(helling)vliegen in Italië ???

• Topicstarter Topicstarter mive
  • Startdatum Startdatum
M

mive

Guest
Wie weet hierover iets te vertellen: toegestane frequenties, speciale regels, geschikte locaties, verkrijgbaarheid vervangingsmateriaal etc etc etc?

Ja dit is mogelijk, ik heb in het noorden van Italie gevlogen ( streek Domodossola) en dit in de Vallé de Formazza , richting Cascade du toce
en dan daar naar boven (met auto) richting een ijs meer , en dan daar heb ik gevlogen( wel rekening houden met parapante, en delta vliegers.
OF HET MOCHT WEET IK NIET ECHT :roll:

Vlakbij het Lago Magiore ligt een hoge berg. De Mattarone. Aan de oostkant is een geweldige hellingvliegplek. Vanaf april tot september zijn er een aantal lokale mensen aan het vliegen. Zij vliegen op de 35 Mhz. De plek is bijna aan de top langs de meest oostelijk weg. Vliegbaar van noorden wind tot zuidenwind.

Henk

018.jpg

zie het frequentiebord

019.jpg

je kunt gewoon voor je landen

simendewulf zei:
zou het kunnen dat er een zetduiveltje aan t'werk was
zou het kunnen MOTTARONE

Nou zetduiveltje. Of een slecht geheugen. :oops:
Je hebt gelijk hoor. Er is daar bij Stresa maar één berg.

Henk

Ben erg benieuwd naar meer info over de plek waar je vliegt op de mottarone, ben daar een keer gweest en heb toen niemand zien vliegen. Is nl. een prachtige plek om de vakantie met het gezinnetje door te brengen. Als je er dan ook nog kan vliegen is papa helemaal blij!

in een ander draadje heb ik gepost over mijn ervaringen in Margone, bij het Garda meer:

Vliegen in Margone

Thanks voor alle meedenken. Zijn dus duidelijk fantastische mogelijkheden.

Heb ondertssen de KNVVL benaderd, op hun doorverwijzen vervolgens de Fiamaero (de Italiaanse KNVVL) maar die reageert geheel niet. En kan helaas nog geen Italiaans lezen (m´n eerste vakantie naar Italie). Welke scherpe geest weet raad?

O ja, de lokatie betreft Castelnuovo di val di Cecina (ergens tussen Siena en Pisa).

Back