Helitech turbine heli met jakadofsky turbine :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee, Gerrit is gewoon de rechtmatige eigenaar. Ik ben in dat opzicht wel blij dat de wet dat netjes regelt. Ik snap alleen niet dat wij zo behandeld worden, als dieven. De boete kan ik al helemaal niet plaatsen, en dat geld krijgen ze ook echt niet!

We moeten de kosten nu inderdaad gaan verhalen op de persoon waarvan wij alles hebben gekocht. Als we geweten hadden dat we dat zelf moesten doen hadden we dat veeeeeeeel eerder geregeld. Recherche edg zeiden eerst dat een rechter ook uitspraak voor ons zou doen edg. Daarom volgende week maar eens wat tekst op papier gaan zetten voor onse eigen zaak. Voor gerrit kan het nu worden afgesloten, dat is mooi.

Die gaan we ook voor de rechter slepen als het moet. Geld gaan we proberen terug te halen maar ik had gehoopt dat alles voor de rechter zou komen en dat daarbij wij ook zouden worden beschermd / geholpen. Kost veel geld natuurlijk, en crisis edg. Blijkbaar vindt het OM je schuldig tenzij je bezwaar gaat maken, daar komt het wel op neer. Nadeel is dat we nu er nog veel meer geld in moeten steken om ons gelijk te halen, en daar baal ik van.

Dus als iemand nog een bevriende advocaat weet die wat advies wil geven, graag! We hebben gewoon niet het geld om een advocaat in te huren om alles voor ons te reglen. Ik ben bang dat we iets fout doen, en dan kan je alles verder vergeten.

eerlijk gezegt denk k dat dit een zwaar moeilijk zaak wordt,want anders hadden ze dit toch wel gelijk geregeld .je mag het niet zeggen.maar ik denk dat spelen voor eigen rechter je er resultaat mee bereikt wat je wilt.als je op het om moet wachten ben je 20 jaar verder.
lekker kut weer.wat is nederland toch een fijn land, als het om dit soort dingen gaat.

Nee, deze zaak was gewoon puur voor Gerrit. Wij moeten zelf een civiele procedure beginnen. Dat duurt ook nog jaren en kost geld, maar er is geld dus er kan gehaald worden. Had de persoon geen geld dan kan je niets halen, en kost het alleen maar geld. Via een rechter krijgen wij altijd gelijk, dat heb ik al gehoord. Je moet het alleen volgens de juiste weg doen. De persoon heeft ook een eigen bedrijf dus wellicht kiest hij eieren voor zijn geld en gaat hij simpelweg akkoord met ons voorstel. Zo niet laten we het voorkomen en sturen daarna een incasso buro zijn kant op. Dat zijn de stappen die tijd en geld kosten. We zullen iedereen op de hoogte houden, het gaat nu toch niet meer tussen Gerrit en mij zegmaar ;)

suc6 er mee, als de rechter het toe kent en hij betaald als nog niet kan je weer naar de rechter en zo voorts ik kan er wel een boek overschrijven...
voor je ook maar een cent hebt gezien kan je zo 5 jaar verder zijn.

klopt, daarom wil ik graag een keer uitzoeken hoeveel geld het gaat kosten en of het de moeite waard is.

beetje advocaat kost toch een aardig uurloon 100-200 per uur.en deurwaarder mag niks.alleen wat brieven afgeven uiteindelijk moet je toch weer naar de rechter.wat dus aardig in de euro's kan lopen.

ik weet niet wat voor zaak hij heeft maar de pers wil mss wel jou verhaal aanhoren voor in een lokale krant. is vast goed voor zijn handeltje.

Ik denk niet dat we daar iets mee kunnen helaas. Advocaat is ook geen optie, te duur. We zullen het zelf (met hulp) moeten gaan regelen.

Wat een #$%$# verhaal zeg!!

Het gaat hier inderdaad helemaal de verkeerde kant op, zo'n galbak zou aan de schandpaal moeten!!

