helicopter sim download?

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door CopterX-001, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CopterX-001

    CopterX-001

    Lid geworden:
    10 sep 2012
    Berichten:
    15
    Ik heb eens goed rond zitten zoeken naar een betaalbare goede helicoptersim op de pc, maar die is er niet volgens mij.
    Onder de 100,- doe je niks.
    Daarom vroeg ik me af of er (buiten fms e.d.) ook goede realistische sims te verkrijgen zijn? (bijv. te downloaden)

    groeten pk
     
  2. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Clearview is best goedkoop hoor, koop je gewoon een goedkoop chinees dongle'tje en je bent klaar om te beginnen :)
     
  3. TRML

    TRML

    Lid geworden:
    5 mei 2012
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Oosterhout (NB)
  4. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    [mod]Verwijzen naar illegale spullen om beveiliging van software te omzeilen wordt niet toegestaan[/mod]

    Deze kopen, gebruik deze zelf en werkt met ALLE sims :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2012
  5. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Als iedereen dat nou doet komen er straks geen updates meer :nosmile: phoenixrc is immers commerciële software maar geen bedrijf als microsoft ofzo die anders genoeg aan licentiekosten binnenharkt.
     
  6. marzon

    marzon

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    395
    Locatie:
    Heerhugowaard
    sim

    ja die zijn er zat, je zult wel hebben gelezen dat er velen hier gebruik maken van phoenix, ikzelf ben begonnen op fms, maar ik kan je vertellen dat phoenix echt wel ff een flinke stap realistischer en daarnaast mooier is dan fms. en ja, daar betaal je dan wel voor.
    aan de andere kant kun je er ook voor kiezen niet te investeren in een goede sim, en gewoon voor een paar honderd euro aan heli''s de grond in boren... klein gokje , de sim is wat verstandiger...

    er is een goedkopere variant, die kun je aan de andere kant van de aardbol bestellen, daar wijdt ik me verder niet over uit aangezien dat niet legitiem is. (krijg ik van de moderators op mn flikker... :p )
     
  7. Anko

    Anko

    Lid geworden:
    25 feb 2008
    Berichten:
    4.996
    Locatie:
    Hoorn (NH)
    Phoenix.. 80 euro en super sim, ook voor online simmen.
     
  8. Reivax72

    Reivax72

    Lid geworden:
    2 feb 2010
    Berichten:
    211
    Locatie:
    Hamont (Be)
    ik heb ook al enkele jaren Phoenix en ben daar zeer tevreden over!

    en heb deze dongle tweedehands gekocht hier op het MBF.
     
  9. JacobsT

    JacobsT

    Lid geworden:
    17 apr 2010
    Berichten:
    1.192
    Locatie:
    BE
    Onzin, dikke onzin. Ik gebruik deze dongle zelf omdat ik geen zin heb om met de plastieken rommeldingen die bij de sims zitten te gebruiken en ik nu mijn 2 sims kan gebruiken (die ik legaal gekocht heb, scan nodig van aankoopbewijs mijnheer de moraalridder?) zonder dat ik andere dongles of zenders moet insteken. Gewoon schakelaartje op de dongle flippen en vliegen maar.

    Omdat je illegale software ermee kan draaien hoef je dat niet te doen, net zoals je geen 250km/u moet rijden met je auto, gewoon omdat het kan. Berisping en strafpunten, wat een flauwekul...
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2012
  10. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    +1

    heb diezelfde dongle, simpelweg vanwege m'n zender.
    maakt het oefenen ook meteen wat realistischer dan met zo'n plastic ''namaak'' zender voor de pc.

    het is pas ''ilegaal'' als je die dongle i.c.m. gekraakte versies van phoenix etc software gebruikt.
    mod te vroeg geoordeeld dus..... :-|

    groet,
    hoogvlieger
     
  11. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Dat gaat over realflight? kan ik me iets bij voorstellen dan. Bij phoenix wordt enkel een kabel meegeleverd voor je zender. In die kabel zit ook de beveiliging (waardoor ik het niet werkende krijg icm wine, dus als iemand toevallig een tip heeft wat dat betreft :) )
    Wettelijk gezien mag je de beveiliging wellicht niet omzeilen maar als je ondanks zo'n dongle toch de sim gewoon aanschaft :thumbsup:
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    Kolere wat een lange tenen!
    Respect, een guinnes book of records vermelding waard!

    Kom op zeg, met een beetje nadenken moet je kunnen bedenken dat dit forum niet uitgebreid illegaal spul kan behandelen.
    Dan moet je ook kunnen bedenken dt een topic als dit DE uitgelezen plek is waar zoiets omhoog komt

    En als er dan over dongles gepraat gaat worden, wordt de slag naar illegaal miniscuul, dus iemand waarschuwt alvast op voorhand....

    En dan meteen "moraalridder" naar iemands hoofd smijten
    En dan worden de "mods" en "het forum" (de leiding dan) als onredelijk, kort voor de kar en als zeurpieten gezien...
    Om met de woorden van een hooggeplaatste hollander te praten: doe ff normaal man...

    Maar dit was ff een persoonlijke noot
    Als mod blijft dit draad mijn aandacht houden..
    Als dit meteen uitmond in mod/forum bashen en offtopic geneuzel, gaat hij dicht.
    Commentaar graag via pb.
     
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    De dongle van de leverancier kan de sleutel tot het gebruik van het programma zijn. Het kan ook een activeringscode zijn, of een kabel.
    Dat is de fabrikant zijn manier om te waarborgen dat iedereen legale versies gebruikt, en om illegaal gebruik moeilijk te maken.

    Als jij gewoon een code hebt, of het origineel hebt, kan niemand daar iets van zeggen.
    Je gebruikt het origineel anders, maar je hebt het origineel wel.

    Das een andere discussie als wanneer de activering niet legaal is...
     
  14. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    100% mee eens, maar daarmee is het ''andere'' materiaal niet meteen enkel om de beveiliging te omzeilen...:rolleyes:
    't was de melding van ''ilegale spullen om de beveiliging te omzeilen'' waar de plank (naar mijn mening) werd mis geslagen.
    voor sim's die enkel uit een download bestaan (clearview) is een los te krijgen dongle een goede zaak.:)

    mede daarom vind ik het nogal kort door de bocht, om zo'n alternatief ''niet te mogen noemen''... :nooo:

    groet,
    Hoogvlieger
     
  15. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    volgens mij koop je niet alleen de dongle want op de 2 bijgeleverde cd's/dvd's staan alle flight sim programmas, dus koop je tevens niet originele software. Gebruiken of niet, dat is verboden.

    En wil niet lullig doen maar het gaat er niet om wat jij er mee doet maar je raadt deze oplossing aan aan iemand die een goedkope sim zoekt en niet omdat zijn zender er dan mee werkt.

    Had het dan gewoon ff per PB aangeraden;)
     
  16. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    [mod]"elk hulpmiddel, soft- of hardware , om programmas, anders dan deze verstrekt of met goedkeuren van de uitgever, aan de praat te krijgen zijn gewoon verboden en valt onder copyright, dat je reeds iets officiëel op je PC draaien hebt is daaraan ondergeschikt....Ik vermoed niet dat dit bij dergelijke dongles het geval is....Duidelijker kan niet volgens mij"[/mod]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina