Helling Vliegen Zoutelande

Jan Willem,

Goede zonnebril en een pet op dan komt het wel goed. Ik heb nog mooie petten te koop interesse?

zonnebril.jpg

Vanmiddag nog even op de hoge bult gestaan. De talrijke parapenters waren al weg. En dat was niet voor niets, want de wind kwam teveel vanuit het westen. We (Milan en ik) hebben toch nog even in de lucht gehangen, maar het ging niet van harte.
Misschien vanavond of morgen nog een poging wagen..

Grtzz Frank

Ik was tweede paasdag van plan te vliegen aan de Bucksweg.
Geen parapenters dus...
Een uur of half twee ivm de zon

Henk

En het was ook heel druk bij de parapenters. Veel oosterburen.
Er waren zelfs twee zeilvliegers die toch zeker 100 meter hoog kwamen. (Bart, zat jij daar ook tussen?)

Grt Frank

Ik telde op een gegeven moment 18 parapenters tegelijk in de lucht.
Maar toen waren de zeilvliegers al geland, of beter gezegd: gestrand... = geland op het strand...
Camping de Meerpaal?

Frank

Camping de Meerpaal?
Nee, de planning is camping Jansen (bij de Buckseweg); daarna nog een weekje Nieuwvliet. In principe hebben we gewoon een niet-vliegvakantie... maar er gaan natuurlijk wel een paar modellen mee, en als de wind in de goede hoek zit...

Deze prent kwam ik nog tegen op internet.
Geknipt op 19 mei 2007... destijds kampeerden we bij de Meerpaal en zagen de 6meter B4(+/- 20kg) plotseling vanaf de camping boven het duin scheren. Wij eropaf natuurlijk! Verbazingwekkend hoe goed Paul 'm vloog. Met strakke vierpuntsrollen net voor ons door... Wat een potentie..
Zoute2.jpg

Grtzz Frank

Vanmiddag ben ik ook in Zoutelande. Hopelijk is het weer goed de komende dagen. Ik zag echter dat de wind in het weekend langzaam naar het Noorden draait. Zijn er meer mensen die de komende dagen daar gaan vliegen?

Back