Heli wil niet starten

• Topicstarter Topicstarter Vassie
  • Startdatum Startdatum
V

Vassie

Guest
ik ben nog al nieuw in de heli rc wereld echter net een heli aangeschaft en een usb controller + fms en inmiddels aerofly.
Echter ik krijg het niet voor elkaar mijn heli te starten. Wat doe ik verkeerd?

Ik heb inmiddels in aerofly mijn eksy usb controller aangesloten zitten. hij herkent de sticks echter de rotor gaat niet draaien.

Als ik hem configureer herkent de 4 kanaals controller wel, in het spel zelf doet die ook alles alleen start die niet.

Ik heb google gebruikt en hier gezocht maar ik krijg hem niet gestart..
iemand die eventueel weet wat de instellingen moeten zijn...

Ps. Zo klink ik nog dommer de rc heli in real time krijg ik ook niet gestart? Wat is de normale manier van starten?

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn ervaring is dat bij de sims niet altijd de schakelaars van je zender goed herkent worden door de sim zelf. Hetzelfde euvel heb ik met Realflight.
Om een heli te starten moet je een schakelaar overzetten op je zender.
Echter kan ik in realflight schakelaars toewijzen en zelfs inverten, dus als een schakelaar niet herkent wordt dan zet ik de desbetreffende optie op inverted en dan ziet hij ineens wel dat een schakelaar aktief is.
Zo neem ik het progje dan wat in de maling zeg maar ;)
Nou ken ik earofly niet dus ik weet niet of zulke dingen mogelijk zijn in dat programma...?

wat heb je voor echte heli dan ? een Nitro of electrisch ?

In aerofly staat een heli standaard op throtle hold als het geheel opstart (als je de knoppen verder hetzelfde gelaten hebt)
bij mij is de alfanumerieke 3 de knop om throtle hold aan of uit te zetten. M is voor het uitzetten van de muziek, deze gebruik je na een 30 minuten erg graag!

Ook kun je even kijken of de knoppen en kanalen wel overeenkomen door de calibreren binnen aerofly

Even simpele test: start een vliegtuig op. als deze werkt, weet je dat de heli het ook hoort te doen.

Een echte heli heeft wat andere zaken nodig om op te starten, en deze verschillen per type heli.
Dus als je daar antwoord op wilt, zul je moeten vermelden welke heli je hebt (type, elektrisch, brandstof etc) met vermelding van de setup (als je dat weet), of anders wat foto's ervan (kan men evt van de foto bekijken wat erin zit)

Elektro:
Motor even loskoppelen (tervoorkoming van spontaan opstijgende en verhakselende heli's)
Zender aan (ALTIJD EERST!!!!), batterij op de heli aansluiten.
Kijken of alles werkt zoals het hoort, zo niet instellen.

Brandstof:
Begin ik even niet aan, dat verhaal wordt te uitgebreid.

iig, veel plezier

bedankt voor de reacties.

de usb controller heeft alleen de stuur knoppen erop zitten: geen schakelaars(4ch controller).ik zal de motor dus moeten starten met bijv een knop op het toetsenbord?

De heli is een standaard eksy belt cp > heb er nog niets aan veranderd
heb de zender aangezet en dan een heli: hierna hoort de gyro voor 13 sec te piepen echter is die na 2 piepjes geloof ik al klaar.
Hier zit wel een 6ch controller bij.

Hoorde wel van een vriend van me die een zweef vliegtuig heeft dat hij na het aansluiten van de batterij binnen 30 sec de trickers moet rond draaien om te starten: enig idee of dit de oplossing is?

Voor het aerofly deel:

Idd, je start de heli dan gewoon met een knop op het toetsenbord. Bij mij is dit de alfa 3, kun je nakijken in het controls menu.
Bediening kun je gewoon instellen in aerofly. Iedere functie kun je toewijzen aan een toets/schakelaar/hendel op de zender

Wel even opletten dat de standaard instellingen niet perse meteen de goede zijn, meestal moet je hier nog wat aan aanpassen

Voor het heli deel verwijs ik je naar de heli topics, even kijken naar eerste-fotos-en-ervaringen-met-de-e-sky-hb-king-ii

Het is een eind lezen, maar via dit draadje en de andere heli topics kom je een heel eind met je heli.
Verwacht iig niet dat het meteen goed gaat en dat je veel zal moeten gaan simmen

succes!

Laatst bewerkt door een moderator:
en je gyro hoort na 2 a 3 piepjes klaar te zijn hoor :) 13 seconden is wel heel erg lang.

Back