heli spuiten

Ben bezig met mijn t-rex 600E op sommige plekken velle kleuren te spuiten voor better zicht. Het enige wat goed lukte was het witte landingstel geel te spuiten andere onderdelen hecht de verf niet, iemand hier ervaring mee en tips welke verf te gebruiken, welke kleuren waar etc etc?

Ik ben dat dus ook van plan!
Maar moet je de canopy ook nog voorbehandelen of kun je het er gewoon op spuiten (en vet vrij maken natuurlijk).
Ik ben niet zon schilder van aart dus alle bruikbare tips zijn welkom waar ik op moet letten ;)

Mvg Jean Paul

Bedoel je zoiets?

De heli's hieronder spuit ik gewoon met de fluor spuitbussen van de Gamma.
Binnen 10 minuten droog. Alleen het drogen van de laklaag duurt een stuk langer.

De kap kun je licht waterproof schuren, even het raam afplakken en dan met geel spuiten,
na 10 minuten kun je dan even de rood/oranje laag afplakken en ook spuiten.
Deze verf is heel mat, dus daarna nog even met een transparante lak over spuiten
of nog beter een twee componenten lak voor wanneer je echt hoogglans wilt hebben.

Wat betreft de zwarte plastic delen, deze eerst met een hechtlaag spuiten,
dan helemaal wit spuiten, en daarna met geel en als laatste de rood/oranje laag.
Ook deze weer even met een lak of twee componenten laag afmaken.

Spuiten.jpg

John1.jpg

John2.jpg

John3.jpg

Laatst bewerkt:
;)Bedankt voor de stiekeme tips;)

Maar ziet er onwijs gaaf uit!!!
Ik hou niet van na/aapen maar bij deze is er wel een aapje, ga even naar de gamma fietsen.
Alleen de kap van logo 10 is van dat gladde plastiek en dat is weer anders met hechten ben ik bang.
Maar we zullen zien ik hoop dat de mijne net zo gaaf word als die van jou :p

Groetjes

Op een plastic kap zal het waarschijnlijk niet houden, zal je toch met een goede hechtprimer moeten doen, ga anders even naar een goede verfboer die daar mogelijk meer van weet.

Uit mijn ervaring van de modelauto's waar de kappen doorzichtig werden aangeleverd en je ze zelf moet spuiten en stickeren weet ik dat tamiya hele goede verf heeft.
je kan ze gewoon vinden in allerlei kleuren van transparant tot annodised alu-kleur tot de neon kleuren bij een modelzaak die ook in tamiya doet. ze zitten in kleine busjes wat meer als genoeg is voor een kleine heli (voor een echt grote zou ik er 2 of 3 nemen) en kosten maar iets van 7 - 10 euro per stuk, ligt aan het type verf dat je wilt (annodised alu is duurder als gewoon zwart) en verders is er alleen nog een klein verschil in de busjes, PS verf (staat op het busje) is voor de binnenkant te spuiten (dus bij een transparante kap geen blanke lak nodig om m te laten glimmen) en TS verf is voor de buitenkant

Back