Helivlieger heeft auto advies nodig...:-)

Bedankt voor alle tips. Ik heb een aardig beeld gekregen. Paar goed suggesties zaten er tussen, dus helemaal top.

De Traxxas Stampede VXL 4x4 is besteld.

Je hebt een goede keuze gemaakt die zeker niet gaat tegen vallen.
Wens je neefje maar veel bash/race plezier toe.
En hij is van harte welkom op het forum.

gr

Zat meteen al te denken aan een pede, blijft leuk voor de kleineren, en ook voor 34 jarigen..
De 4wd is iig beter voor de kleinere generatie, dan de 2wd. 4wd rijd toch makkelijker...
Zeker de trainingsstand is een aanrader!

Kortom, goede keus!

wie gaat zijn stampede strax maken en waar word die besteld?(nieuwschierigheid ik wil geen winkelbespreking op dit forum veroorzaken.)

hij sloopt hem, hij repareert hem?
tenminste, zo zei mijn vader het toen ik elf was en de rustler kreeg.

goeie keus hoor die stampedepede 4x4.

of het een goede keur is moet nog maar blijken. ;) niet dat ik nu de pessimist wil zijn, maar als de stampede dezelfde aandrijving heeft als de slash 4x4 heeft die eerst nog wel de nodige aanpassingen nodig voordat die langdurig heel blijft.

of het een goede keur is moet nog maar blijken. ;) niet dat ik nu de pessimist wil zijn, maar als de stampede dezelfde aandrijving heeft als de slash 4x4 heeft die eerst nog wel de nodige aanpassingen nodig voordat die langdurig heel blijft.

Stampede 4x4 heeft wel 1 voordeel tov de Slash 4x4, hij staat hoger op zijn poten waardoor de aandrijfas van voor minder zand krijgt te happen. Verder is (net als bij nieuwe Slash 4x4's) de afdekplaat van boven bij de slipper ook dicht nu.

Ik denk dat de Stampede 4x4 zeker niet verkeert is, ik heb nog steeds dikke pret met mijn 2WD versie.

Nou, de Stampede is al stuk. Tenminste af en toe komt hij helemaal niet van de plek af. Hij krijgt signaal binnen. Je hoort 'm een klein beetje piepen en doet verder niks. Geef je 'm een klein zetje, dan gaat hij weer rijden.

Klopt het dat de wielen achter scheef staan? Het lijkt er op dat dit zo hoort, maar ik wil het toch zeker weten. Misschien voor het sporen??

Kan iemand daar iets over zeggen?

Nou, de Stampede is al stuk. Tenminste af en toe komt hij helemaal niet van de plek af. Hij krijgt signaal binnen. Je hoort 'm een klein beetje piepen en doet verder niks. Geef je 'm een klein zetje, dan gaat hij weer rijden.
was het nu een 4x4 VXL?

dan verwacht ik dat een van de fases kapot is, zit waarschijnlijk in ESC aangezien die prut is. Probeer het eens met een andere ESC als je die hebt

Hmm....das weer balen. Ik heb wel een andere ESC, maar die is voor een heli.

Ik zal wel even een mailtje sturen naar webshop waar hij is gekocht.

Moet er nu gelijk weer een betere ESC op?

Bedankt voor je snelle reactie!

Nou, dat ga ik denk ik maar niet doen. Die ESC kost 444 euro (Kontronik 120HV Heli Jive) en die ga ik niet op die auto zetten. Als die stuk gaat ben ik de sjaak. Die auto is twee weken oud, dus die gaat maar gewoon terug denk ik.

Wel top dat je even die Hobbywing doorgegeven hebt. Misschien dat die er wel op komt.

bedoel je dat de wielen boven scheef naar binnen staan?
zoja, dan hoort dat, het is negatieve camber zodat hij beter in de bochten ligt.
als dit te veel is kan je het nog aan passen door aan de camberlink te draaien.

Als je de auto op de grond zet en er van bovenaf op kijkt, dan staan de achterwielen schuin naar binnen. Hij spoort dus zeg maar naar binnen toe. Het zal wel goed zijn denk ik.

Gr,

Marc

Back