Ben ook wel erg benieuwd wie het nu is? (evt via PB)

Kan je niet net zo als bij het bij tanken zonder betalen naam foto etc. verspreiden, komt op het zelfde neer hoewel ik dit vergrijp veel zwaarder vindt wegen!!

Succes in ieder geval, en ik hoop oprecht dat je je centen terug krijgt.

Nee, dat kun je niet....

Lang leve nederland, dan ga je in de privacy van mensen zitten wroeten, en dat stellen ze hier boven alles.
Ik heb zo verschrikkelijk veel voorbeelden van welwillende en goedbedoelende mensen die onrecht aangedaan wordt en even in een kwaad moment de dader een keer goed raken (fysiek of emotioneel)
Meestal komt het er op neer dat de dader in no time het politiebureau uit loopt, terwijl het slachtoffer nog een stevige tijd zichzelf mag verdedigen..
En waarschijnlijk een zwaardere boete/straf krijgt dan de werkelijke dader...

Heb je jarenlang geknokt voor je eigen eetcafe, wordt er bijna wekelijks ingebroken.
Je betrapt op een ochtend de dader, en laat nu net een agent om de hoek vandaan komen.
Dus op zijn aanraden toch aangifte doen en het recht zijn beloop laten.
Gevolg, eigenaar zit nog aangifte te doen terwijl de dader op het glas van het hokje tikt, en lachend naar buiten loopt.

Het recht in nederland is erg goed in goede mensen beroven, maar de echt kwaden houden ze graag in stand..
Ik heb er nog zo verschrikkelijk veel voorbeelden van...

Als de verkoper een eigen zaak heeft, kun je waarschijnlijk wel wat doen.
Zolang het maar geen echt foute gasten zijn, dan zul je waarschijnlijk opeens extreem veel moeite moeten doen.
Veel succes, en hopelijk kom je in 1 keer bij de juiste kanalen terecht

Tja, het zijn dus wel van die gasten, dus dat probleem hebben we wel. De vraag is dan inderdaad wat kan je via een rechter en hoeveel kost dat. Als dat de moeite waarde is gaan we dat traject in. Binnenkort eens met een advocaat hierover praten.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat zeggen die "gasten" er nu van ? Bekennen zij schuld ?
Als zij een eigen zaak hebben, moet er uit te komen zijn.

man man , wat een gedoe allemaal , om erg kwaad van te worden.
Succes Herman hiermee

Ja, ik heb toch wel de indruk dat't op dit gebied in Nederland absoluut niet de goeie richting opgaat, alles overgereglementeerd, en geen gevoel voor gerechtigheid.... dan hebben we't in België toch nog zo slecht niet....

't is toch altijd opletten geblazen, maar hier geldt toch nog altijd 't principe van 'handelen ter goeder trouw'.....

Wim

Ik ken een verhaal van een supermarktje in Delft wat echt te gek voor woorden is.

Een illegale junk wil deze supermarkt in om te bedelen bij klanten, uiteraard wordt deze beste man uit de zaak verwijderd met een hoop stennis, vervolgens gaat de junk buiten bij de uitgang staan om daar de vertrekkende klanten lastig te vallen, een klant maakt waarschijnlijk een opmerking en wordt vervolgens door deze junk in het gezicht gespuugd!!
De 2 zoons van de eigenaar stappen vervolgen naar buiten om de junk eens goed hard aan te pakken, junk (let wel illegale!!) doet hier van aangifte en de zoons mogen in de cel om het een en ander uit te zoeken, de junk krijgt op een of andere manier nog een advocaat ook en deze legt een schade claim neer bij de eigenaar van de supermarkt van €20.000,00!!

Hoe het verder afgelopen is weet ik niet, maar bovenstaand geeft aardig aan hoe het hier in Nederland vergaat.

