heli-x simulator (nieuw)

Discussie in 'Modelbouwsoftware' gestart door EricW, 13 jan 2008.

  1. paozee

    paozee

    Lid geworden:
    15 dec 2007
    Berichten:
    288
    Locatie:
    Maarssen
    Heli-X

    krijg ik Heli-X niet aan de praat!

    Je ziet een Dos schermpje voorbijkomen en evenlater
    een soort startscherm met onderin een lopend balkje,
    maar dat verdwijnt na een minuutje.
    Dit gebeurd zowel bij de Java als de std versie!

    Ik heb datzelfde probleem zij het dat hij bij mij verder doorloopt en vraagt welke controler je wil gebruiken.
    Het simulatie scherm start op en na ongeveer 30 sec kapt hij ermee.
    In de simulator verschijnt er dan een fout bestandje en als je dit opent geeft hij aan dat hij heeft ontdekt (an unexpected error has been detected by java runtime environment).
    Testen op de site van Java geeft aan dat op mijn PC loopt de allerlaatste Java versie dus daar kan het niet aan liggen.
    Op mijn PC staan drie andere simulators ( FMS - G3 - Aerofly) en die werken alle drie perfect dus met de open GL zit het ook wel goed.
    Rara waarom stopt hij met werken !!!!

    Ben inmiddels weer verder gekomen heb ontdekt dat als je application settings weghaalt dan blijft het lege beeld staan. Je kan dan wel een veld selecteren je kan de controller instellen. Als je daarna de settings opslaat dan komen die bij hernieuwd opstarten ook weer in beeld.
    Als je dan kijkt in het programma dan heeft het systeem weer een nieuwe application settings aangemaakt.
    Helaas ben ik er nog niet want zodra ik een heli selecteer is het einde verhaal en weg simulator.
    De java runtime fout blijft hij aangeven in het fout log.
    Dus er moet nog even gezocht waarom!!! een en ander heeft nog een vervolg.

    Heli X heeft mij nog steeds niet losgelaten en om de problemen te omzeilen heb ik het op mijn laptop geinstalleerd.
    Installatie verliep vlekkeloos veld selecteren gaat goed heli selectie gaat ook goed en programma blijft werken.
    Zit alleen weer een klein probleemtje in, iets zichtbaar op het beeld ho maar.
    Ik zit nu weer met een probleem van de grafische kaart in mijn laptop zit een ATI Radeon kaart en in het probleem log heb ik gevonden dat dit niet goed gaat. De voorgestelde aanpassing van het Heli x batchfile werkt bij mij niet.
    Dus maar weer op zoek naar updates voor de grafische kaart.
    Het is om dol van te worden.
    Maar ik blijf optimistisch eenmaal moet dit lukken!!!
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2008
  2. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.788
    Locatie:
    hengelo
    ik heb em ook gedownload en geprobeert. Der moet misschien nog wel een boel aan gebeuren ,maar ik vind wel mooi dat de heli ook daadwerkelijk scheef hangt in de hover. Alsik een langzame pirouette draai dan zie ik me inderdaad dezelfde fouten maken als in het echt. Echter is het op de sim wat extremer fout.
    Ik heb helaas wel ernstige traagheid bij de achtergrond, mijn beeld is verre van vloeiend en dus erg schokkerig. Daar kan ik dus niet mee vliegen. Ik denk ook vandaar dat mijn stuurfouten zo overdreven zichtbaar worden , door de traagheid reageer je gewoon veeeeel te laat.
    Ik ben weer gauw verdergegaan met clearview, die loopt bij mij tenminste wel netjes.

    Heeft iemand al een idee hoe ik het schokkerige beeld beter kan krijgen , ik heb wat beeldformaten geprobeert maar het heeft me nog niet geholpen . ik heb zelfs totaal geen verschil gezien.

    steven
     
  3. wrobijns

    wrobijns

    Lid geworden:
    13 apr 2004
    Berichten:
    3.687
    Locatie:
    Swalmen
    De versie inclusief Java Runtime werkte bij mij ook niet.
    En dit was een bijna kale XP installatie.
    Na losse installatie van de laatste Java Runtime liep hij prima.
     
  4. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.788
    Locatie:
    hengelo
    Ik heb een Nvidea 5200 met ik dacht 128MB. en mijn compu loopt op 1500MHz met windows 2000. De openGL driver heb ik ergens van het web geplukt, ik meen bij clearview. Ik kon op de site van heli -x niet erg veel vinden over de systeemeisen, ik heb dus geen idee of mijn computer voldoende is.

    Steven
     
  5. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.788
    Locatie:
    hengelo
    Ondertussen heb ik nog wat met de schermformaten lopen stoeien en ik heb eeb redelijk resultaat nu. Toch komt mijn frame rate niet boven de 38 uit, maar dat doet het met clearview ook niet. Ik heb ook nog es naar het geheugen gekeken en zowel de computer als de video kaart hebben 500Mb.
    Wat heli-X betreft begin ik zijn hover eigenschappen steeds meer te waarderen. Uiteraard kan ik em alleen vergelijken met clearview. Daarbij kun je het hoveren altijd hands off doen maar bij heli-x gaat dat niet. Ik heb het idee dat de wind generator bij heli-x veel meer random is. Bij clearview kan ik aan de rook zien dat ik op een gelijk interval telkens de zelfde rukwind krijg. Helaas mis ik bij Heli-x de rookpluim. Die vind ik nl erg handig voor de irientatie.
    Laat eens horen watjullie ervan vinden nu we een weekje ermee hebben kunnen spelen.

