Heli gaat niet meer omhoog ?

:confused:

Hey,

we zitten met een probleempje :p

Ik ben zonet klaar met mijn huidige CP V2 .
Ik heb namelijk de volledige elektronica overgezet naar een ARF CP V2.
Waarom ? Gewoon omdat ik al veel gecrashed had, van nul wou beginnen en terwijl wat reserveonderdelen zou hebben.

Maar nu komt het.
Alles zit terug in elkaar,swash beetje afgesteld.
Dan schakel ik alles in, alles lijkt correct te reageren.
Wat me eerst en vooral opvalt is dat de heli precies heftiger en korter reageert als voordien.
MAAR dat is natuurlijk het probleem niet, denk ek, het probleem is, de heli gaat gewoonweg niet omhoog, zelfs niet op volle toeren.

Een domme fout, iets vergeten, geen idee ?
Wie helpt me op weg ?

Groetjes,

RSSD

Pitch

:confused:

MAAR dat is natuurlijk het probleem niet, denk ek, het probleem is, de heli gaat gewoonweg niet omhoog, zelfs niet op volle toeren.

Een domme fout, iets vergeten, geen idee ?
Wie helpt me op weg ?

Dat betekent dat je de pitch instelling niet correct hebt. Dus meer positieve pitch geven. Bij 0 gr moeten de armpjes van de swash servo's 90 gr staan. Waarschijnlijk zijn de uitslagen van de nieuwe servo's niet identiek als de oude

zoals Lim zegt:
pitch is onvoldoende. neem je pitch metertje alvast bij de hand! of e geodriehoek
een cp is normaal gezien -10 en +10.
voor beginners wordt de neg pitch op bv -3gezet omdat ze geneigd zijn de stick naar beneden te gooien (net als de heli dan;-) )
kijk ook eens in je swash menu (als je met een computer zender werkt tenminste) daar kan je de throw van de pitch veranderen (alle 3 de servos tegelijk, dus niet zitten trimmen)

OK, thx, ik zal vanavond nog es kijken.

Die meter is dat dan die pitch gauge ? Wss wel hé, heb er nog nooit meegewerkt, is nu pas vrijdag binnengekomen.

idd dat is het.
je schuift de gauge mooi dwars op je blad (ergens op 15cm van de tip)
dan zet de flybar horizontaal.
het meten op zich is dus tov de flybar.

meet effe als de rods de juiste lengte hebben.

ik stel voor dat je eerst effe de 3 standen meet:
negatief: stick helemaal beneden
midstick: 0
en positief stick up.
als blijkt dat je - bv -15 is dan weet je al dat je servos te laag staan, kom je in die combi maar op bv +3 dan is je middelpunt (midstick) niet juist. haal in dat geval de 3 hevels van de servos en zet je zender op midstick. dan opnieuw de hevels erop.

Laatst bewerkt:
OK, heb net even gekeken.

Bij Low Stick -5 en -5
Bij Mid Stick -3 en -3
Bij High STick +3 en + 1

Wat kan ik best doen ?

mmm, dat zijn kleine uitslagen.
wat voor zender heb je?
bij futaba is dat swash afr dat je nodig hebt. dat zijn de endpoints, maar dan van de 3 servos samen. Je zal zien dat je daarmee de uitslagen vergroot.

op midstick zou ie moeten 0 en 0 hebben=>>> belangrijkste! de mixerarms (armen boven de roze swashplate )
moeten dan HORIZONTAAL staan
als je staafjes correcte lengtes hebben zou het correct moeten zijn
38318_Belt-CP%20V2-14.jpg

low -3 en -3 (mag ook meer zijn denk ik)
high + 8 en +8

vreemd dat je 3+ en +1 hebt.. dat wilt zeggen dat een van je servos niet zo ver gaat als de andere in pitch up!

Laatst bewerkt:
mmm, dat zijn kleine uitslagen.
wat voor zender heb je?
bij futaba is dat swash afr dat je nodig hebt. dat zijn de endpoints, maar dan van de 3 servos samen. Je zal zien dat je daarmee de uitslagen vergroot.

op midstick zou ie moeten 0 en 0 hebben=>>> belangrijkste! de mixerarms (armen boven de roze swashplate )
moeten dan HORIZONTAAL staan
als je staafjes correcte lengtes hebben zou het correct moeten zijn
38318_Belt-CP%20V2-14.jpg

low -3 en -3 (mag ook meer zijn denk ik)
high + 8 en +8

vreemd dat je 3+ en +1 hebt.. dat wilt zeggen dat een van je servos niet zo ver gaat als de andere in pitch up!

Is sowieso geen computerzender hoor.
Zal die links moeten inkorten/vergrootten dan.

Kijk eens hier. Als het niet goed is de links (3) die van onder naar de swashplate lopen allemaal exact een hele slag korter of langer maken. Net wat nodig is. Doe dat net zo lang als nodig.

Voor dat je begint zet wel even je swash plate perfect horizontaal.
Groeten
Martin

Bovenstaande klopt maar houd er wel rekening mee dat je bij de originele zender in normal mode een wat uitzonderlijke uitslag hebt.
Het afstellen moet in Idle up stand!
En dat je de motor los moet halen voordat je hier aan begint wist je al;)

Groeten en succes,

Wilbert.

RTFM....
is heel belangrijk...
vanaf de servo armpjes naar de swash en hoger moet int algemeen alles even lang zijn...

Read the Fxxxxxxx Manual.. of zit die er niet bij?

het is belangrijk dat je van onder naar boven werkt:
dus van de servos die "clean" staan: gn trims erop om te beginnen (zender en heli aanleggen om ze te centeren)
dan de ballinks die opt zelfde servo-armgaatje zit
dan de linkjes die even lang zijn zodat de swash mooi vlak staat (eventueel wat trimmen, maar best mechanisch goed zetten (lengtes aanpassen))
vervolgens kijken naar de andere linkjes evenlang,
op het einde je pitchmeter nemen en kijken wat je hoeken zijn
grote blad verschillen wegwerken met de korte ballinkjes (die double links)
kleine pitch verschillen wegwerken met de lange links.

maar het duurt idd lang voor je het goed kan hoor, na 2.5 jaar doe ik het nog niet perfect!
groeten

Laatst bewerkt:
OK, het is nu gelukt door met die korte armpjes te werken.
Maar ik had ooit es ergens gelezen dat ge die korte niet te veel mocht aan draaien.
De midstick is wel niet 0-0 , is 1- 1,kan dat kwaad ?

0 - 0 is eigenlijk zoals het moet zijn.

het is je eigen keuze om ze anders in te stellen, maar dan moet het tenminste -1 -1 of +1+1 zijn.
anders krijg je in principe bladspoor (als je blads tenminste gebalanced zijn)

0 - 0 is eigenlijk zoals het moet zijn.

het is je eigen keuze om ze anders in te stellen, maar dan moet het tenminste -1 -1 of +1+1 zijn.
anders krijg je in principe bladspoor (als je blads tenminste gebalanced zijn)

Hoe krijg ik ze dan perfect op 0 ?
Door die lange armpjes nog ne keer af te stellen ?

tis gewoon te hopen dat je geen bladspoor hebt (goede blades)

weet te zeggen wat het resultaat is hé (ps quotes maken het topic wel heel lang hoor ;-) )

Back