heli piloten gezocht Heerenveen

Hoi ik ben nieuw op dit forum dus weet niet zeker of ik dit in de goede groep gezet heb?
Maar ik ben Michel en ben al een tijdje bezig met het leren vliegen van heli's (ongeveer 2 jaar) .
Ik vlieg eigenlijk altijd alleen en mis daardoor wat motivatie om te gaan vliegen.
Ik had al een openbare oproep gedaan op facebook of er mensen zijn in mijn vrienden groep die rc piloten kenden.
Helaas geen reacties op deze vraag.
Na wat zoeken op het internet of er een vliegclub is in Heerenveen kwam ik op dit forum terecht en zag dat er wat mensen uit Heerenveen komen.

Graag zou ik in contact komen met deze mensen om evt mee te gaan vliegen, info mee te delen enz.
Het probleem is wel dat ik afhankelijk ben van mijn enige vervoersmiddel de fiets.
Dus als ik ga vliegen is het dus vaak dicht bij huis wat meestal het veld tegenover de aldi is.
En ik geen grote helikopters heb (2x 450 en 1x 250) dus ik met flinke wind niet kan (en durf te) vliegen.
Graag hoor ik van jullie :p

Helaas geen club in Heerenveen.
En omdat ik geen auto heb is het voor mij ook niet mogelijk om naar een club in bijvoorbeeld Drachten of Leeuwarden te gaan.
Dat is dus ook 1 van de redenen dat ik graag in contact wil komen met piloten in Heerenveen.
Misschien als ik alle losse "wildvliegers" samen kan krijgen er weer een club in Heerenveen kan komen.
Niet geschoten is altijd mis :teacher:

Helaas alleen een bericht van mij en een bericht uit een dorp redelijk in de buurt uit 2011.
Maar bedankt voor het reageren en de hulp.
Ik wacht nog even af in de hoop dat er mensen uit de buurt dit bericht tegenkomen.

Er werd altijd (en volgens mij nog steeds) regelmatig door de week s'avonds gevlogen op het industrieterrein A7, aan de Ceres (weet de naam van die straat ook nog maar sinds kort dankzij Ingoo...) maar dat had je als het goed is, reeds gelezen in dat draadje uit 2011 wat Ron zijn zoekopdracht opleverde

En anders kun je ook in Ter Idzard komen vliegen...
Ter Idzard is op de fiets wel te doen, we hebben minstens één "lid" (wij hebben geen officiëel lidmaatschap of contributie) wat regelmatig vanuit Heerenveen op de fiets langskomt.

Voor meer info: www.helischool-oldeberkoop.nl voor exacte locatie en andere voorwaarden, en laat je niet afschrikken door het "vliegschool" idee: je bent niet verplicht lessen te nemen, en zolang je niet lest, kost het verder ook niks.
Of je moet vallen over een bijdrage van 50 cent voor het gebruik van de generator, als je geen auto hebt en je accu's wilt laden....

Groet, Bert

Ik vlieg ook wat rond in Heerenveen alleen niet op het industrie terrein meer op het veldje bij binnenweg ( bij koningshof )

Groeten Hessel,

Misschien kunnen we eens afspeken hessel ik woon namelijk erg dichtbij het koningshof.
En bedankt voor de tips brutus.
Zal eens kijken op de site.

Ik vlieg meestal op het veld tegenover de aldi. Is redelijk te doen daar. Maar pb je mijn telnr wel even dan kun je me appen als je eens gaat vliegen.

Word lastig voor mij als ik een logo 500 mee moet nemen op de fiets...

Groeten Hessel

Fietskarretje!
Ik heb jarenlang van de Greiden eerst via de Knipe naar (een eindje achter) Oranjewoud moeten fietsen, en later naar Heerenveen industrieterrein zuid....

Zeker toen we nog achter Oranjewoud vlogen, was dat wel een half uurtje fietsen....

De locatie bij Ter Idzard zal zo ongeveer 10 km fietsen zijn vanaf de Koningshof, volgens de routeplanner

Groet, Bert

Ja daar zit ik ook al een tijdje aan te denken.
Vooral als ik toe ben aan een grotere heli lijkt me dat een uitkomst. Maar ter idzard is dus al een flink eind. Jammer.
Ik zie toch wel een beetje hoop om een club op te zetten in Heerenveen. Vliegers genoeg zo her en der. Zou toch mogelijk kunnen zijn. Denk ik.

Hoi,

het is alles geen probleem :

full

18 kg Vario heli op een fietskarretje,
en je mag ook bij mij vliegen , 175 km naar Leidschendam
(trouwens rookt dhr. niet meer)

he he, een grapje mag,
maar het is wel lastig soms met de fiets,
soms leen ik van iemand een auto, zelf heb ik ook geen.

suc6 en groet uit L'dam
Heli-Uwe

Laatst bewerkt door een moderator:
Is dat het veld tussen de koningshof en de tennisbaan in?

Ja dat klopt
Dit veldje:
full

Fietskarretje!
Ik heb jarenlang van de Greiden eerst via de Knipe naar (een eindje achter) Oranjewoud moeten fietsen, en later naar Heerenveen industrieterrein zuid....

Zeker toen we nog achter Oranjewoud vlogen, was dat wel een half uurtje fietsen....

De locatie bij Ter Idzard zal zo ongeveer 10 km fietsen zijn vanaf de Koningshof, volgens de routeplanner

Groet, Bert

Ja zou handig zijn maar voor de paar keer dat ik dan eens daar heen ga wil me vader me wel brengen.

Ja daar zit ik ook al een tijdje aan te denken.
Vooral als ik toe ben aan een grotere heli lijkt me dat een uitkomst. Maar ter idzard is dus al een flink eind. Jammer.
Ik zie toch wel een beetje hoop om een club op te zetten in Heerenveen. Vliegers genoeg zo her en der. Zou toch mogelijk kunnen zijn. Denk ik.

Valt wel mee met fietsen voordat je het weet ben je er!

Groeten Hessel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo dat is een flinke heli heli-uwe.. ben al materiaal aan het verzamelen voor een fietskar. Dus 175 km moet wel lukken met een paar redbulletjes lol.. en helaas kan wel een auto lenen maar ik mag er niet mee rijden... (geen rijbewijs).

De locatie van de foto lijkt me verre van geschikt. Hij wordt voor andere dingen gebruikt en je hebt geen controle op mensen en honden.

Laatst bewerkt:
Zo dat is een flinke heli heli-uwe.. ben al materiaal aan het verzamelen voor een fietskar. Dus 175 km moet wel lukken met een paar redbulletjes lol.. en helaas kan wel een auto lenen maar ik mag er niet mee rijden... (geen rijbewijs).

hhmmm, ik had ook problemen met mijn rijbewijs,
maar gelukkig opgelost en ik heb een NL rijbewijs,
..en vriendinnetje heeft ook geen ?
..... lat maar, ik ga ook meest met de fiets tot nu toe,
als ik dan verder schaal en 700er's vlieg woord het lastiger,
en bij 175 km moet je ook nog vroeg opstaan, ha ha

suc6, Uwe

Back