Hellingen Zwarte Woud

Hallo

Ik ga eerste week van Augustus naar Lenzkirch-Saig in het Zwarte Woud.
Weet iemand hellingplekken daar in de buurt.
Ik had al contact gehad met iemand daar uit de buurt en die op 3 helling vliegt, maar daar mag alleen gevlogen worden met zwevers zonder elektro aandrijving.
Ik neem verschillende Hai modellen mee, allemaal met een elektro motor aan boord.

Hans

Deze heb ik al in mijn TomTom staan, misschien dat er nog plekken zijn die niet in deze list staan.

Hans

Deze zomer ga ik naar de Ardeche in Frankrijk. In de omgeving van Privas.

Als je op Slople kijkt, zie je drie plekjes die in de omgeving zouden moeten liggen. Ik weet dat Maps bijna nooit het punt aangeeft van waar gevlogen kan worden. In de praktijk is het erg lastig de precieze plek te achterhalen.

Afgelopen jaar had ik mijn hele Iphone volgezet met coordinaten van Slopl in de Auvergne. Naast de Banne ben ik naar de meeste plekken in de omgeving gereden, maar daar aangekomen echt geen enkele denkbare mogelijkheid tot vliegen!??? Ik weet echt niet waar ze sommige locaties vandaan halen :confused:

Mochten er mensen zijn met vlieglocaties in de omgeving van de Ardeche die daadwerkelijk interessant zijn, dan hoor ik het graag :).

De beste site voor vliegplekken in Frankrijk (dus ook in de Auverge) is ooings.
Welke plekken heb je in de Auverge gezocht en niet gevonden? Ik ga er de hele maand augustus naartoe.

Dirk Schipper is er nu, die zal ik ook nog vragen.

De beste site voor vliegplekken in Frankrijk (dus ook in de Auverge) is ooings.
Welke plekken heb je in de Auverge gezocht en niet gevonden? Ik ga er de hele maand augustus naartoe.

Dirk Schipper is er nu, die zal ik ook nog vragen.

Ok, bedankt! Als je naar de Auvergne gaat is La Banne echt de mooiste stek. Ik denk er nog regelmatig aan terug...fantastisch!

La Banne ben ik geweest. Het is alleen een flink uurtje rijden vanwaar ik zal zijn. Meer naar het Oosten zijn ook flink wat hellingen (Pic d'Ysson, Plateau de Pardines, etc.) en is het weer vaak beter. We horen het wel van Dirk als hij terug is. Dit draadje ging over het Zwarte Woud...

Ik heb inmiddels contact gelegd met Kurt, lid van een vereniging in de buurt en moest maar bellen als ik in de buurt was.
Vooraanmeldig is bij de meeste clubs gewenst,en hij zal wel een helling weten voor de windrichting die er dan is.
Ieder alvast bedankt.

Hans

Ik heb inmiddels contact gelegd met Kurt, lid van een vereniging in de buurt en moest maar bellen als ik in de buurt was.
Vooraanmeldig is bij de meeste clubs gewenst,en hij zal wel een helling weten voor de windrichting die er dan is.
Ieder alvast bedankt.

Hans

La Banne ben ik geweest. Het is alleen een flink uurtje rijden vanwaar ik zal zijn. Meer naar het Oosten zijn ook flink wat hellingen (Pic d'Ysson, Plateau de Pardines, etc.) en is het weer vaak beter. We horen het wel van Dirk als hij terug is. Dit draadje ging over het Zwarte Woud...

Die twee locatie's had ik nog niet eerder gevonden. Gelukkig zat ik er redelijk ver vanaf. Anders was het echt zonde geweest ;). Vooral Puy d'Ysson ziet er goed uit!.

IK BEN TERUG!!!! ;-)

De Banne is een fantastische vleigberg. Geschikt voor alle windrichtingen. Maar .... één grote maar ...
Er is een Frans (Auverngacs) spreekwoord dat luidt: "Quand il fait beau à La Banne, il fait beau partout". Oftewel: als het op de Banne mooi weer is, is het overal mooi weer.
Maar ... andersom, het is op de Banne en omgevin erg mooi groen. Da's niet voor niets. Als er een beetje vocht uit het westen komt, regent dat er op de Banne uit, waardoor de oostelijker hellingen droog/droger blijven.
Maar ook: de kans op wind is op de Banne groter.

Goed dit draadje gaat over het Zwarte Woud. Ik moet even kijken of ik vaavond al tijd heb om een draadje te starten over onze vliegweek, met een hoop info erin.

Gr. Dirk.

Back