Heli op 72 MHz ? (Belgie)

• Topicstarter Topicstarter Heli.be
  • Startdatum Startdatum
H

Heli.be

Guest
Ik kan ergens (Amerika) heel voordelig aan een micro heli geraken, maar die is op 72 MHz. Zal ik die kopen, of krijg ik gegarandeerd problemen?

Ik ga niet in een club vliegen. Bedoeling is om gewoon wat in de tuin te vliegen, evt strand en/of park.

Volgens deze tabel is 72.0125-72.2625 MHz geschikt voor kleine modellen (niet specifiek helis): BIPT - Plan

Ook deze tabel zegt dat het zou moeten mogen:
VML - toegelaten frequenties

Ter info: het gaat niet om een dure heli/zender. Gewoon een FP heli om deftig mee te leren vliegen tot ik een CP aan kan. Prijs: < 100 EUR

Wat denk je, kopen die handel ?

Je zal er geen problemen mee krijgen mag je hopen.
Voor dat geld koop je hier ook een micro met zender, waarvan je ook nog eens gemakkelijk aan onderdeeltjes komt.

Gewoon een heli bestellen in Nederland. Vanaf een 80 euro heb je hier een nieuwe waarmee je goed kan leren vliegen en hij is nog veel sneller binnen ook. V-nix of aerotronics bijvoorbeeld.

de kans dat je zender en daarbij de hele heli aangeslagen wordt door de douane is veel groter omdat de zender niet goedgekeurd is in Europa.

72 mhz is toegelaten op bepaalde frequenties, die heb je al gevonden dus. Dit is zelfs een hele goede band, weinig storing en nog minder gebruikers. Echter is het in Europa heel moeilijk aan extra ontvangers enz te komen op de 72mhz

e-sky lama v4 is ook niet al te duur en makkelijker in onderdelen als zon merkloos ding en op 35mhz, betere optie lijkt mij

Ik had mijn vraag precies niet duidelijk gemaakt. Toch bedankt voor de nuttige reacties.

Eigelijke vraag: kan ik problemen krijgen als ik een heli in de 72 MHz band heb.
Antwoord: neen, het is een toegelaten en stabiele band.

Andere adviezen i.v.m. al dan niet een heli in buitenland aankopen:
Het gaat hier om een E-Sky Honey Bee FP2 RTF, dus geen "merkloos ding".
In Amerika verkopen ze die standaard met een LiPo. Zowel in Nederland/Belgie als in Hong-Kong zijn ze enkel met NiMh batterijen en slechte lader te krijgen. Dan mag je na een paar weken toch een LiPo upgrade gaan aanschaffen.

Back