Heli voor binnen en buiten.

Er zal ongetwijveld een topic over zijn maar kon het niet echt vinden en mijn wensen kwamen ook niet echt overeen.

Ik wil graag als beginner een heli voor binnen en met mooi weer buiten.

Ik ben helemaal gek van de bell 222 of rescue heli's, airwolf en coast guard modellen .

Nou wil ik geen super kleine heli want die kan zeker niet buiten.

En coaxial zit je weer met blade strikes...

dus mischien fp? of toch een goede coax??

het moet wel minimaal een 4 kanaals zijn 2.4 ghz.

Heb al een 450 cp heli gekocht maar wil dus ook eerst even oefenen met een andere heli

Graag meningen en ervaringen;)

Laatst bewerkt:
eflite blade msr is een goedkope stabiele indoor en (bij windstil)outdoor FPitch micro heli
+ is als beginner zeker aan te raden
is wel micro klein, maar kan zeker buiten zonder al te veel wind (check youtube vbn genoeg)

een goedkoper alternatief is de solo pro van nine eagles, vliegt bijna hetzelfde als een msr maar is goedkoper.
je kunt ook voor een walkera 4#3 gaan, deze heeft een brushless motor en een alluminium rotorkop.

een goedkoper alternatief is de solo pro van nine eagles, vliegt bijna hetzelfde als een msr maar is goedkoper.

Een zeer goede keuze, dus begrijp me niet verkeerd, maar voor buiten is de Solo Pro allerminst echt geschikt te noemen.

Niet vanwege het ontwerp, maar wel vanwege het super lage gewicht. Tenzij je er van houd om echt tegen de wind te boksen met de solo pro valt er niet serieus buiten mee te vliegen met wind.

Dat wil dus zeggen alles boven windstil wind maakt de heli al flink lastig bestuurbaar.

Probleem is wel een beetje dat je met indoor helicopters al snel problemen krijgt met wind. Dan is een kleine 250 heli al haast een beter plan, of een kleine 4G6 collective pitch die toch wat meer door de wind heen zal kunnen snijden.

Uiteindelijk kun je best in wat wind vliegen, dat is niet eens zo'n probleem eigenlijk en vereist slechts kunde om goed te corrigeren maar of het comfortabel en leuk is, is echt een tweede.

Ook hebben fixed pitch helicopters echt de neiging tot 'drijven op de wind', wat tot merkwaardige situaties kan leiden bij vlagen of hardere wind.

Kortom, voor indoor en outdoor gebruik moet je eigenlijk gewoon twee aparte helicopters aanschaffen. Het liefst dan minimaal een 450 voor buiten en binnen gewoon iets dat leuk vliegt bij de regenachtige dagen.

Nou ik heb voor buiten al een copterx 450.Erg mooi ding.

Maar wil ook wat voor binnen en een heel klein beetje buiten:p

Maar ik wil dan niet de zelfde look als de copterx bv.

Maar een echte look a like heli. Bv de coastguard of rescue heli's zijn erg mooi.Al gezocht naar een gedetaileerde airwolf voor binnen maar niet kunnen vinden.

Wel een Big lama maar daar twijvel ik nog een beetje over.

Dus alle suggesties zijn welkom

Laatst bewerkt:
Back