Helivlieger heeft auto advies nodig...:-)

Hallo,

Mijn neefje van 10 jaar mag een auto uitzoeken van rond de 400 - 500 euro. Ga maar naar je oom toe. Hij weet wel wat je moet hebben....nou niet dus....:-).

De auto moet aan de volgende specs voldoen:

4x4
1/8
Liefst brushless
Degelijk kwaliteit (wie wil dat niet...:-))
Onderdelen goed verkrijgbaar
Zender 2.4Ghz.
Truggy/buggy model

Zou ik hier een advies in kunnen krijgen? Wat is tegenwoordig een goed merk? Welk model?

Hij vond de traxxis e-revo wel mooi. Ik heb alleen geen idee of dat wat is.

Ik heb al een aantal uurtjes zitten lezen op het auto gedeelte binnen dit forum, maar word niet echt wijzer wat ik 'm zou moeten adviseren.

Het mag ook een hele goede tweede hands zijn. Dus als iemand wat moois heeft.

Groeten,

Marc

dat zijn de trophy buggy flux en truggy flux perfect voor hem, je hebtdan ook nog een klein beetje over voor de accu's.
je kan idd ook kijken naar de e-revo alleen dan kan je beter gaan voor de BE alleen die is wel 600-700.

de trophy's zijn, voor de buggy ong. 440 en de truggy 500.

maar is het niet handiger als je een wat simpeler model neemt voor een 10-jarige?

Ik denk dat iets van de Bullet flux wel een erg goede oplossing zou zijn. is weliswaar 'maar' een 1:10, maar wel een vrij grote.
Ik denk alleen dat die wel wat aan de (erg) snelle kant zullen zijn voor iemand van 10.
Begrijp me neit verkeerd, ze zullen er best mee kunnen rijden. Ik zou er alleen rekening mee houden dat iemand van 10 geen benul/idee heeft wat voor schade een 1/8 of 1/10 auto op hoge snelheid aan kan richten. (is immers een behoorlijke massa in beweging.)

Wat wellicht een erg leuke/mooie wagen zou zijn, is de Traxxas Summit.
is een 1/8, maar meer een monstertruck dan een truggy.
ik zou deze eerder nemen voor iemand van 10, omdat die 2 versnellingen heeft, niet extreem snel gaat. (maar wel aardig vlot, sneller als de nikko auto's zeg maar.) maar boven alles, de elektronica is waterdicht, dus het zal ook heel blijven.

het moet een buggy/truggy model zijn maar hij vond de Traxxas E-revo wel mooi??? Das namelijk een monstertruck.
Geef die jongen eerst iets simpels en niet gelijk een racket op wielen. Dat wordt bij de eerste rit een enorme crash, huilen en weg is de interesse voor de hele hobby!
Denk aan de Traxxas Slash, Rustler, Stampede, Bandit of HPI E-Firestorm of Blitz

@Rolf92: ik zou van de ene kant alleen ook niet met een rwd auto beginnen. die zijn niet super snel met remmen. (glijden erg makkelijk door. ) plus dat j met 4wd toch overal kunt rondbanjeren. Dat is wat iemand van 10 juist hebben wil lijkt me. een auto die gewoon overal komt. :mrgreen:
Vind je niet?

Zit momenteel op mijn werk. De voorgestelde auto's ga ik vanavond eens even bekijken. Het lijken mij allemaal goed tips.

Buggy/Truggy verwarring met een monster truck is mijn fout. Heb er niet zo veel verstand van. Vlieg zelf met een heli.

Bedankt voor alle snelle reacties. Top!

Jullie zijn net helivliegers...die reageren ook altijd heel snel....:-)

Nouja.. de Revo is 'officieel' een monstertruck. maar qua uiterlijk heeft die veel meer weg van een Truggy. (de meeste mensen die de revo niets vinden noemen het dan ook wel graag een mislukte truggy, ipv een verdomd goede monstertruck. :mrgreen: )

net Helivliegers.. niet helemaal, wij hebben hoogtevrees. :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Ik sluit me wel aan bij darkfire en deels bij Klamath.

En ik vind het een goede opmerking dat de 2wd traxxas wagens misschien wel heel stevig en best goede beginners wagens zijn. maar 4wd toch makkelijker te controleren is imo. En deze gaan trouwens alsnog eigenlijk vrij snel, maar zijn aleen maar lastiger te controleren
Ik ben zelf begonnen met een Rustler en kan met zekerheid zeggen dat de vorza die ik nu heb veeeel makkelijker te besturen valt.
De bullet zou ik niet aanbevelen

Kzou denkik de trophy truggy aanbevelen..
Een buggy lijkt me wat eng voor zon jonge beginner zal je toch sneller schade hebben als je echt over de kop g aat enzo.
Aleen die is standaard wel vrij snel.
Maar je kunt wel maatregelen nemen om hem langzamer te maken, en kun je later evt hem instellen voor meer snelheid
De brushless revo is toch ook nog een stukje duurder denkik

