Heli komt niet in de lucht..

Hallo ik ben net de trotse bezitter van de nieuwe HK450 met 3750KV Turnigy motor en 40AMP Plush regelaar en futaba FX18 zender en ontvanger.. een probleempje my heli gaat pas hover als de stick op 80-85% staat, nou hoort ie dat al te doen op 50-60% te doen... weet iemand wat? Tail-Snaar staat goed.. gyro ook 11T Pinion snap er echt helemaal niets meer van. Accu is ook goed, net nieuwe Hyperion 2600MAH(35C)

Hoop dat iemand me verder helpt.

gr. melvin

Laat hem ff hoveren en kijk naar de staart trilt die ?
Of laat hem draaien en kijk van boven naar de heli trilt ie in de kop ?
Of in de staart ?

de hele heb ik net helemaal in elkaar, nog niet aan vliegen toegekomen, met 85% headspeed gaat je accu ook lekker snel leeg trouwens, en of het goed is zo.. vliegen denk het niet

Is dit een Fixed Pitch of een Collective Pitch heli, dus met instelbare bladhoek, die ook ondersteboven zou kunnen vliegen? Dan regel je het "gas" en de stijging niet met je toerental, dat zet je vast, maar met de bladhoek. Is het een CP, dan kun je je vraag beter laten verplaatsen naar dat gedeelte, hier hebben de meeste vliegers alleen of vooral ervaring met coaxiaale heli's en fixed pitch. ;-)

hoi ik denk dat je in de verkeerde rubriek zit,hk450 is geen coaxiaal heli
je kunt toch de hoofdrotor bladeren de hoek verstellen (pitch)
laagste stand -10graden midden stand 0graden en hoogste stand +10
moet je effe controleren met een pitch meter
hij zal hoveren op ongeveer 70-75% dit is normaal
voor beginner kun je ook instellen L-5 M+5 H+10
hier zal ie hoeveren bij midstick
je kunt bij deze instelling niet op de kop vliegen
hoop dat hiermee jou probleem opgelost is

gr hub

Heb je ook een pitchmetertje erbij, dan kun je zien of je niet gewoon te weinig pitch hebt op 50% stick. Als het toerental er is en de bladen staan op +3 tot +5 graden dan moet hij toch echt loskomen hoor.

Heb ook net zoals toerental, de pitch gemeten op 25/50/75/100% en precies de juiste bladhoek.. snap er gewoon helemaal niks meer van.

Back