Helling Vliegen Zoutelande

Vdorie, ik zit al de hele week hier verlekkerd te kijken Jan Willem.
Maar ik heb nog geen vakantie! Pas over twee weken. En dan gaan we eerst naar Kroatia..
Maar mijn tijd komt nog wel op die bult.
Komt tijd komt raad....

Grtzz Frank

helling

Welja,we bewaren nog wel een beetje zw.... voor je,komt goed.
We horen het wel tzt.D'r moet hier volgende week nog een vleugeltje gefikst worden voor Floor,dan kunnen we met z'n 4en combatten :D.
Fijne vak. daar in KROA. en de groetjes.

Vanaf zondag t/m vrijdag zit ik weer op camping de Meerpaal.
Met een beetje Zw wind gaat het weer feest worden.
Voor een andere wind heb ik dan nog een E-Geier bij.

Ik zie dat de voorspellingen nog niet zo optimaal zijn, maar we gaan het wel meemaken.

Grtzz Frank

Yep... net terug van de bult.
Ik weet niet hoe hard het waaide. maar het was een ferme bries.
Nog nooit heb ik met zo'n harde wind gevlogen en Milan ook niet. De tranen rolden ons over de wangen vanwege de wind.
Maar de twee Zagi's gingen als een speer.
We hebben er nog een foto van en als ik thuis ben kan ik 'm hier wel plaatsen.
Jan Willem, je hebt weer wat gemist... :mrgreen:

Yep... net terug van de bult.
Ik weet niet hoe hard het waaide. maar het was een ferme bries.
Nog nooit heb ik met zo'n harde wind gevlogen en Milan ook niet. De tranen rolden ons over de wangen vanwege de wind.
Maar de twee Zagi's gingen als een speer.
We hebben er nog een foto van en als ik thuis ben kan ik 'm hier wel plaatsen.
Jan Willem, je hebt weer wat gemist... :mrgreen:

Hoi Frank,

Om 19.00 was de wind 40 km/hr en om 21.00 was de wind 51 km/hr. Vorige week in dezelfde condities nog een geballasteerd schuimpje naar de knoppen geholpen :(. Heb dus nog een vervanger voor 5-6 Bft nodig...

Ik kwam ca 20.15 langs. (Zat je toen met gele regenjas bij de bult ?). Jan Willem ge-sms-ed dat de helling perfect droeg en het tijd werd om zijn ZW-7 kistje te ontstoffen. ;) Komt ie met de smoes dat ie een kinderfeestje had ..

Gr. Evert.

Nee Evert, ik had geen regenjas aan. Hoewel we tijdens het vliegen wel een paar druppels voor onze kiezen kregen, maar dat ging snel weer over.
Ik schat dat we een uurtje hebben gevlogen, zo ergens rond 7-8 uur.
Wellicht waren we al weg toen jij langskwam.
En idd, JW zat nog thuis met bezoek vanwege het kinderfeestje. Ik had 'm idd ge-sms-t. Tja... het gezinnetje gaat toch voor!!

Volgende keer beter...

Frank

helling

:2gunfire:Toch maar even reageren op die gasten hier,ja het bloed van onder je nagels hé, Evert jonge....laat maar :D.
Morgen avond herkansing....Moeders al ingefluisterd dat de petaaten op
tijd gaar moeten zijn want ik moet op tijd naar de helling geloof ik!!!
(wat vervelend trouwens als je van die vriendelijke smsjes krijgt en je niet weg kunt hmm..)

Morgen avond herkansing....Moeders al ingefluisterd dat de petaaten op
tijd gaar moeten zijn want ik moet op tijd naar de helling geloof ik!!!
------------------------------------------------------------------

Morgen, als de petaaten gaar zijn, is de voorspelling voor de helling windkracht 1, dus haast je niet zou ik zeggen...;). Ik zou voor woensdag gaan. Na werktijd verwachten ze ZW -7 met stoten tot 9 Bft. :D:D:D:D

Gr. Evert.

Als ik wil gaan hellingvliegen in Zoutelande , op welke windrichting moet ik dan het best wachten ( heb het draadje nog niet doorgelezen ... )

voor mij ongeveer 200 km op en nog eens 200 km naar huis

mvg

Dirk

Als ik wil gaan hellingvliegen in Zoutelande , op welke windrichting moet ik dan het best wachten ( heb het draadje nog niet doorgelezen ... )

mvg

Dirk
dan rijd je beter naar duitsland misschien? daar zijn nu eenmaal BERGEN :)

In Limburg en ook omgeving Genk zijn ook nog wat van die slakkenbergen waar vroeger mijnen waren. In de jaren 70 vlogen we daar met zeilvliegers af, en als het meezat kon je dan ook hellingvliegen. Als het met een 70er jaren zeilvlieger kon, kan het ook met een RC model. Het liefst vind je er een die niet alleen maar spits is, maar ook breed, zodat er een groter oppervlak door de wind wordt aangestroomd.

@bdoets... dit is helaas bij wet verboden... anders moesten we niet naar de duintjes in nederland, of de hellingen in duitsland.

mvg

Dirk

Zuidwest is perfect, met een beetje verloop naar z-zw of w-zw
Met pal zuid of pal west lukt het niet meer.

gr, Nico

mvg
Dirk

Beste Belgische naamgenoot,
Jij wilt 200 km heen, en weer 200 km terugrijden naar Zoutelande om te kunnen hellingvliegen? :rolling:
Terwijl je de hellingen voor alle windrichtingen bijna in je achtertuin hebt liggen?!!! :confused:

Wat dacht je van de hellingen bij Aubel en Henri-Chapelle?
Aubel zuid-helling
Henri-Chapelle ZW helling (ongeveer)
Henri-Chapelle oost-helling
Henri-Chapelle N-NW-helling (ongeveer)

Deze hellingen liggen ± 65 km van Zutendaal af!!!
Snel lid worden van de club Vol de pente des Trois Frontieres!!!

Gr. Dirk.

Beste Belgische naamgenoot,
Jij wilt 200 km heen, en weer 200 km terugrijden naar Zoutelande om te kunnen hellingvliegen? :rolling:
Terwijl je de hellingen voor alle windrichtingen bijna in je achtertuin hebt liggen?!!! :confused:

Wat dacht je van de hellingen bij Aubel en Henri-Chapelle?
Aubel zuid-helling
Henri-Chapelle ZW helling (ongeveer)
Henri-Chapelle oost-helling
Henri-Chapelle N-NW-helling (ongeveer)

Deze hellingen liggen ± 65 km van Zutendaal af!!!
Snel lid worden van de club Vol de pente des Trois Frontieres!!!

Gr. Dirk.

de helling van WEST en ZUID zijn het leukst
die van WEST ligt vlak naast het amerikaans kerkhof... aan de rechterzijde.
daar is het inderdaad leuker vliegen.
lid worden is geen must, tenzij je er jaarlijks vaker komt.
dan hebben ze t liever van wel. ze doen daar niet moeilijk.

ik kijk uit naar volgende week , want dan heb ik tijd om naar daar te rijden :)

Back