Helix 3D afstellen

• Topicstarter Topicstarter Vias
  • Startdatum Startdatum
V

Vias

Guest
Heeft er iemand ervaring met de helix 3D van Protech?

Ik krijg hem maar niet afgesteld...
Bij het vooruit gaan gaat hij altijd enorm naar links en bij achteruit gaan naar rechts.

Ook het trimmen voor rond zijn as te draaien lukt niet. trim al helemaal rechts en hij blijft het doen :s:s ( en daar is geen servo voor, dus hoe kan je dat dan manueel bijtrimmen???)

Iemand?

dan denk ik dat er mechanisch iets stroef loopt, of 1 van de motortjes is versleten.
hoe oud is de heli?

kan ook zijn dat er een stukje van 1 van de rotor bladen af is.

mvg Hans

Staat de swash-plate mooi recht (horizontaal) met de servo's op neutrale stand ?

Heb vroeger eens probleem gehad met de swashplate van zo'n helix, deze kwam los en dan had je er ook geen controle meer over.

Heb dit kunnen verhelpen met drupje secondelijm, maar kijk uit, drupje teveel en 't is ook gedaan met spelen ;)

Eventueel nog wat afstellen op de draadeindjes van de servo-armpjes kan ook, maar 'bezint eer ge begint' zou ik zeggen ! :D

Het naar rechts blijven draaien lijkt me eerder aan versleten motor/tandwielen onderaan denken.

Heb je deze helix nieuw gekocht of is deze al wat ingevlogen(lees : versleten) ?

Laatst bewerkt:
Als het een 3d is hoor dit draadje niet hier.
Hier hebben mensen ervaring met fp en coax heli's.

Heeft er iemand ervaring met de helix 3D van Protech?

Ik krijg hem maar niet afgesteld...
Bij het vooruit gaan gaat hij altijd enorm naar links en bij achteruit gaan naar rechts.

Ook het trimmen voor rond zijn as te draaien lukt niet. trim al helemaal rechts en hij blijft het doen :s:s ( en daar is geen servo voor, dus hoe kan je dat dan manueel bijtrimmen???)

Iemand?

Als je zelfs met maximale trim hem niet stabiel krijgt, is er toch echt wat mis. Of een motor heeft te weinig vermogen, of 1 van de assen loopt te zwaar, of 1 motor krijgt niet alle spanning, bijv. doordat de stekker tussen motor en ontvanger (als er een stekker tussen zit) slecht contact maakt.

Staat de swash-plate mooi recht (horizontaal) met de servo's op neutrale stand ?

Heb vroeger eens probleem gehad met de swashplate van zo'n helix, deze kwam los en dan had je er ook geen controle meer over.

Heb dit kunnen verhelpen met drupje secondelijm, maar kijk uit, drupje teveel en 't is ook gedaan met spelen ;)

Eventueel nog wat afstellen op de draadeindjes van de servo-armpjes kan ook, maar 'bezint eer ge begint' zou ik zeggen ! :D

Het naar rechts blijven draaien lijkt me eerder aan versleten motor/tandwielen onderaan denken.

Heb je deze helix nieuw gekocht of is deze al wat ingevlogen(lees : versleten) ?

Hij is nieuw uit de doos. Nog maar 3 keer een poging gewaagd...

ben er ondertussen zal in geslaagd van hem zo af te stellen dat hij mooi blijft hangen op 1 meter hoogte, zonder rond zijn as te draaien. kan ook mooi rond de as draaien zaols ik wil.

Wat er nog steeds fout loopt is dat hij bij het vooruit gaan naar links helt en draait, omgekeerd bij alle andere bewegingen.
Heb er al wat over gelezen dat ze dat allemaal doen, en dat het oplosbaar is, maar HOE???

Laatst bewerkt door een moderator:
Tja, echt perfect vliegen deed hij nooit (mijn ervaring...) maar met een beetje bijsturen kan je der wel aardig mee vliegen.

Heb met verschillende van deze coax-helis gevlogen (robbe swiss lama, graupner bell, helix) en mijn persoonlijke favoriet was de graupner bell 47g, deze kon je echt tot de millimeter uit trimmen en vloog naar mijn gevoel het beste...

Waarschijnlijk heeft iemand anders daar weer een totaal andere mening over, maar dit was de mijne :D

Eventueel de servo-armpjes een gaatje opschuiven (iets korter), maakt de heli een beetje 'directer-te-sturen/trimmen' , maar is ook niet altijd de betere oplossing (weeral mijn ervaring:rolleyes:).

Hoop dat je der wat aan hebt, maar vooral eerste zin is belangrijkste ;) 't zit allemaal in de vingers :D

Back