    Steven
     
  6. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.246
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Moest eerst een kabeltje solderen..om Smartpropo/PPjoy aan mijn Futaba te hangen, het werkt ;)
    Na wat testen...
    I.d.d. erg gevoelig op de pitch.
    Maar voor een eerste versie van een gratis Sim is dit echt goed vind ik.
    Als je toch alleen heli's vliegt is dit zeker beter/echter dan FMS.
    Ben benieuwd of er snel updates komen...

    Eric
     
  7. tomcat be

    tomcat be

    Lid geworden:
    8 feb 2006
    Berichten:
    362
    Locatie:
    herenthout(belgie) vliegveld: EBZR
    voor de lage framerates:

    Probeer antialiasing eens af te zetten

    toen ik dit opzette had ik ineens ook maar 39 f/s normaal 60

    je vind dit in:

    configuration-viewconfiguration
     
  8. heimhelicopters

    heimhelicopters verslagschrijvers

    Lid geworden:
    23 mrt 2005
    Berichten:
    1.788
    Locatie:
    hengelo
    Bij mij hielp dat ook . Daarna was het schokkerige weg.

    Steven
     
  9. Grondsnuiver

    Grondsnuiver

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    128
    Locatie:
    Etten-Leur
    Man, wat is dit een LEUKE simulator zeg. De droom is uitgekomen. Eindelijk een GRATIS sim die ook nog eens FMS ver achter zich laat en helicopters erg leuk simuleert.

    Heb ook even zitten prullen met de versie met java erin. Daarna die zonder gestart op mijn Pentium 4 op 2,8Ghz en deze draait prima (wel op een Ati 9800XT agp kaart).

    Dus, als iemand in heli's wil beginnen en geen simulator heeft zal ik zeker deze aanraden....
     
  10. Maybe

    Maybe Guest

    Spijtig genoeg heb ik nog niet het juiste USB interface kabeltje (Windows Vista Home Premium) i.c.m. m'n Graupner MX-12 gevonden.

    Een Protech USB Connector Interface (T0270) werkt niet!

    Multiplex USB Simulator-Interface MPX (Earphone+DIN) #85153 (€ 31,00) ??

    Tips en adviezen welkom.
     
  11. blupmans

    blupmans Guest

    werkt dit goed met een mx12 + usb kabel?
     
  12. jd_m

    jd_m Guest

    Hoe kan ik mijn gamepad gebruiken om de helikopter te besturen? Of kan dat niet.

    Als ik bij die opties kijk zie ik dat het programma wel reageert op de gamepad maar ik kan hem niet laten opstijgen.
     
  13. Panther_be

    Panther_be

    Lid geworden:
    18 nov 2007
    Berichten:
    40
    Locatie:
    België
    Zou ik ook wel willen weten.
    Heb het ook al geprobeerd , autoconfigurator . Alles werkt tot ik op "oke" clik van de configurator.
     
  14. Panther_be

    Panther_be

    Lid geworden:
    18 nov 2007
    Berichten:
    40
    Locatie:
    België
    als ik in het log file kijk van "files " vindt ik deze regel

    Controller configuration file not found: files/controller/LogitechDualAction.xml
    ???
    wat moet ik daar mee?
     
  15. Panther_be

    Panther_be

    Lid geworden:
    18 nov 2007
    Berichten:
    40
    Locatie:
    België
    Oke , na lang aan het programma te kl*** heb ik de oplossing voor mijn probleem gevonden.

    Ik heb in de map "files" een map bijgemaakt namenlijk "controller" en na helix terug optestarten en de autoconfigurator uittevoeren stond er automatis mijn controller bij in de map conbtroller.
     
  16. r.marijnissen

    r.marijnissen

    Lid geworden:
    2 mrt 2008
    Berichten:
    1.962
    Locatie:
    Tilburg
    Inderdaad een goede simulator.

    Alleen omgeving foto,s zijn wat onrealistisch als je b.v naar een boom vliegt en er door heen kan vliegen. Weet niet hoe dit bij andere simu,s is?


    Kan je trouwens ook zelf een omgeving maken?
    Zijn inpreciepe gewoon foto,s in een 3d panorama.

    Als je een nieuwe omgeving download zijn het gewoon een stuk of 8 foto,s.

    Als je nu een omgeving fotografeert, de foto,s overlapend dan werkt het misschien wel....
     
  17. Panther_be

    Panther_be

    Lid geworden:
    18 nov 2007
    Berichten:
    40
    Locatie:
    België
    ja wie weet ... ( ik ken er niet al te veel van)

    Het enige probleem dat ik heb is dat ik de heli niet zo goed zie als ik een beetje verder van mij weg vlieg.
    bij de lama heb ik dat wel niet :)
    maar daar kan je geen 3d mee.
     
  18. ik heb Heli X gedownload,
    maar kan ik ook de heli besturen met het toetsenbord/
    zo ja welke instellingen moet ik dan wijzigen?

    mvg Robbert
     
  19. Gammapooka

    Gammapooka

    Lid geworden:
    25 nov 2004
    Berichten:
    1.787
    Locatie:
    Hoorn
    Je kan dat instellen bij het controller menu bovenin.
    [​IMG]

    En dan :
    [​IMG]


    Ik zit trouwens met het probleem dat met mijn MX-12 en usb adapter kan ik alles wel calibreren in Heli-X, maar de heli weigert van de grond te komen.
    Heeft iemand anders dit probleem ook ?
    Ik heb trouwens een goede videokaart en genoeg geheugen, maar soms laten de menu's wel een minuut op zich wachten voor ze tevoorschijn komen...
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2008
  20. AMIGO

    AMIGO

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    50
    heli-x

    waar kun je heli-x downen????
    groetjes de brokkenpiloot
     

Deel Deze Pagina