heli verliest vermogen

tja met de feestperiode kunnen leveringen vertraging oplopen ;)

een klein vraagje over die 1s lipo's: hoe kan je die opladen in een gewone lipo lader? Ik ben van plan om enkele van die kleine 1s lipo's van HK te bestellen met een JST-XH plug maar ik kan blijkbaar nergens een kabeltje vinden daarvoor?

Heb geen haast, maar de status stond na 1 dag al op shipped, dus vandaar mijn interesse naar ervaringen van jullie. We zien het wel komen.
Ze zijn het wachten waard.
Er zit veel power in deze lipos en opladen vanaf 7.6V duurde 15 min met een doodsimpele Graupner lipo4 lader.:D

Laatst bewerkt:
Heb Turnigy 1000mA/2S/25-50C lipo uit HongKong nu na 2,5 week binnen. De cellen gescheiden en 1 cel in de heli gestopt. Vliegt nu weer als vanouds. Dus het was toch de lipo.

Laatst bewerkt:
Dus het splitsen ging zonder problemen?
Ik zou verder niet weten wat het anders was dan de lipo.;):D

Splitsen lipo ging zonder problemen. De cel is wel groter (en misschien 5-10 gram zwaarder) dan de originele. De heli vliegt nu 4 minuten (was 6-8 minuten) en dan is het over. Spanning lipo is dan 3,6 onbelast en 3,4 belast. Wellicht zijn toch ook de motortjes nu al aan het einde van hun latijn (ca 30-40 vluchtjes van gem 6 min = 3 tot 4 uur :confused:).

Laatst bewerkt:
Even gegoogled maar bij de gegevens niet gezien wat voor motoren er in zitten.
Zullen natuurlijk gewoon borstel motoren zijn.
Nieuwe motoren is het volgende en dan de tandwielen.
Helaas hoort dat bij het vliegen van Helis.:(;)

Back