Helling zweven met Zack1 vleugel

En lijm ;) Maar ik heb een aanbeiding voor een 1.4m k 10. Lijkt me wel leuk alleen heb ik wel vervoer nog van station delfzijl nar de dijk.
 
Wat is een k10.......foto's
En is het ook gemakkelijk om naar appingedam te komen daat kom ik langs naar de Eemshaven(N33)
 
beste daniël...
wij(ik en een paar hellingfreaks)hebben al wat ervaring met k10's uit duitsland en wij vinden die van 160cm best vliegen met matige wind(wkrcht3)en die van 125cm best vliegen en snelst bij redelijke wind tot zowat wkrcht5-6 en deze worden door ons allemaal verstevigd met een carbon staaf van 6mm om toch wat stijfheid te bekomen(viagra hielp hier niet).wat dat zwaartepunt betreft moet ge dat best zelf weten te ondervinden denk ik...niet te ver naar voor is toch al zeker de boodschap....hoofdplaat of nieuwvliet-bad is dat ver voor u???anders spreken we daar eens af om een goe te combatten...oja...onze k10's wegen rond de 500gram....
 
Er is ook een K10 naar mij onderweg :) als ik hem af heb zie je hier wel foto's ;) Ondanks het advies probeer ik hem toch deelbaar te maken. Is voor mij wel erg handig met vervoer. 1.4m is best groot....
 
Deze morgen is de K 10 opgestegen richting Nederland, ikzou hem niet deelbaar maken, als U de vleugel maar stijf kunt houden, (zonder viagra)
laat het weten, wij staan open voor iedere verbetering.
Volgende zomer moet U echt eens langskomen, om samen eens op de franse hellingen te vliegen :roll:
 
@daskieke,

Als je zo een k10 verstevigd met koolstof en dan gaat bespannen met oracover ga je hem dan ook nog verstevigen met "gewebeband"

Zeeland is voor mij 3,5 uur rijden dus dat is voor een dagje vliegen wel iets te ver. Maar we hebben in het voorjaar wel een weekend Zeeland in de planning dus als we daar heen gaan dan zeg ik het wel even.
 
Gisteren 30/12/04 gaan vliegen met k 10 naar Cap Blan Nez , en echt COMBAT weer 5-6 bf windkracht, en ook de uitstekende richting ( W Z W)
en een paar andere epp piloten uit Belgie, en Frankrijk.
En terug blijkt dat onze 125 K 10 , het uitstekend doen met deze hoge windsnelheden, zonder toevoegen van lood. :roll:
 
Klinkt goed :) Wat is het vlieg gewicht van de 125? Ik wou zelf 2x 9g servo's (HS55) en een pico 4/5 ontvanger gebruiken. Accu word gekozen om de balans goed te krijgen. stalen stuurstangen worden vervangen door 2mm koolstof ;)
 
U moet oppassen met de servo's hs 81 , ze moeten wel met metalen tandwielen zijn , of bij de minste aanraking met een ander kost het U geld, en gedaan met vliegen . koolstof aansturingen , spaart U gewicht ?
voor het ALLEEN vliegen zou dat een goede oplossing zijn, ikzelf vlieg met stevig spul ( stalen stangen, en goedkope st.servo ) voor het rustig vliegen heb ik ook een K10 met HS 81 SERVOS.
wij staan steeds ter beschikking voor de nodige hulp, nuttig of niet. :roll:
 
Het is niet de bedoeling dat ik combat ga vliegen meteen ;) Dan snap ik wel dat hij wat zwaarder en minder kwetsbaar moet zijn ;)
 
Beste Tadango,
hoever sta je eigenlijk met de bouw van Uw K10, er is niets meer van te horen. Wij zijn stlletjes bezig met het nieuwe zweef seizoen.
Morgen gaan we eens de cap gaan verkennen, en de K10 gaat mee
 
@ Daniel:

Vandaag wezen hellingzweven bij de Eemshaven, ik schat windkracht 5.
Jij hebt toch een beter plekje opgezocht dan ik, want ik ben wezen zweven bij de molens..... De eerste keer bijna in de wieken....... :o

eemshaven5.JPG


Ook heb ik wat foto's gemaakt van het zweven, één hand aan de zender, met de andere foto's maken. Hier zijn er 2:

eemshaven3.JPG



eemshaven4.JPG


Het ging eigelijk wel goed (na een beetje probeerwerk). Landen deed ik gewoon met wat down geven op de windkant. (ik weet niet of dat zo hoort, maar ja....)

Mijn fox heb ik nog geprobeerd, een klein stukje maar, alleen houdt die zich anders op de wind, ik vermoed dat het komt omdat het oude zwevertje (zie foto's) een dragen profiel heeft, en de fox niet.
In ieder geval was dat nog niet zo'n succes.
:(
Taco.
 
@knikvleugeltje,

Als ik die eerste foto bekijk dan heb je toch rechts die crosbaan?
Dan heb je volgens mij als je een stukje terug gaat een 90 graden bocht in de dijk, daar vlieg ik dan meestal.
Ik zie dat je met vloed hebt gevlogen je moet ook eens met eb gaan vliegen als het weer het toelaat dan heb je ook een heel mooi uitzicht.
Als ik daar eens een keer weer heen ga dan maak ik wel een foto van de plek waar ik bedoel.

Mvg,

Daniël
 
Inderdaad is daar de crossbaan.
Ben halverwege dat stuk dijk gaan staan.

Ik denk dat ik wel weet waar je de hoek bedoeld, maar is in die hoek vliegen dan niet moeilijker?

Asfalt is au!!!
Daarom maar een zagi o.i.d. gekocht, rc ombouwen, en dan weer proberen.
Mijn zwevertje kreeg er wel vanlangs.

Taco.
 
knikvleugeltje zei:
Inderdaad is daar de crossbaan.
Ben halverwege dat stuk dijk gaan staan.

Ik denk dat ik wel weet waar je de hoek bedoeld, maar is in die hoek vliegen dan niet moeilijker?

Asfalt is au!!!
Daarom maar een zagi o.i.d. gekocht, rc ombouwen, en dan weer proberen.
Mijn zwevertje kreeg er wel vanlangs.

Taco.


Als de wind mooi in die hoek waait is er niks aan de hand ik vind het dan perfect vliegen en geen last van die windmolens.
Er is inderdaad een asfalt stukje daar maar als het dus eb is heb je een kilometer strand en dan heb je geen last van die asfalt.

Mvg,

Daniël.
 
Back
Top