Helios wint BK te Anthisnes...

Toch een mooie mijlpaal voor onze Belgische bouwer Kristof! En dat mag gezegd worden.

De Helios heeft vandaag zijn podium plaats verovert op het Belgisch Kampioenschap te Anthisnes. De piloot was Peter Cuypers.

Van de 5 eerste plaatsen werden er drie verdeeld onder de Helios piloten.

Cheers,
Johan
 
Toch een mooie mijlpaal voor onze Belgische bouwer Kristof! En dat mag gezegd worden.

De Helios heeft vandaag zijn podium plaats verovert op het Belgisch Kampioenschap te Anthisnes. De piloot was Peter Cuypers.

Van de 5 eerste plaatsen werden er drie verdeeld onder de Helios piloten.

Cheers,
Johan

tja die Kristof kent er wel iets van

peter
 
dan vind ik het op zijn plaats om even te zeggen dat hij toestelletjes bouwt die aan de europese top van de dlgtjes kunnen tippen!

een dikke proficiat kristof!

sorry dat ik er niet bij kon zijn...
 
hi,

bedankt, het was wel een bewogen dag , ik denk dat ik tot en met de zesde ronde altijd op kop stond maar dan waarschijnlijk de zenuwen toegeslagen omdat ik boven mijn kunnen aan het presteren was .

op het einde enkele mindere ronde's gevlogen maar desondanks stond ik voor de laatste proef derde op een boogscheut van 1 , en dan teveel gewild waarschijnlijk ,tip strike en de vleugel een serieuze krak , 2de toestel genomen dat eigenlijk nog niet ingevlogen was en weer boven het bos gaan hangen , daar met nog veel geluk weg geraakt maar niet meer tot op het veld geraakt , veel punten verloren die ronde en nog een plaats gezakt .

al bij al tevreden over mijn prestatie en weer heel veel bijgeleerd , en de helios heeft prachtig gepresteerd dankzei de 2 peter's , dat smaakt naar meer!

-kristof-
 
Ik was een halve dag aandachtig toeschouwer. Die Helios schijnt mij over alle eigenschappen te beschikken die nodig zijn voor een goed resultaat.Zelfs de "stress test" heeft ie redelijk goed doorstaan vond ik...
 
Ik was een halve dag aandachtig toeschouwer. Die Helios schijnt mij over alle eigenschappen te beschikken die nodig zijn voor een goed resultaat.Zelfs de "stress test" heeft ie redelijk goed doorstaan vond ik...


stress test ? verklaar u nader

ik als piloot heb een stresstest ondergaan en gefaald maar het toestel?

-kristof-
 
hi,

bedankt, het was wel een bewogen dag , ik denk dat ik tot en met de zesde ronde altijd op kop stond maar dan waarschijnlijk de zenuwen toegeslagen omdat ik boven mijn kunnen aan het presteren was .

op het einde enkele mindere ronde's gevlogen maar desondanks stond ik voor de laatste proef derde op een boogscheut van 1 , en dan teveel gewild waarschijnlijk ,tip strike en de vleugel een serieuze krak , 2de toestel genomen dat eigenlijk nog niet ingevlogen was en weer boven het bos gaan hangen , daar met nog veel geluk weg geraakt maar niet meer tot op het veld geraakt , veel punten verloren die ronde en nog een plaats gezakt .

al bij al tevreden over mijn prestatie en weer heel veel bijgeleerd , en de helios heeft prachtig gepresteerd dankzei de 2 peter's , dat smaakt naar meer!

-kristof-

had ik u iets beter gecoachtsss dan was je misshien iets hoger geèindigt, sorry voor dat voorval

peter
 
peter,

welk voorval ? ik weet van niets!, de coach kan tip's en aanwijzingen geven maar de piloot beslist hoe en waar hij vliegt , en daar mis ik dikwijls de ervaring nog , maar geen probleem ik ben zeer tevreden met de progressie die ik reeds gemaakt heb en met men helios.




had ik u iets beter gecoachtsss dan was je misshien iets hoger geèindigt, sorry voor dat voorval

peter
 
peter,

welk voorval ? ik weet van niets!, de coach kan tip's en aanwijzingen geven maar de piloot beslist hoe en waar hij vliegt , en daar mis ik dikwijls de ervaring nog , maar geen probleem ik ben zeer tevreden met de progressie die ik reeds gemaakt heb en met men helios.

dus de laatste ronde dat zei om de bossrand af te vliegen en dat het eigenlijk niet mee zat vond ik spijtig
 
peter,

zo'n dingen gebeuren hé, zoals ik al zei , de piloot heeft de touwtjes in handen(sh#t veraden dat er touwtjes aan men helios hangen zoals bij men windvlieger:D )

ik had gedurende de laatste ronden al enkele slechte beslissingen genomen en dit was er 1 van , volgende keer beter , dat zeg ik altijd en het lukt ook elke keer , dus goed bezig hé.

-kristof-




dus de laatste ronde dat zei om de bossrand af te vliegen en dat het eigenlijk niet mee zat vond ik spijtig
 
die stresstest was toch een beetje teveel van het goede , de ligger is nog perfect intact maar de kern heeft een barst en de huis erond is wat gedelamineerd , kan wel snel gerepareerd worden , heb men vlucht nog verder uitgevlogen ermee , bij een holle vleugel lag hij ongetwijfeld 2 meter voor mij op de grond in 2,3 of meer stukken , wat een klap was dat.

ik had het zelf eerst niet door , ik dacht dat ik de werpstift eruit getrokken had , maar het maakte teveel lawaai daarvoor.

