Heli Vliegers in de omgeving Hoorn (newbie Belt CP V2)

• Topicstarter Topicstarter Dobbelaar
  • Startdatum Startdatum
D

Dobbelaar

Guest
Hallo Allemaal,

Ik heb sinds twee weken de Belt cp V2, en heb net me 6e vlucht achter de rug, altans meer proberen het in de lucht te houden ;).
Maar gelukkig nog niet gecrashed:p

Maar ik vroeg mij af of er ook mensen in de buurt van Hoorn vliegen,
die mij kunnen helpen met het afstellen van heli.
Want dat wil mij niet echt lukken, de heli blijft maar naar links willen vliegen.

hoi dobbelaar,

elke heli wil naar links opstijgen dat is heel normaal.. wanneer je als beginner heel voorzichtig wil opstijgen is het effect van naar links trekken erger dan wat later wanneer je iets sneller de lucht in wipt.. je heli hoeft waarschijnlijk niet afgesteld te worden :)

Trail heeft gelijk. Om de draaiing van de rotoren die 'torque' op het frame geeft op te heffen, hebben ze de heli 'schuin' onder de bladen gehangen zegmaar. Daarom neigt hij bij het opstijgen naar links toe. Hij staat als het ware scheef op z'n poten.

Op het moment dat je begint te hupsen moet je wel even durven wat meer pitch te geven zodat hij echt de lucht in gaat, anders kan je nog eens vies kantelen.

Op het moment dat je airbourne bent en uit het ground-effect bent (ong. 1m en hoger) dan zou hij gewoon stabiel moeten zijn. :]

Veel succes!

Bedankt voor de info:-D,

Ik zal is proberen de heli minimaal 1m van de grond te houden,
en kijken hoe die dan reageert.

De tail moet ik volgens mij wel wat aanpassen want me neus draait ook heel langzaam naar links, en nu heb ik de gyro al geprobeerd wat gevoeliger te zetten, maar dan begint ie gelijk te schudden:(.
Zijn daar ook handige tips voor?

Mijn belt cp draait de eerste batterij naar rechts.. als hij dan warm is en ik reset hem op de tweede batterij dan staatie ineens zo strak als een huis..

Dat hou je altijd wel een beetje.. de stroom verdeler wordt warm tijdens gebruik en gaat dan net iets anders reageren.. dus altijd eerst kijken hoe de heli het doet en dan bijstellen met de trims op je zender wanneer je gaat vliegen..

goede avond ik albert300 heb zojuist een heli gekocht via het internet ,het is een fly dragonfly 2005 altans dat staat er op (dit is mijn eerste heli) maar nu komt het er zat geen oplader bij , er zitten 6 aan elkaar gekopelt aa baterijen in als accu paket is dat dan 9 volt of 7,2 ,wie van U kan daar andwoord op geven alvast be dankt nvg albert300

He heli heren,

Ik ben nieuw hier en ben ik op zoek naar mensen die een cp belt hebben en in de buurt van winschoten wonen.
Ik heb een post gelezen van een zekerere ADH maar kan hem nu niet weer vinden.
Ik kan wel een stukje vliegen maar mijn cp blijft naar links trekken, nu heb ik gelezen
dat dit wel zo hoort en dat je er aan moet wennen.
Dus als iemand in de buurt van winschoten ook een cp heeft dan hoor ik dat graag.
Kan ik ook vliegen zonder Flybars ik heb me laten vertellen dat het dan beter gaat met het links weg trekken van de cp.
Elke info is welkom.

Alvast bedankt en tot hoorens.

Eddy van Eerden.

Even ter verduidelijking: Als een heli een rechtsdraaiende hoofrotor heeft (van boven af gezien) dan zal door de weerstand van de rotorbladen de reactiekracht de heli linksom willen laten draaien. De staartrotor blaast nu naar rechts zodat die roterende kracht precies gecompenseerd wordt. Maar......nu is er dus een resultante kracht naar LINKS op de heli. Die moet je compenseren door de heli iets schuin naar rechts te laten hangen.

Dat KAN inderdaad door de heli "scheef" onder de rotor te hangen zoals ik eerder las, maar dat is een constructieve oplossing van de fabrikant.

In ieder geval zul je zien dat de heli (ook bij een meter boven de grond) een rotervlak heeft dat naar rechts gekanteld is om die kracht naar links te compenseren.

Om het nog ingewikkelder te maken trouwens....OMDAT de heli licht naar rechts gekanteld is zal de rechterkant van de rotor in het grondeffect door "dichtere" lucht draaien en dus meer weerstand hebben. Het "wieleffect" zorgt er nu voor dat de heli daardoor naar VOOR gaat bewegen. Je zult het rotorvlak dus ook iets naar achter moeten verleggen om echt stil te hangen.

In de praktijk zul je dit allemaal na een tijdje vanzelf doen, geen zorgen:)

Back