heli draait rondjes

Hij doet het!
Weet iemand misschien een goede throttle curve om mee te hoveren want iemand heeft dit er voor mij ingezet maar hij gaat niet de lucht in op full stick

throttle heeft op zich bijna niets te maken met ophoog gaan of niet.
je stijgen of dalen wordt bepaald door je pitch.
maar als je motor uitvalt kom je wel naar beneden ;-)

als ie hoe hoger je de gasstick zet hoe rapper ie draait dan ga ik er vanuit dat je momenteel met een liniaire gas curve zit van 0 tot 100,
als je headspeed dus voldoende is en ie stijgt niet is je pitchcurve te beperkt.

probleem is dat ik niets weet van spektrum, wel van futaba zenders.
laat iemand met kennis van zaken kijken naar je instellingen..

ofwel zet je hier nu effe je gas en pitchcurves neer,
heb je een pitch meter? en is je pitch 0 op midstick?

succes!

Zoek even in de manual van je zender hoe je de curves verandert. Pitch curve : 0-25-50-75-100
Throttle curve : 0 - tussengetal - en dan 3x een getal zoals je zelf wilt, maar ik denk dat 80 wel goed zal zijn voor u. En uiteindelijk moet dat tussengetal er niet tussen als je een goede softstart hebt

En idd, bekijk je bladhoek eens

Laatst bewerkt:
denk dat 10 al meer dan voldoende zal zijn...
trek je je dat nog dicht als je in een gevaren zone zit? of rudder je naar tail in?
indien gas dicht.. negatieve pitch max -5 zetten (en dan nog)...

ik heb even al mijn instelling uit mijn zender op geschreven dit zijn ze:

Throttle curve:
0.0-60.0-80.0-80.0-80.0

Pitch curve
0.0-25.0-50.0-75.0-100.0

Swash mix:
aile + 50
Elev -50
Pitch +32

low stick pitch 4*
mid stick pitch 0*
high stick pitch -7*

reverse:
aile- R
De rest normal

D/R expo
aile=100%/50%
elev=100%/50%
rudd=100%/60%

gyro
0:75& heading hold
1:35% rate mode

is dit ok? of is er iets nog niet goed?

sorry, het is omgekeerd, typfoutje gemaakt :p

low stick -7
high stick 4

gaat hij met die instellingen de lucht in en kan ik hoveren?

Laatst bewerkt:
sorry, het is omgekeerd, typfoutje gemaakt :p

low stick -7
high stick 4

gaat hij met die instellingen de lucht in en kan ik hoveren?

Nee. gaat ie niet. Heli is dus niet afgesteld.. zou dat eerst eens doen. of laat het doen, of ga bij iemand op bezoek die er meer verstand van heeft, want de huidige manier van proberen gaat je een hoop schade opleveren op een gegeven moment...;)

hij was afgesteld en ik ben toen gecrasht met het proberen van rondjes vliegen maar hoeveel graden moet het dan zijn want ik kan dat zo aanpassen

vriend, laat hem nou ff afstellen

al een paar keer gezegd hier tussen neus en lippen door:
high: +10
mid:0
low: -5 ong

Daar MOET je op uitkomen

Je hebt nog wat andere manieren om te vliegen die wat andere curves vereisen, maar ga de heli nu eerst eens zodanig instellen dat dit gaat werken...
met 9 graden op mid hover je al als je net de stick omhoog laat komen

ik maak steeds typfouten op mijn ipad sorry daarvoor de vorige post is ook verkeerd het is

mid 0 graden
high 9 graden
low -8 graden

ik heb hem trouwens af laten stellen. maar ik ben opgelicht, de man in de winkel zei dat het goed kwam, 3 weken mn heli kwijt, 75 euro neergeteld en toen ik hem terugkreeg steeg ie niet op en er was niks veranderd, ik ga deze week nog eens terug om mijn geld terug te vragen.

ik maak steeds typfouten op mijn ipad sorry daarvoor de vorige post is ook verkeerd het is

mid 0 graden
high 9 graden
low -8 graden

met deze pitch curve zou je moeten kunnen vliegen,
maar het beste =
high 10 a 12grd
mid 0grd
low -10 a -12grd

met de pitch curve in zender op
0-25-50-75-100

als je bovengenoemde waardes hebt met de boven genoemde pitch curve
dan pas de pitch curve in zender zetten op
23-35-50-75-100
dan heb je wat minder neg is wel zo handig met landen (kan je rustiger landen)
LET WEL OP dat als je aan het afstellen bent dat je de moter draden losgekoppeld hebt om ongelukken te verkomen dat heli plots begint de draaien. dus EERST kabels LOS van moter - dan zender aan - heli van stroom voorzien-idle up inschakelen gas stick in midden zetten.
nu kun je de stand van de bladen meten
low -10 a -12
mid 0
high +10 a 12

op mid stick moeten ook de servo armjes van de swash mooi haaks staan alle 3 de servo armpjes is dit niet hiermee beginnen dat is de basis;)
maar nogmaals ben voorzichtig

gr nick

Back