@Rolf92: ik zou van de ene kant alleen ook niet met een rwd auto beginnen. die zijn niet super snel met remmen. (glijden erg makkelijk door. ) plus dat j met 4wd toch overal kunt rondbanjeren. Dat is wat iemand van 10 juist hebben wil lijkt me. een auto die gewoon overal komt. :mrgreen:
Vind je niet?
Slash4x4 it is! het enige met 1/8 en de verdwaalde 1/10 E-Revo en Savage is dat het raketten zijn in vergelijking met de (echte) 1/10's. Maar goed, ik baseer mijn mening op dit moment ook op mijn Slash 2wd met 540-er motor en een 1/8 buggy met mamba monster wat weer dikke overkill is :p

Ik zou er niet te snel van uit gaan dat kinderen van 10 jaar niet met zulke autotjes overweg kunnen of met de snelheid. Ik heb al zeker en vast uitzonderingen gezien!

Slash 4x4 is een goede optie denk ik.
Dafke van het forum heeft een Ofna Hyper 10TT. Kunje rtr kopen en is een truggy. Echter wel 1/10. Deze truggy ziet er echt vet uit (er is kans dat die binnenkort ook hier staat)

Slash4x4 it is! het enige met 1/8 en de verdwaalde 1/10 E-Revo en Savage is dat het raketten zijn in vergelijking met de (echte) 1/10's. Maar goed, ik baseer mijn mening op dit moment ook op mijn Slash 2wd met 540-er motor en een 1/8 buggy met mamba monster wat weer dikke overkill is :p

Ik zou de Slash 4x4 nou net niet kiezen om eerlijk te zijn. Heb je net teveel geneuzel mee. als je eens in de zandbak rijdt heb je weer kiezels tussen het pinion en spur zitten. dat slipperclutch lager loopt zo aan stront. er gaat superveel zand langs die as.
Dat is de enige Traxxas die ik voor die leeftijd absoluut niet aan zou bevelen. ben je beter af met een mini e-revo.

Mijn aanbeveling blijft de Summit. gaat met de brushed motor al 50km/h (kun je halveren op de regelaar, en dan gaat die nog steeds hard genoeg. ;) ) je kunt er overal mee komen.
er zitten lampjes op (ja, dat is belangrijk, vind iemand van 10 zeker supervet. ) Je kunt meer doen dan alleen rijden (difflock en 2 versnellingen op de afstandsbedienning. net weer iets specialer dan het autotje van de buurjongen. :P )
En hij word 2e hands ook nog aardig vaak aangeboden voor een leuke prijs.

Mijn aanbeveling blijft de Summit. gaat met de brushed motor al 50km/h

Hoe krijg jij dat voor elkaar?..

Verder eens hoor..De Summit is een stabiele auto die een 10 jarige veel plezier kan bieden. Alleen even oppassen met het schakelen tussen de 1 en de 2...en vooral niet rijdend de diff locks activeren. Hoe maak je een 10 jarige (in al z'n enthousiasme) dat wijs?;-)

Afwijkend van de wens van de TS, zou ik een Slash 2WD adviseren. Ongelofelijk duurzaam, simpele techniek en bovenal een stuk goedkoper. Blijft er ruimte over voor een paar goede accu's (lipo's) en lader. En wellicht een brushless setje

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle adviezen. Wat ik heb mee gekregen:

Traxxas is wel een degelijk merk.
E-revo is teveel van het goede.
Afgestapt van 1/8 en gekozen voor een 1/10
Summit 1/8 wordt een wat te dure auto. Lader en accu's komen er ook nog bij.

Een slash vond hij niet zo mooi. Het wordt waarschijnlijk een Traxxas Stampede VXL 4x4.

Is dat wat?

Dat is zeker een goede auto, je zou ook kunnen kijken naar de HPI bullet MT / ST de nieuwe waterproof modelen deze zijn vrij gelijk waardig

Zelf heb ik een bullet en ik bash er eigenlijk alleen maar mee en moet zeggen is echt een sterke auto

De Stampede 4x4 is zeker een leuke auto. Enig puntje...De Stampede 4x4 heeft ongeveer hetzelfde chassis als de Slash 4x4. Zoals Klamath al aangaf is dat niet het meest onderhoudsvrije chassis.:(

ik denk eerlijk gezegt dat de stampede beter is dan de bullet omdat de bullet een kleine motor heeft en de onderdelen zijn moeilijker te krijgen dan traxxas.

de slash 4x4 is een echte basher!!! dus ik neem aan de stampede 4x4 ook.
Kwa onderhoud valt de slash 4x4 wel mee.
En wij rijden er op de gekste plaatsen ermee.
De stampede kan als het goed is net wat meer omdat die hoger op zijn wielen staat.(ruiger terein)
Het zwaarte punt licht wel hoger en de wegligging minder zou zijn dan bij de slash 4x4.
Denk wel dat de stampede veel wheely's trekt.

succes.

Back