Heli

• Topicstarter Topicstarter NITROBONE
  • Startdatum Startdatum
N

NITROBONE

Guest
hallo allemaal

Ik ben nieuw hier en ben een echte Rc-auto liefhebber (heb er al 12) en kon via via een Heli op de kop tikken van 140 cm lang.
Is met een bickblok nitro en verder heb ik alles erbij gekocht wat nodig is en ook een 2,4 Ghz zender en ontvanger 6 kanaals.
Op het spuiten na is hij er nu helemaal klaar voor maar ik zit met een probleem.

Hoe sluit ik mijn ontvanger aan ?? Wat doen de rotorbladen als ik met mijn zender speel ?. ik heb mijn gas links .. en van mij de vraag wat doet de heli met de zender als ik al het andere bedien.

Heeft iemand een simpele uitleg of schema.

Groet, Kay

Ik denk dat het handig dat je specs./foto's even erbij doet. Verder moet je even rond neusen.
Er is heel veel infomatie te vinden.

Groetjes

Auto's zijn leuk die gebruik ik als ik geen zin heb om heli's te vliegen.
Helicopters, zowel grote als kleine hebben de potentie om mensen hele zware verwondingen toe te brengen.
Kleintje die je raken dan heb je een grote blauwe plek.
IMG_3481_resize.JPG

Als een grote je raakt dan blijft het niet bij een blauwe plek:
attachment.php

Zo zet dat ding ergens neer en kijk erna. Vind iemand die waarschijnlijk meer weet dan jij die er naar kijkt en er als eerste mee vliegt. En denk er aan:
DIT IS GEEN SPEELGOED!!!!!!!!!!!!!!

Jakkie ziet er eng uit .. maar ik ben van plan om heel voorzichtig te doen .. ik weet de gevaren ervan.

Ik hoop dat verder alles goed gekomen is.

Ik wil mijn heli aansluiten op de ontvanger er zitten 5 servo's in en alles moet op elkaar inwerken op de juiste manier.

Groet, Kay

5 servo's?

Nee serieus
Meld even wat voor materiaal je hebt
Coax,cp of fp
Maat(250, 450,400 ,600 etc )
Welke regelaar, en welke gyro en servo

De servo op de staart is trouwens een andere als de3 op de swash

Aansluiten voor een electro met 3punts swash
1 aileron servo, 1van de twee die naast elkaar zitten
2 elevator, de servo in zn eentje
3 throttle, stekker van de regelaar
4 gyro, de volbedrade stekker
5 gyro, de stekker met 1 draad
6 aileron servo, de tweede die nog over is

Dan moeten er nog dingen omgedraaid worden, de gyro moet ingesteld en afgesteld worden, de throttle curves moeten bepaald worden bij cp etc
Genoeg te doen, maar dan moet men weten wat je hebt

En let aub op, nooit de motor tegen het tandwiel zetten voor je weet of het goed gaat
Voor wat de sticks allemaal horen te doen, zoek even over het forum
Steekwoorden:mode 2, throttle curves, afstellen heli etc.

Succes

Als je totaal onbekend bent met vliegende machines en in dit geval heli's en bijbehorende aerodynamica en de werking er van, dan zou ik gewoon richting een modelvliegclub gaan en vooral even veel lezen op dit forum. Kennis op doen en vooral niet gaan lopen experimenteren. Zowel voor je eigen veiligheid en het behoud van je heli ;)

Als het aansluiten van de servo's op je ontvanger al hocus pocus voor je
is en je verder geen benul hebt van de werking van een brandstof heli,
ga dan a.u.b naar iemand toe die hier ervaring in heeft.:(
Zo'n heli is niet echt geschikt om wat mee te gaan experimenteren.Ik ga
je nu niet meteen foto's laten zien van mensen die onverzichtig zijn geweest,maar als je je de moeite neemt om naar een club te gaan waar heli gevlogen word of je zoekt contact met iemand die heli vliegt en je
helpen kan,gaat je dat uiteindelijk een hoop euro's schelen.;)

wat me nu pas opvalt.
Het is een 140cm heli zegt hij, dus 600 of 700 size vermoed ik. Bigblock zou kunnen duiden op 91size motor.
dan ben ik benieuwd wat voor 6 kanaals zender hij heeft gekocht want dat beperkt het gebruik van bijvoorbeeld een governer.

@NITROBONE neem de voorgaande waarschuwingen serieus en zie ook dit topic
http://www.modelbouwforum.nl/threads/veiligheid-en-rc-helikopters-regels-tips.121001
Met een 450 beginnen zonder ervaring en deskundige hulp is al link. maar met een 600/700 size nitro heli kun je net zo goed meteen zelfmoord plegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back