heli verliest vermogen

Heb een Skyro L2 met een 3,7V 1000mA lipo. Na nu ca 40 vluchten krijg ik de heli amper meer omhoog. Als ik de lipo meet is hij na laden 4,2 V bij nullast. Als de heli draait, meet ik aanvankelijk 3,5-3,7V maar na 1-2 minuten daalt de spanning naar 3,3-3,1 V gemeten met draaiende motoren. De heli stijgt dan al lang niet meer. Ligt dat aan de lipo ?

Het vermogensverlies kan natuurlijk ook in de motoren of elektronica zitten, maar hoe is dat te meten.

3,1V is leeg voor een lipo.

ziet er naar uit dt je lipo slecht is.

om een 1000mAh lipo in 2 minuten leeg te krijgen
moet je een behoorlijke stroom trekken.

De lipo kan gedurende 1 uur een stroom leveren van 1A.
In 1 a 2 minuten zit je tussen de 30 en 60A.

Lipo zal wel stuk zijn. Bij de 1 cellige heli's ligt de stroom behoorlijk hoog en draaien de lipo's op het randje en dan vind ik nog een vlucht of 40 redelijk veel.
Vaak gaan de motortjes ook maar als je spanning zo snel inzakt is het de lipo.

Lipo zal wel stuk zijn. Bij de 1 cellige heli's ligt de stroom behoorlijk hoog en draaien de lipo's op het randje en dan vind ik nog een vlucht of 40 redelijk veel.
Vaak gaan de motortjes ook maar als je spanning zo snel inzakt is het de lipo.

Als dat zo is wordt vliegen met de Skyro een dure aangelegenheid. Elke 1 a 2 maanden een lipo. Of zijn er lipo's van betere kwaliteit.

Laatst bewerkt:
Hyperion G3 zijn momenteel onverslaanbaar.

> Heli verliest vermogen

Je bedoeld, Helie vliegen kost vermogen ;)

Mijn Walkera 4#3 met 1s400 had ook dat probleem. Lipo's waren vrij vlot slecht aan het worden en het motortje werd kokend heet waardoor die ook steeds minder ging presteren. Dus moest je meer gas geven om te vliegen. Werd de accu nog hoger belast en werd het motortje nog heter. Tot 1 of beide het voor gezien hielden.

Goedkope 2 of 3s lipo's splitsen is denk ik inderdaad de beste optie. Mocht je een 15c 1000mAh kwijt kunnen of bv 15c 800 dan zou dit ook een optie zijn. Of wat CDrom flyer voorstelt.

Even kijken wat je accu nu weegt en wat je maximaal kwijt kunt.

Laatst bewerkt:
Goedkope 2 of 3s lipo's splitsen is denk ik inderdaad de beste optie. Mocht je een 15c 1000mAh kwijt kunnen of bv 15c 800 dan zou dit ook een optie zijn. Of wat CDrom flyer voorstelt.

Even kijken wat je accu nu weegt en wat je maximaal kwijt kunt.
Als de lipo op zijn tenen moet staan lijkt mij een hogere C rate een betere optie.;)

Heb inmiddels de door CDROM Flyer aanbevolen lipo besteld bij Hobbyking voor de Skyro. Moet dan nog even bekijken hoe ik de lipo het best kan scheiden, of hebben jullie tips ?

Andere vraag. Hoe kan je op de Honeybee FP V2 de lipo laten zitten en dan laden (balance laadkabeltje is wel kort). Zo'n gedoe om de lipo steeds uit te bouwen om te laden.

Heb inmiddels de door CDROM Flyer aanbevolen lipo besteld bij Hobbyking voor de Skyro. Moet dan nog even bekijken hoe ik de lipo het best kan scheiden, of hebben jullie tips ?

Andere vraag. Hoe kan je op de Honeybee FP V2 de lipo laten zitten en dan laden (balance laadkabeltje is wel kort). Zo'n gedoe om de lipo steeds uit te bouwen om te laden.
Ik heb inmiddels twee van deze lipos binnen.
De hoofd aansluitdraden zijn iets dikker en er zit een ander type stekker op.
De maten kloppen alleen het gewicht is iets hoger nl 58 gram.
Aan de voor en achterkant zit een plastic kapje met daar omheen krimpkous.
Krimpkous in de lengte doorsnijden maar wees erg voorzichtig en snij van binnen naar buiten zodat je niet in de cellen prikt.
Wat er binnen in zit weet ik niet want ik ga ze niet op splitsen.
Garantie vervalt natuurlijk bij het open snijden maar die van mij waren netjes op spanning voor langdurig bewaren namelijk 3,83V per cel met minder dan 0.01V verschil.

Ik heb in mijn vliegtuigen een stekker verbinding met goud pluggen en een geventileerd vakje voor de accu.
Ik dacht dat op een heli een bevestiging met elastiek tegen het frame een oplossing was.;)

uhmm zie modelbouw chat in algemene sectie onderaan de pagina.

tot 48 dagen. Normaal gesproken 2 weken afhankelijk van de douane kan het zelfs 3 maanden worden.

voor snel spullen in bezit moet je dan ook daar niet zijn.

Hoe lang duurde het voordat je de lipo's binnen kreeg.
Ik heb een week geleden besteld en nog niks binnen.
Hobbyking spreekt zelfs van max 48 dagen ????

Een week geleden.. da's niks....
wil je het snel hebben moet je het in NL halen.. bedenk wel dat je in Hongkong besteld, en de verzending lang duurt en dat de inklaringsdienst het ook langer kan laten duren.

Hoe lang duurde het voordat je de lipo's binnen kreeg.
Ik heb een week geleden besteld en nog niks binnen.
Hobbyking spreekt zelfs van max 48 dagen ????
Ruim een week maar ik weet het niet exact.
Daarna nog meer besteld en daar wacht ik inmiddels meer dan een week op.
Het gaat soms vlot maar het is ook mijn mening dat als je echt om spullen verlegen zit beter in Nederland kunt bestellen.
RC techniek 2 tot 3 dagen en als het mee zit de volgende dag binnen.:)
http://www.rctechnics.eu/

Laatst bewerkt:
Heb geen haast, maar de status stond na 1 dag al op shipped, dus vandaar mijn interesse naar ervaringen van jullie. We zien het wel komen.

Back