heli draait volop rondjes

Voor er een misverstand ontstaat, wat is er nu aan de hand?

Wat versta je onder "absoluut niet rustig"?

Dat trillen is op te lossen door je bladen (hoofd en staart) uit te balanceren. Hoe dit moet kun je vinden met de zoekfunctie van het forum.
Ook hoe strak je de bladen vastzet is van groot belang. De hoofdbladen moeten net vast genoeg staan om niet weg te klappen als je de heli op zn zij houd (met de bladen in de lengterichting van de heli)

Als ze uitgebalanceerd zijn zou de ergste trilling weg moeten zijn. Vergeet ook niet dat veel heli's bij het opstarten een punt hebben waarop ze even "meetrillen". Maar eenmaal opgetoerd (dus klaar om te vliegen) zou je dit niet meer mogen zien.

En er zijn een paar manieren waarop een heli niet rustig kan zijn.
- hij is te fel op de controls, oftewel je overcorrigeerd continu
- de staart is niet rustig en slaat heen en weer (in dit geval de gain in je zender verlagen tot hij er mee stopt)
- Je hebt een gigantische prak storing en je servo's gaan vliegendeweg aan het klapperen.

Ik vermoed optie 1 of 2?

het trillen lag aan de vleugels, deze heb ik opnieuw uitgelijnd, nu loopt ie weer perfect!! Er zit nu wel aan één vleugel een flinke dot plakband maar goed, het loopt weer en ik heb net mijn eerste vlucht weer gemaakt :D
iedereen bedankt voor het reageren!!!

Groet Dennis

Euh Dennis,

Fijn dat hij weer vliegt!
Zou je nu voortaan over rotorbladen willen praten en niet vleugels;)

Groeten, Wilbert.

Back