-kristof-


de tip strike...
 
Ook van mij een dikke proficiat aan PeterC. en de Helios (dus ook Kristof).
Ikzelf vind mijn prestatie matig, ben pas (te) laat op temperatuur gekomen. De ochtend was te koud denk ik ;-)
In ieder geval weer een heel leuke wedstrijd die aantoont dat als je echt wil winnen je veel meer risiko's moet nemen en daar ga ik me toch eens moeten op toeleggen.
En vond dat die jonge thuispiloot met zijn Blaster1 daar het grote voorbeeld van was, prachtig gedaan van die kerel.

PeterPe
 
Ook van mij een dikke proficiat aan PeterC. en de Helios (dus ook Kristof).
Ikzelf vind mijn prestatie matig, ben pas (te) laat op temperatuur gekomen. De ochtend was te koud denk ik ;-)
In ieder geval weer een heel leuke wedstrijd die aantoont dat als je echt wil winnen je veel meer risiko's moet nemen en daar ga ik me toch eens moeten op toeleggen.
En vond dat die jonge thuispiloot met zijn Blaster1 daar het grote voorbeeld van was, prachtig gedaan van die kerel.

PeterPe


risicos nemen kost je vaak geld man ;) geen goed idee... ik neem nooit risicos waarvan ik de uitkomst niet kan raden!
het terug op het veld landen is het belangrijkste... het gebeurt me dan nog zelden dat ik er niet meer raak...

maar ik merkte dat er veel wind stond in nederland (4-5bft) was dat in anthisnes ook zo???
 
risicos nemen kost je vaak geld man ;) geen goed idee... ik neem nooit risicos waarvan ik de uitkomst niet kan raden!
het terug op het veld landen is het belangrijkste... het gebeurt me dan nog zelden dat ik er niet meer raak...

maar ik merkte dat er veel wind stond in nederland (4-5bft) was dat in anthisnes ook zo???

vermoed dat de wind in de voormiddag sterker was 3a4
in de namiddag is de wind een klein beetje af gezwakt in periodes
wat voor iemand een risico is voor een ander niet hetzelfde
heb steeds mijn remkleppen moeten gebruiken om te landen
het was een spannende wedstrijd
 
Tof om te zien dat het niveau van de piloten in Belgie omhoog gaat. De top 6 zat allemaal boven de 92%, daarna viel het met 12 punten naar 80%. Duidelijk twee groepen dus. Nu moeten we enkel nog in een fly-off geraken op een eurotour!

Zelf heb ik geluk gehad met mijn toestel. Gisteren avond nog even een aileron gap seal tapeke gezet en wat bleek? De gehele achterlijst was afgescheurd. Misschien was dat wel de reden waarom Oliver sneller steeg in lift ;-)

Nog een belangrijke les... kom niet oververmoeid naar een wedstrijd. Voor de middag was ik totaal niets waard. Na de middag heb ik me een beetje kunnen herpakken (na twee vettige worsten) maar toch ondermaats gescoord.

Cheers,
Johan
 
Tof om te zien dat het niveau van de piloten in Belgie omhoog gaat. De top 6 zat allemaal boven de 92%, daarna viel het met 12 punten naar 80%. Duidelijk twee groepen dus. Nu moeten we enkel nog in een fly-off geraken op een eurotour!

Zelf heb ik geluk gehad met mijn toestel. Gisteren avond nog even een aileron gap seal tapeke gezet en wat bleek? De gehele achterlijst was afgescheurd. Misschien was dat wel de reden waarom Oliver sneller steeg in lift ;-)

Nog een belangrijke les... kom niet oververmoeid naar een wedstrijd. Voor de middag was ik totaal niets waard. Na de middag heb ik me een beetje kunnen herpakken (na twee vettige worsten) maar toch ondermaats gescoord.

Cheers,
Johan

Johan,
Kan je ons de volledig uitslag eens bezorgen met punten en %.
dank je
PeterPe
 
Zo gauw ik die heb, maak ik ze bekend. Ik heb na de proclamatie gewoon gaan spieken op het briefje met de uistlagen.

Johan
 
Code:
Concours de Anthisne				
CLASSEMENT				NB Manches effectuées
N°	PILOTE	Points	Place	7
4     	  Peter Cuypers	5952   	1     	100.00%
11     	  Olivier Leroy	5789   	2     	97.26%
5     	  Princen Cédric	5736   	3     	96.37%
10     	  Kristof Verschoren	5593   	4     	93.97%
9     	  Peter Peeters	5487   	5     	92.19%
2     	  johan van den brande	5477   	6     	92.02%
3     	  Jean Luc Dufour	4816   	7     	80.91%
7     	  Patrik Bastiaens	4183   	8     	70.28%
6     	  Jos Decoster	4145   	9     	69.64%
12     	  Piroton Dominique	2163   	10     	36.34%
8     	  Awouters Jean Pierre	1731   	11     	29.08%
1     	  MONNOM SACHA	610   	12     	10.25%
 
Back
Top