Heli tolt

Hallo allemaal,

Eerst even voorstellen, mijn naam is Anton, ik ben 49 kom uit Heerhugowaard en heb sinds kort weer een Heli na een jaar of 4 geleden alles verkocht te hebben.
Ik heb een TT 550E met eigenlijk alles standaard een Futaba 6308SBt ontvanger en een T10CP zender.
Wat mij opvalt is dat als ik de Heli opstart dat de staart een zwieper krijgt als de Heli gewoon op toeren is blijft de Heli stabiel staan, mijn vraag wat kan dat zijn?
Tevens als ik na het op toeren brengen van de Heli het gas dichtgooi begint de Heli als een gek in het rond te draaien.

Ik heb vroeger gewone brandstof heli's gevlogen en dat was in mijn ogen wat makkelijker af te stellen vandaar dat ik het jullie maar vraag.

Ik hoor het graag.

hallo Anton, welkom op het forum. Ik weet niet of je bij het op toeren een slowstart gebruikt of dat hij erg snel (te snel start) en hierdoor de staart een zwiepert krijgt . bij het aftoeren rondjes draaien zou wel eens een vast gelopen OWB (one way bearing) kunnen zijn

Hallo David, ik heb geprobeerd de slow start te programmeren maar dat gaat niet echt van een leien dakkie....

En v.w.b. de bearing hoe kan ik dat vast stellen?

als je je main rotorbladen met de hand met de klok mee draait moet hij vrij lopen en mag je motor niet meedraaien. (alles zonder lipo eraan svp ;-)

Geef even ook de specificaties van je electronica welke je gebruikt zoals ESC, servos, TX/RX, motor

Hallo Davi, probleem gevonden er zat speling in de kop en een heel kleine beschadiging in de as, alles vervangen en nu is alles weer goed.
Oh ja ik heb ook de soft mode aangepast van de esc.

Back