. Handig ook om een back-up plan te hebben in de vorm van een 'wildvliegersclubje' :D

ik vlieg reeds 20 jaar, heb daarvan 2 jaar in clubverband gevlogen en vlieg nu 18 jaar single zonder mede vliegers of club verband.
Dit gaat prima, ik oefen me wel rot op de sim.
De sim vindt ik evengoed als oefenen in een club.
Meerwaarde van een club is wel de sociale babbel, het technisch inzicht en know- how die wordt doorgegeven en raad en advies die je telkens krijgt.
dit mis ik wel een beetje, maar ja, geen enkele club in mijn buurt voor brandstof helis :(

P.S/ kijk even naar mijn aantal berichten, ik lijk wel de advocaat van de Duivel (lol)

KDS-450s

Via het forum hier. Lijkt me zeer geschikt om mee te beginnen. Mocht het allemaal goed gaan kan ik altijd nog een grotere kopen. Deze kan waarschijnlijk al genoeg tillen voor wat ik wil. En het was een koopje :)

Hoi Mesang.........goede keuze.Ga je zelfs als beginner geen spijt van krijgen.Dat kan ik je garanderen.
Vlieg zelf al 2 maanden met KDS450's.
Bevalt me erg goed.
Waar woon je trouwens........?
Vr GR E

In Groningen stad, opzich niet zo'n probleem, ken plekken zat waar ik ongestoord kan rondzweven.

Veiligheid houd ik wel rekening mee, moet er niet aan denken dat ik iemand verwond of iets beschadig.

Hah, de heli is binnen. Ding werkt prima maar natuurlijk moest ik hem gelijk gaan testen. Buiten veel wind dus je kunt wel raden wat er is gebeurd :P

Hoveren ging eerst heel mooi, tot er een windvlaag kwam die ik niet kon tegengaan. Crash. Nu maar onderdelen bestellen! :P

Back