Heli setup advies gevraagd...

Maar de motor as van de 4525 hoeft dus niet ingekort te worden... ? Ik vind deze wel erg lang. Jan adviseerd bv voor de pyro de korte as en deze is volgens mij iets van 17 mm. De scorpion heeft iets van 40 mm as schat ik.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hier de beide lager blokken 1X 2009 en 1X 2011 heeft er iemand een foto van de 2012 versie?

full

full

Maar de motor as van de 4525 hoeft dus niet ingekort te worden... ? Ik vind deze wel erg lang. Jan adviseerd bv voor de pyro de korte as en deze is volgens mij iets van 17 mm. De scorpion heeft iets van 40 mm as schat ik.

er staat idd op de bouwtekening dat je hem moet inkorten... maar zonder past het ook dus ik laat het zo... dan kan hij eventueel nog eens in een andere heli... Foto ga ik eens na kijken... ik ga niet de heli uit elkaar halen... pak anders de bouwhandleiding van 2011 bij... daar staat het ook duidelijk op dat je moet oppassen welk lagerblok je waar monteert ivm het dieper gevreesde..

blz 15... staat een uitroepteken bij voorwerp 221
http://www.henseleit-helicopters.de/Handbuecher/TDR-manual-2011.pdf

Heb beide handleidingen gelezen en inderdaad ik heb ook de 2011 lagerblok zitten in de oudere TDR 2009. In de handleiding van 2009 staat dat er boven en onder de gelijke 222 lager blok zitten in de 2011 staat onder een 222 en boven een 221.

Mvg

Ed

Weer wat geleerd, bedankt. Dat inkorten ben ik ook niet zo gek op dus laat hem ook zo.

Met dit soort tips wordt de bouw straks een eitje...:) Heb begrepen dat de tdr makkelijk is om te bouwen.

Gaat er ook iemand gebruik maken van een crocozaun dit voor koeling van de scorpion motoren. Heeft iemand een adres in Nederland waar ze verkrijgbaar zijn?

Mvg

Ed

Ja ik heb een crocoFence teminste als je dat koelelement bedoeld met die spaken er op.Ziet er heel appart uit maar het schijnt te werken.

Ook wil ik de nacaduct gaan gebruiken voor de exta koeling door de canopy.

De nacaduct heb ik al, die ga ik ook inbouwen heb deze in duitsland besteld voor 10,00 euro.

Welke maat voor de crocoFence bestel je voor een TDR 25 of 30mm, ik heb van Stefan Heuel een mail gehad.

de mijne ligt al in nederland ik krijg hem alleen bij de snert meet eind deze maand... bij Rigidheli heeft er een aantal liggen....

en ik heb net 2 canopes besteld....fusuno

De crocoZaun /crocoFence is besteld nu nog de naca duct inbouwen, vind het wel zonde om een gat te maken in een fusuno canopy

Als je het netjes doet valt het niet echt op en vind ik het juist wel wat hebben.

Plus de extra koeling is het volgens mij wel waard...

Misschien dat de experts er meer van weten.

Vandaag de eerste vlucht gemaakr met de scorpion crocofense en nacaduct moet zeggen power genoeg met de scopion maar de motor wordt ook wel echt warm hem maar maximaal 1850rpm gedraait.

De scorpion motoren worden inderdaad veel warmer als de pyro's maar ja als je dan ook meer vermogen hebt maakt het niks uit.

Vandaag de eerste vlucht gemaakr met de scorpion crocofense en nacaduct moet zeggen power genoeg met de scopion maar de motor wordt ook wel echt warm hem maar maximaal 1850rpm gedraait.

De scorpion motoren worden inderdaad veel warmer als de pyro's maar ja als je dan ook meer vermogen hebt maakt het niks uit.

Wordt hij zo warm of wordt hij echt heet? Dat je je vingers er niet op kan houden? Ik probeer hem gewoon en anders komt er een pyro op en gaat de scorpion in de 700e lekker knallen...

De pyro 30-12 had beduidend minder vermogen dan de huidige scorpion, alleen is dit de eerste in zijn klassen die ik heb maar na veel leeswerk hoor ik overal dat de temperaturen van de scorpion motors vveel hoger liggen dan die van de Pyro's.

Ik vind het geen probleem kon na 7 minuten vliegen nog gewoon de motor vasthouden. Je voelt ook goed dat de Croco-fens zijn werk doet.

Ben benieuwd als we starks eens 25-30 graden hebben wat de temperaturen dan doen.

Eeen vliegmaat van mij heeft binnenkort een 700-52 Pyro motor in zijn rigid en dan kunnen we echt testen.

Mvg

Ed

Bullet,

Pas ééns je topictitel aan, Advies gevraagd is zo algemeen, advies voor wat? Ik dacht dat het over sexu*** voorlichting ging....;)

Shame on you voor een doorwinterde MBF'er

Dank

Stevo

PARDON??? Omdat je nu een moderator bent één weekje ga je gelijk zeuren? ;)

Hij staat in de rubriek electro onder helikopter dus 1 en 1 is 2 lijkt me... ik vind de titel prima iig als je het er niet mee eens bent mag je hem van mij veranderen...

groeten

Peter

Informatieve titel vergemakkelijkt het zoeken Peter, geeft meer kijkers die ervaring hebben met jouw spul, en mensen die het niet interesseert, of er niets over kunnen zeggen, openen het draadje niet nop. Win-win-win :) Overdrijving helpt: stel je eens een forum voor met alleen maar "advies gevraagd" discussies.
Is al eens door een moderatore een draadje aan gewijd:
Graag duidelijke topic titels!!!!!

Back