Zij hebben de junk gewoon afgetuigd, en dat mag niet.
Vind ik trouwens ook terecht, want als we eigen rechter mogen spelen zou het toch een bloedbad worden in NL. ;)

Begrijp ik!!
Maar wat moet je dan? ze hadden al contact gehad met de politie maar die hadden blijkbaar geen zin om er wat aan te doen.

De junk vasthouden (met alle gevaar van dien) tot de politie komt.
Wij hebben een winkeltje en kennen dit probleem. Goed kontakt met de wijkagent heeft al tot meerdere aanhoudingen geleid. Welliswaar liepen ze de volgende dag gewoon weer rond, en dat is frustrerend. Ik heb laatst zo`n kansloze omver geduwd om hem uit de winkel te houden. Gevolg : hij gaat liggen huilen en schreeuwen om hulp. Geen aangifte, wel volgende morgen ruitschade.

lol

je mag iemand zijn vrijheid niet ontnemen...
staat ook in de wet ergens
dus in principe zou je een winkeldief betrappen en de politie laat lang (meestal...) op zich wachten, zou je hem ook niet zomaar ergens op mogen sluiten (of in de kantine neerzetten met een paar man als bewaking)

Wat dat betreft heeft de kwaadwillende medemens veel meer handvaten om onder zijn straf uit te komen dan een goedwillende ondernemer/particulier die zijn eigendom/klanten beschermt.

Ik weet hier in de buurt een supermarkt die wel eens een winkeldief bijna een dag in de kantine had zitten, omdat de heren in het blauw niet langs kwamen. En idd gewoon de volgende dag weer door de schappen klauwen..

Ze zouden de mensen die dergelijke dingen doen gewoon op moeten laten draaien voor ALLE schade die ze maken.
Verzekering gaat omhoog, dingen gaan kapot, uurgeld, noem maar op.
kost gewoon veel tijd en geld, en die eikels komen er meestal zonder enige vorm van betaling vanaf.

Vroeger had je nog sociale controle, als je als kind wat uit haalde kon je van een vreemde of gewoon een buur in de straat een klap voor je kop verwachten, en als je dan thuis verhaal ging halen kreeg je er nog een klap overheen omdat je geen respekt had getoond naar ouderen.

Nu weten ze precies wat hun rechten zijn en maken daar dan ook zwaar misbruik van!! ouders staan nu zelfs met hun rug naar de muur als ze een probleem kind hebben die gewoon een hardere hand nodig heeft.

Vroeger had je nog sociale controle, als je als kind wat uit haalde kon je van een vreemde of gewoon een buur in de straat een klap voor je kop verwachten, en als je dan thuis verhaal ging halen kreeg je er nog een klap overheen omdat je geen respekt had getoond naar ouderen.

Nu weten ze precies wat hun rechten zijn en maken daar dan ook zwaar misbruik van!! ouders staan nu zelfs met hun rug naar de muur als ze een probleem kind hebben die gewoon een hardere hand nodig heeft.

helemaal mee eens. als ik soms zie en hoor wat kinderen van een jaar of 10 - 14 jaar allemaal uitkramen naar ouderen toe.. ongeloofelijk, de meest harde woorden en ziektes komen eruit en je kan en mag als ouder en buitenstaander er helemaal niks van zeggen of doen.

gaat echt goed in nederland.
de criminelen worden meer beschermd als de goede burger die hard werkt voor zijn centen.

kinderen worden zo beschermt dat opvoeden onmogelijk wordt, bedoel ik als kind had vroeger maling aan woorden ( zoals denk ik bijna ieder kind dat heeft ) totdat je het uiteindelijk zo bont had gemaakt dat je wel een hengst kreeg, vanaf dat punt had je echt geen maling meer aan de desbetreffende woorden, en dacht je wel twee keer na als je het idee weer in gedachten kreeg om wat te flikken.
tegenwoordig als je al naar een kind wijst ben je al een kindermishandelaar.

hoop dat er nog een vorm van gerechtigheid inzit in deze zaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back