Helling Vliegen Zoutelande

Om 13.00 op de bucksweg met Hans afgesproken.
Als daar de Marathon drukte voorbij komt ga ik naar de andere kant,
waar het net vol hing met para's 11 stuks daarnet.
Hoop op iets meer wind......
missch.tot vanmiddag?

grt. jan-willem

Zoals afgesproken Jan Willem ontmoet aan de Bucksweg maar boven aangekomen geen wind, wel voorbereidingen voor de kustmarathon.
Ik ben daarna toch nog even aan de ander kant van Zoutelande wezen kijken naar de andere helling bij de oversteek Vossehol (Beachhotel)en had mijn Hai mee naar boven genomen.
Volgens enkele paravliegers die ook op wind (kracht 2)stonden te wachten was er te weinig wind om te hellingzweven.
Ik had toch nog 2 vluchtjes gemaakt om een idee van de helling te krijgen.
(1)32OW_4d-rrw[/media] - Modelvliegen in Zoutelande.
(2)LR2TCOnUPW4[/media] - Modelvliegen in Zoutelande.
Hopelijk de volgende keer meer wind.
Jan Willem bedankt voor de uitleg.

Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
helling

Vanmiddag hellingvliegen, voorspell.goed zw.4-5 +opklaringen :cool:.
Locatie Bucksweg,waarschijnlijk meerdere clubleden aanwezig.
Iedereen welkom:worship:.

helling

7 piloten aanwezig vanmiddag,jammer van de afnemende wind.
Toch hebben we nog een uur kunnen vliegen.
Tot de volgende keer maar weer.

helling

Voor Maandag zw4-5 voorspeld..........
Nog even afwachten....
Misschien nog liefhebbers ondanks de kou??:xmas: en het is vakantie
tenslotte.

helling

Inmiddels zit de wind te zuidelijk,vanmorgen tussen 9.00-10.30 zat ze nog in de zw hoek.Toen een uurtje gevlogen met de Zagi.
Misschien krijgen we nog een kans later in de week .

Gaan er morgen nog mensen vliegen? ZW, 26 knopen klinkt toch goed. De helling bij Zoutelande is voor mij onbekend terrein dus handig en gezellig als er nog iemand is. Ik mik op 11uur thv De Bucksweg.

Groet, Jacco

helling

Hallo Jacco,goed plan zeker doen.;)
Helaas moet ik werken morgen,anders kwam ik zeker.
Als je de trap op gelopen ben ga je op het pad 150m naar rechts
daar zie je een freq.bord staan.
Om te landen loop je nog iets naar rechts(dichstbijzijnde trap naar het strand)en land je beneden.
Succes en hou het heel......veel vliegplezier

Gr jan-willem

Jammer dat je er niet was Rick. En sorry J-W was een beetje eigenwijs. Slechts 4 uur rijden en krap een uurtje gevlogen, toen had ik genoeg adrenaline geproduceerd.:) Super wat een helling zeg. Alle lood aan dek!
Ik ben gaan vliegen op de parapent plek want die is wel een stuk hoger dan de Buckseweg stek en het was er toch lekker rustig.
[URL="
- Zoutelande hellingzweven 4-2-2011[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Je had een mooi kistje er voor.
Die redt het nog wel met die wind, met het nodige lood natuurlijk.

Maar !!
Waarom draai je naar de helling toe?
Dan is het risico groter dat je een keer er overheen schiet, en dan heb je een probleem.
Misschien had je nog ruimte genoeg, dat kan ik niet zo goed opmaken uit de beelden, maar ik draai altijd van de helling af.
Mocht je ooit in het buitenland gaan vliegen, dan is dat één van de belangrijkste verkeers-regels aan de helling: altijd van de helling af draaien.

Maar het geeft wel een echte KICK, als je onder die omstandigheden aan het vliegen ben.

That's what seperates the men from the boys ! (Steekje naar je collega's die niet gegaan zijn ;);) )

@Hans
Zo leer je het natuurlijk niet, maar zoals je zelf al schrijft voor de KICK. Beetje het Stuka idee. In LVS ook wel met de rotor kennis gemaakt, dus ik ken het risico. Voldoende afstand van de duin idd ten eertse, én voldoende hoogte om aan te duiken voor je de bocht maakt. Zodat met wind mee de lucht met genoeg snelheid over vleugel en ailerons stroomt.

Laatst bewerkt:
Het kan zelfs met een zeilvlieger (=deltavlieger) hoor, bij geschikte wind. Maar af te raden voor beginners...

heeft eigenlijk niets te maken met het vliegen hoor, maar gisteren was ik op de helling en ik zag bloemen liggen, is er zeil of parapentvlieger overleden ???

Ik weet niks uit zeilvliegland, en op E-lijn zie ik er ook niks over.

Heb de bloemen vorige week ook zien liggen (toen waren ze denk ik van die dag, want zagen er heel nieuw uit). Geen bijzonderheden op lokale tv of krant gezien op dat moment....

helling

Was veel te ver weg dit draadje :confused:,MAAAAARRRR vanavond ZW 5-6 :yes:Eindelijk weer eens....avondje staan genieten!!!

Bedankt Adrie & Henk...

Back