Helikopter kopen

Hallo allemaal,

ik ben binnenkort weer jarig en wil deze keer een helikopter als cadeau. ik heb in het verleden al gevlogen met van die mini 3ch helikoptertjes van de zwartemarkt, wat erg leuk speelgoed voor binneshuis was. Ook heb ik met grotere coaxale 3ch helikopters buiten gevlogen, dus wat ervaring met 3ch heb ik wel.
Nu wil ik met 4ch gaan vliegen. ik ga er vooral buiten op het achterpleintje mee vliegen, dus hij moet ook niet al te klein worden. mij lijkt een FP heli geschikt, maar welke raden jullie voor mij aan? ik zal rustig beginnen met eerst hooveren en langzaam opbouwen. het budged ligt rond de 100 euro, maar ik kan evt. natuurlijk nog een beetje bij leggen.

Gr. Sam

hallo Sam 100euro is natuurlijk niet zo heel veel voor een ready to fly helicopter

graag wat meer info

heb je al een goede zender?
een lipo lader ?
enzv enzv

een FP heli kan je inderdaad wel buiten mee vliegen mits er niet te veel wind staat

dit is ook wel een leuke heli voor het geld wat ie kost, wel geen FP maar een CP

ps wat ook belangrijk is : zijn er onderdelen verkrijgbaar van het door jouw gekozen model

Heli-Max AXE 100 FP Ready-to-Fly Helicopter - Heli-Max RC helicopters! - Toemen Modelbouw

Nick

natuurlijk,
ik heb een lipo lader maar die kan vanaf 2S laden. ik zit normaal gesproken in de speedbotenwereld, dus ervaring met lipo's, brushless motoren/regelaren en electronika heb ik ook.
ik heb nog geen zender voor heli's dus die moet er ook bij zitten.

ik hoor het wel als er nog meer info nodig is, al kan ik me nu niks meer extra's bedenken ;)
Gr.

ziet er leuk uit , en ik heb er vaker over gehoord (merk is wel bekend) :p

en prijs is ook goed ;)

heli goedkoop en goed

er is een internet winkel in china (mag geen reclame maken).
die verkoop leuke 450 modellen die heel fijn vliegen,
en de onderdelen kosten daar ook nog eens geen drol.
zo heb je wel langer plezier van je hobby
ps. ook hebben ze daar hele leuke zenders voor rond de 60 dollar

hij moet natuurlijk ook een beetje crash bestendig zijn , dat lijkt mij die mjx weer niet

is een blade mcpx niks voor jou?

@Peerku toevallig hobbyking? stuur anders even een pm, dan maakt u geen reclame ;)
@Big lama nee die vind ik te klein moet toch wel echt het gevoel hebben van een heli, als je snapt wat ik bedoel ;)

dan zou ik voor de mjx gaan , een 450size cp heli gaat je best veel geld kosten in onderdelen (en vooral een HK)

een blade mcpx is wel een fijne heli hoor , en deze is zeer crash bestendig
hoe zwaarder de heli is ,hoe meer schade bij eventuele crashes

en het mooie van een mcpx is je kunt er ook nog 3-d mee vliegen (op de kop)

en neem 1 ding van me aan CRASHEN ga je toch ;):D

Nick

Dat 3D vliegen spreekt me zeker wel aan. Is er niet een heli die dat kan, maar dan net wat groter? Ong. 35-40cm?

haha neem van mij nu ook maar aan dat 3-d vliegen leer je niet op een dag , dat duurt een hele tijd , maar een voordeel heb je je bent nog jong (die leren het wat sneller)

ik weet zo even geen andere heli , denk dat je dan al snel op een 450size uitkomt , en dat zijn in verkeerde handen killer heli's (zijn behoorlijk gevaarlijk)
als ik jouw was zou ik voor een mcpx , nano , oid gaan ga je geen spijt van krijgen.

staan ook vaker hier in het te koop gedeelte (hoeft niet nieuw te zijn)

laat wel altijd de heli even voorvliegen , zodat je weet dat deze in orde is ;)

Hou wel in je achterhoofd wat het gemiddelde prijsniveau is...
Alles wat je minder betaald, kom je een keer hardhandig tegen, en dan kost het erg veel meer..

Jij wilt een 450 maatje heli, met zender en lipo's voor 100 eur..
Dat zijn alleen de accu's en wat reservedelen..
Kijk beter voor iets kleiners als dat echt je budget is

hij moet natuurlijk ook een beetje crash bestendig zijn , dat lijkt mij die mjx weer niet

is een blade mcpx niks voor jou?

Ha ha daar vergis je je Nick, die MJX F45 van mij hebben in bomen gehangen, de sloot en noem het maar op.....onverwoestbaar behalve de beugeltjes die de swashlinkjes vasthouden :D. Zie ook het rc forum voor mods daarop.

Ik ga die van mij ( 2 stuks binnenkort verkopen ) maar heel veel lol mee gehad.

dat is zeker een hele mooie helikopter, wauw mooi ding zeg.. en hij kan ook met wat wind vliegen ook door zijn grotte! 70 cm! en niet te duur en veel onderdelen.
die is m'n nummer 1!

Gr. Sam

Sam,

Misschien een overbodige vraag, maar al enige ervaringen met helivliegen gehad in het verleden? Wellicht is misschien een flight-sim voor heli's even een uitkomst om het idee te krijgen wat een heli doet op je bewegingen van je vingers op de zender.

En misschien als je dan verder bent, je dan gelijk voor een goede zender gaat kijken zodat je meerdere heli's of vliegtuigen op 1 zender kan gaan besturen. Ik bedoel dus, bij elke RTF heli zit een eigen zender, en om nu 3 heli's met 3 verschillende zenders te pakken is een beetje ehh...

Pak je de ene heli met de andere zender, denk je huhhh waarom doet tie het niet :)

succes met je keuze hoor :)

Let aub op met al die rare beloftes van fabrikanten.. Ook filmpjes op youtube

Klopt vaak geen fluit van.

Fp's kunnen wel tegen wind. Maar zet een windkracht 3 als maximaal, en dan alleen als het een "normale" fp is.
Fp is trouwens fixed pitch, dus er zit een kromming in de bladen, omhoog en omlaag door gas te geven of minderen.
Tegenwoordig heb je vele varianten, 45 graden flybar etc.
Al die dingen zijn redelijk zelfstabiliserend.. Oftewel, knuppels los = heli gaat stil hangen.

Mooie techniek, maar dit houdt ook in dat ze veel slechter tegen wind in kunnen vliegen.

Dus let op wat je gelooft.. Een "ouderwetse" fp, met een 90 graden flybar, kan max tot een windkracht3.
En dan moet je al van goede huize komen.

Wil je een heli die daar goed mee kan vliegen, ga je naar heel andere heli's en budgetten kijken.

@wasp zie 1e bericht, ik heb al enige ervaring met heli's ;)
@student idd is ook wel zo, maar ach ik ga toch meestal vliegen op een rustige zomeravond, en anders met te veel wind ga ik toch met mn speedboot varen!:D

Gr. Sam

Back