Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bij windkracht 3 is de Wow misschien niet het meest geschikt... heb je niet iets met kleinere daalsnelheid? De Wow is leuk bij B. 5 of 6 denk ik.
Wind strak uit het zuiden is niet optimaal. 3bft is voor de meeste zwevers wel sterk genoeg.
Je moet even een van de eerste post bekijken. Hier staat precies waar de plekken langs de duinen zijn.
Eentje is iets ten zuiden van de bucksweg.
De tweede is ten zuiden van Zoutelande tegenover de camping langs het duin.
Het was vreselijk druk met schermvliegers waarvan er een zo bleek toen ik terug ging een val gemaakt heeft en met de ambulance heli terug moest.
Geen idee hoe het met hem of haar is.
Was het, als het zo druk was op het Zuiderduin, niet beter geweest om bij de Buckseweg te gaan vliegen?
Er is tenslotte een officiële startplek voor scherm- en zeilvliegers, én een andere voor modelvliegers. Als het bij de Buckseweg erg druk zou worden met parapenters dan zou dat door de modelvliegers ook niet op prijs gesteld worden...
Voor modelvliegen op de duinen bij Zuiderduin (Bucksweg) is een aantal jaren geleden toestemming gevraagd uit veiligheidsoverweging en ter voorkoming van wat voor "problemen" dan ook met zeil- en schermvliegers aan de andere kant van Zoutelande.
Peter Keim
maar je hebt een verantwoordelijkheid naar je omgeving en voor de sport die je beoefend.
Het was vandaag druk op en voor de duinen van Zoutelande.
Ik was op de meest zuid-oostelijke plek, even voorbij de Parapent plek.
Het was vreselijk druk met schermvliegers waarvan er een zo bleek toen ik terug ging een val gemaakt heeft en met de ambulance heli terug moest.
Geen idee hoe het met hem of haar is.
Wat modelvliegers betreft was er een clubje vliegers uit België. Een stuk of acht.
Ik was de enige Nederlander (tussen 12.30 en 14.30).
Ik ben een mindere fan van de Bucksweg, maar je hebt een verantwoordelijkheid naar je omgeving en voor de sport die je beoefend. Er zijn bij drukte voldoende uitwijkmogelijkheden in Zeeland waarbij je geen onnodig risico veroorzaakt.