Heli vliegt zweeft naar rechts

• Topicstarter Topicstarter honey bee
  • Startdatum Startdatum
Tijdens het optoeren staat hij nu aardig stil.
Zodra ik het gas op 1/2 heb begint hij langzaam te draaien.
Geen probleem...dat is eenvoudig te corrigeren.
Geef ik meer gas om los te komen dan gaat hij ronddraaien.
Ook nog te compenseren. Wel moet de stick dan volledig om.
Waarschijnlijk is dat nog wel op de potmeters bij te stellen.

Nadat hij uit elkaar is geweest heeft hij nu de neiging om naar links te drijven. Het zit hem dus echt in een combinatie van paddels en pushrods afstellen. De swashplate zit kaarsrecht (horizontaal). Dus het eerst waar ik aan denk zijn de paddles.

Het moet toch gewoon mogelijk zijn om 'recht'naar boven op te stijgen.
Ik hoop dat dit nog lukt voor het eind van het jaar.

Volhouden zal ik maar zeggen. :D

kan het ook zijn dat je stabilisator "wings" een beetje scheef staan?
mijn DF doet dat ook, ik zet ze dan recht e hij vliegt weer normaal.
bovendien kun je met de schuifknopjes je heli bijstellen (als je die hebt)

Hai Rick,

Ik snap 2 dingen niet in je antwoord.
Welke stabilisator wings bedoel je en welke schijfknopjes...

Vreemd, vreemd en nog eens vreemd......

Na een kleine crash (een boom stond 'iets' te dicht bij')
leek het er even op dat het drijven weg was. Meteen heb ik gechecked
hoe alles stond. Eén van de paddles stond NIET horizontaal.
Nu breekt mijn klomp :? Als je doordenkt dan zou dit betekenen
dat er iets anders is ...maar wat :?:

Ik zelf denk aan de stand van de swashplate.... Ook heb ik er nog even aan gedacht dat de as van de paddles krom was...niet dus..

Wie heeft er nog ideetjes :?:

Het begint een beetje vervelend te worden.
Vanavond dacht ik; " goh, ik ga een kijken of ik hem in de lucht krijg".

Ik heb een HAT motor en ben daar zelfs een beetje trots op 8) .
Maar goed..dat zou dus allemaal moeten werken.
Na het starten en een lift van 10 cm begint hij te tollen als een bezetene :evil: . Wat nu weer! 8O Kan een afstelling zijn natuurlijk...

De boel op maximaal gezet en dan maar verder regelen.
Maar dan schijnt niet te helpen. Het lijkt erop of de HAT het niet kan bijhouden....Ook voor mijn gevoel is het propje te klein.
Dus wat heb ik nu gedaan:
Een 'oude' grote prop gepakt. Een kleine prop want die was gesneuveld bij demontage. De kern in de zwarte gemonteerd..en nu maar wachten tot de 2 componentenlijm droog is....

afb19159.jpg

Ik weet niet of je hat motortje dat wel aan kan :|
Het is natuurlijk wel zwaar he.. maar ok..
Ik hoop voor je dat het zonder problemen gaat :D

Groetjes Linh

Honey bee: Hoe is je bladspoor (blade tracking)? Als tie ver genoeg 'off' is, dan is het net of je een hobbelpaard probeert te vliegen.
Die staartmotor krijgt ie nooit snel genoeg rond, daat heeft die HAT niet genoeg porrie voor. Ik heb zelf een GWS-setje met een 3x2 propje en die houd zelfs cut blades met een borstelloze motor tegen.

honey bee zei:
Het begint een beetje vervelend te worden.
Vanavond dacht ik; " goh, ik ga een kijken of ik hem in de lucht krijg".

Ik heb een HAT motor en ben daar zelfs een beetje trots op 8) .
Maar goed..dat zou dus allemaal moeten werken.
Na het starten en een lift van 10 cm begint hij te tollen als een bezetene :evil: . Wat nu weer! 8O Kan een afstelling zijn natuurlijk...

Proppie verkeerdom?
Had ik ook.
Matte zijde naar de motor toe.

lol ;)

Als je opspoolt, kijk je horizontaal over je rotor. Als één blad hoger zit, zie je twee schijven en is je bladspoor niet goed.
Bij een micro niet heel erg belangrijk, maar als je vage vliegeigenschappen hebt moet je alles goed hebben om te kunnen determineren wat er fout gaat.
Andere vraag: heb je ballen gemasseerd? (Gaan je linkjes supersoepel?). Ik had gister met twee nieuwe flybar control rods dat m'n Pic niet te vliegen was, omdat de ballen te strak in de links zaten.

Ton

PS je paddles stuur je mee, dus stabiliseren doen ze niet echt ;)

Ik weet het niet zeker maar zal er een een mini druppeltje sla-olie
tussen doen. Dat zal in ieder geval schelen mocht dit het geval zijn.

Het 'bladspoor' moet ik idd bijstellen. Ik haal de rodjes allen los, draai ze een stuk verder uit en ga vanuit daar de boel weer stellen.
Het moet toch een keer goedkomen :?

Je bladspoor kan je stellen door de paddle die voor het (in vlucht) hoogste blad zit naar beneden te stellen, of die voor het laagste blad zit naar boven te stellen.
Ballen masseer je door de link op de bal te klikken en daar dan zachtjes in te knijpen met de tang zodat de 'ring' wat ruimer word. Smeren trekt alleen maar stof aan en helpt maar even. Pas wel op dat je je linkjes niet stuk knijpt, is mij al meerdere malen overkomen ;)

Suc6,

Ton.

Je bladspoor kan je stellen door de paddle die voor het (in vlucht) hoogste blad zit naar beneden te stellen, of die voor het laagste blad zit naar boven te stellen.

Hallo,
Kan je hier iets meer over vertellen of is dit ergens te lezen.
Groeten
Ton

Back