helivliegles omgeving dordrecht

hoi allemaal ik ben op zoek naar iemand die mij door middel van een leraar/leerling module op een futaba fc 18 wil helpen met leren heli vliegen.
ben nu vaak zelf aan het oefenen met hooveren maar toch altijd weer bang om te crashen en wil nu eindelijk wel eens een vlucht gaan maken.
(mijn laatste vlucht was niet zo'n succes)
liefsts vrijwillig maar evetueel tegen een kleine vergoeding.

hoop wat te horen, gr Arno

Volgens mijn idee zijn er weinig clubs die echt leraar leerling lesgeven doen met heli s !!
Ik wil je best eens helpen met basisdingen en afstellen enzo , maar echt kabelen niet nee !!
Het is gewoon belangrijk om er de tijd voor te nemen , je leert t zowieso niet met 1 uurtje in de week .
En simulatoren he , een erg makkelijke en goedkopere manier om een hoop te leren , hoe simpel en dom en vervelend t ook lijkt .

he arno over welke heli heb je precies wat betreft vliegen ben ik niet zo goed maar weet ondertussen wel wat van het afstellen

ps woon ook in dordrecht

groet john

Kom eens lang op de club MVE in Barendrecht, wordt ook les gegeven eventueel met kabel.
We vliegen ook regematig in Dordrecht weet even niet het adres maar het is vlak bij de Kill (Frans weet het wel).
Ook vliegen we vaak in Bolnes na het eten.

Maar over wat voor heli praten we?

Die straat heet Spinel John, het aanstaande weekend geeft helaas aan dat het wel rond windkracht 4 wordt dus ben niet zeker of het dan gebeuren gaat....lijkt me wel leuk als onze club daar nog een beetje groeit, ik heb gemerkt dan met meerderen ik iig meer durf en de beloning ook groter is als het lukt :D

Ja, dat hebben we zeker gezien, was fantastich de laatste keer.
Laatste tijd veel in Barendrecht op de club geweest, heb jij nog gevlogen?

PS, Ik had vandaag ineens weer het trillings verschijnsel op mijn landingsgestel %$#@* .
Eergisteren nog met Martin in Maassluis gevlogen en toen niets aan de hand.
Moet toch niet gekker worden.

Hieronder nog een paar foto's van de laatste keer in Dordrecht:
vier op een rij.JPG

Alle vier op een rij.

Martin.jpg

De Heli van Martin, nog met hoepel, daar is hij nu wel van af.

Frans.jpg

De Heli van Frans.

John.jpg

En de Heli van mij zelf.

Laatst bewerkt:
Het is een beetje off topic,
maar waar zit die club in barendrecht?
ik woon in die omgeving en ik wist niet dat er een heliclub zat

ben zelf ook beginner, en lijkt me wel leuk om eens te kijken hoe het anderen vergaat

Het is een beetje off topic,
maar waar zit die club in barendrecht?
ik woon in die omgeving en ik wist niet dat er een heliclub zat

ben zelf ook beginner, en lijkt me wel leuk om eens te kijken hoe het anderen vergaat

Het is niet speciaal een Heli club, ze vliegen ook met vliegtuigen.
Je kunt me bellen of mailen voor de precise locatie omdat dit nogal moeilijk is om te vinden, zie je PM.
Je kunt ook kijken op hun website Modelvliegclub Europoort - Home
De website is nog wel in ontwikkeling.

Ja, je scheurde er aardig overheen.......
Nog gevlogen??

We gaan snel eens in Bolnes vliegen wanneer Marcel er ook is.

Het veld in Barendrecht is inderdaad niet makelijk te vinden, maar zeker wel een bezoekje waart:D

klopt vorig weekend even langs geweest om te kijken,end lopen hoor vanaf de parkeerplaats aks je de weg niet weet:p
helaas waren alle helicopters al weg,en waren er nog alleen vliegtuigvliegers.
volgende keer beter

groet john

klopt vorig weekend even langs geweest om te kijken,end lopen hoor vanaf de parkeerplaats aks je de weg niet weet:p
helaas waren alle helicopters al weg,en waren er nog alleen vliegtuigvliegers.
volgende keer beter

groet john

De meeste kans heb je op zaterdag en zondag tussen 13.30 en 16.00 uur.
Groeten John

Als je dit weekend nog naar B'drecht of Bolnes gaat John,zou ik wel een keertje mee willen,geef me aub maar een belletje als je gaat, in Dordt vliegen is natuurlijk ook altijd goed ;) , zaterdag staat er het minste wind.....

gr. Frans

gaat dit weekend niet lukken frans
moet aan het klussen (kuikendak is beetje lek:evil:)
maar volgende keer laat ik wel van me horen .

Eerlijk gezegd ziet dit er een beetje gevaarlijk uit, een heli tussen piloot en de fotograaf. Zeker gezien het feit dat de piloot nog niet zo geoefend is (ook van een WK-piloot zou ik hetzelfde zeggen). Of vertekent de foto de afstand? Lijkt me niet, gezien de hoek waaronder 'geschoten' is.

Martin.jpg

T is zowieso niet verstandig om boven auto`s en mensen te gaan vliegen .
Maar iedereen moet t voor zichzelf weten , als t een X foutgaat is er flinke schade .

Wel eens van een telelens gehoord? Er was een redelijke afstand hoor.
Ook tussen de auto en heli, op de foto lijkt het inderdaad allemaal erg op elkaar,
maar dat viel wel mee.

Back