heli vermist

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door nowis, 26 jun 2012.

  1. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    inmiddels al gevonden???
     
  2. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Werkt dat ook met zwarte tape?:confused:
     
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    nee, grijs is lichter en gooi je dus makkelijker :D
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Hmm volgens mij kan je elke kleur gebruiken, der staat in de post, een VOLLE ZWARE ROL.. Dat is vast de kern van het verhaal, niet de kleur denk ik.. Hoewel ik altijd een roze driftwagen had, daar ging die sneller van.. Dus ik zou zeggen, pak een ROZE rol tape!
     
  5. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Feit is nog steeds dat de beste man zn heli kwijt is...
     
  6. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    echt erg triest dit te lezen joh.

    Alle tips zijn al gegeven en ik kan er verder niks aan toevoegen dan dat ik hoop dat je hem snel terug vind :worship:
     
  7. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Yep leuk is anders....
    Vele zaken zijn te voorkomen, maar soms is het handig toch iets aan voorzorgsmaatregelen te nemen... Maispiepers, ledjes,of een iemand die erbij zit om de lijn te bepalen... Tsja das allemaal achteraf, ik hoop dat hij hem snel vindt, en dat de schade meevalt
     
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Nu weet hij, wat hij is vergeten,
    maar anders, ben je ook bij de eigenaar van het terrain geweest,
    (heb het nergens gelezen)
    omdat hij misschien die boel ergens gaat maaien,
    of iets dgl.
     
  9. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    Ja, straks vind je bij het ontbijt nog een bladegrip tussen je Kellogs cornflakes,.. :hammer:

    Alle gekheid op een stokje, ik hoop dat hij hem nog vindt. Een ding is zeker,.. de lipo kan je nu wel weggooien. :(
     
  10. MacIak

    MacIak

    Lid geworden:
    10 sep 2011
    Berichten:
    517
    Locatie:
    Mordor
    Ben zelf 3x (ja, sommige ezels doen dat 3 keer) mn mcpx kwijt geweest. Achtertuin, overmoedig en vervolgens inverted de orientatie verliezen omdat je n stipje ziet (2 van de 3). Een keer in n dakgoot (kon net t tipje zien van een blad) in n 20m hoge naaldboom (touw en tape halen dan nix uit), en 15cm naast n vijver. Zoektocht en klimmen werden wel enigszins bemoeilijkt(uiteraard MET toestemming van eigenaars) vanwege t dorpssfeertje waar men weinig 'allochtoon' volk gewend is en laat ik nou net n middenoosters 'uiterlijk' hebben. Zie je t voor je, zo'n verdacht typke op n rustige zondagavond met n zender in de hand aandachtig alles observeren...

    Heb je natuurlijk niks aan, dit verhaal.
    Wilde even mededelen dat ook ik met je meeleef. T is gewoon rot als je crasht, vervelender als de schade NIET meevalt maar bijna ondraaglijk als je t beesje niet meer kan vinden! Succes met de SAR!
     
  11. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen
    ik vlieg altijd met touw aan m'n heli! naast me staat m'n broertje met de rol en als ik crash.dan hoeven we alleen maar aan het touw te trekken en de heli is terug:help::cool:
     
  12. nowis

    nowis

    Lid geworden:
    25 mrt 2010
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Antwerpen
    Ik heb hem nog steeds niet terug gevonden...
    Ben 2 dagen later met een andere heli (Storm 3D) met de GSM eronder nog eens overgevlogen. Ik heb iets van 6 filpmjes gemaakt maar niets op te vinden.
    Ik ben wel blij dat de mensen in de buurt ervan weten en dat ze ook mee hebben gezocht in hun achtertuin.
    Ik heb gisteren de boer van de weide nog aangesproken en hij ging zien wat hij nog kon doen. Als de maaier erover is geweest blijft er niet veel van over. Maar liever nog dat ik mn heli in stukken terug heb dan helemaal niet.
     
  13. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Zie hier absoluut de lol niet van in. Leedvermaak omdat iemand anders zn heli kwijt is. Hou je commentaar dan gewoon voor je...
     
  14. Borgo

    Borgo

    Lid geworden:
    26 apr 2011
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Rijssen

    srry... was ook maar een geintje! niks met leedvermaak te maken overigens
     
  15. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    @Nowis: ik denk niet dat je moet opgeven, zo'n machientje verdwijnt niet in het niks :-|

    maar even een vraag: heeft je heli een vrijloop lager???
    in dat geval denk ik dat ie al roterend achter/voor de bomen van z'n koers is afgeweken.
    je kon hem immers niet zien, laat staan corrigeren.

    als je goed in de omgeving rond kan lopen, kun je proberen om vanuit de positie van die boom steeds wijdere cirkels te lopen (of vliegen met je filmende heli) ..... t is maar een idee.

    En nog iets: weet je zéker dat de heli in de buurt van die boom ook écht aan de grond is gekomen???
    misschien is ie tijdens het afdalen blijven hangen, en van boven is het servo geluid (de tip die ik eerder gaf) niet te horen vanwege de wind.

    groet,
    Hoogvlieger
     
  16. leroyk

    leroyk

    Lid geworden:
    21 okt 2009
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Nederland
    Dat zal wel niet het geval zijn, want de boer waar ik altijd vlieg zegt dat er in de maaiers van tegenwoordig metaaldetectoren zitten. De maaiers zullen dus afslaan wanneer ze iets opsporen:Fade-color
     
  17. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    als ie nu nog niet is teruggevonden, kun je het denk ik wel vergeten.
    :(
     

Deel Deze Pagina