Hellingvliegen Combat

• Topicstarter Topicstarter Djensun
  • Startdatum Startdatum
D

Djensun

Guest
YO!

COMBAT HELLINGVLIEGEN! Iemand interresse?
Is het misschien een leuk idee om dit eens in een
soort NK-achtige vorm te doen? Combat middagen
organiseren, veel vliegen, misschien wat DS erbij
en als afsluiter een BBQ?

Op onze club hebben we een bouwprojectje gestart
en bouwen iets wat een beetje op de Halfpipe van
Northcountyflyingmachines lijkt:

halfpipe1a.jpg

(whoaaa, waarom wil t plaatje niet!)

Als er genoeg mensen zijn kunnen we misschien eens een
gezellige combat-wedstrijd organiseren. Hier in Leeuwarden
hebben we een locatie waar je met elke windrichting wel
kunt vliegen!

Ik hoor graag van jullie en hou jullie op de hoogte van
het bouwproject!

mvg wouter

ok, als de afstand niet te ver is ben ik erbij met de org half pipe (gekloonde vliegt voor geen kl.....) hoe het komt weet ik niet

'T is wel hot he! Ik ben zelf een Bluto48" aan het DS-ready maken. Ik laat je wel een keer weten hoe het gaat. NCFM rules!
grtzz, sloperRZ :evilbat:

PS: we hebben zondag 28mei een hellingmeeting in Haamstede. Einde strandweg, bij de frituur parkeren, en vandaar naar het strand, beetje links aanhouden, door/over een hekje. Geen eindeloze loopings zoals vd week met ZuidWest8, maar wel leuk voor minder geoefende slopers, easystars, lichte modellen, en Belgskes :pim: Kome dus ja! Zie de Atled site. mzzl

Robert, is dat aan de kant van de vuurtoren of bij Westenschouwen?

Hoi Theo, het heet eigenlijk Nieuw-Haamstede daarzo. Dus langs het zweefvliegveld, dan de strandweg in (r), die knikt verderop naar links, uitrijden en dan voila, de frituur :wink: Helaas wel parkeermeters..

Westenschouwen, zoals je weet, is ietsie meer naar de zuid/zuidwest kant van Schouwen-Duiveland, verder richting de stormvloed kering. Voor ZW wind leuk lijkt me, maar met ZW gaan we altijd naar Zoutelande (ja, of surfen he Theo?

Staat de takkesap klaar? hihi!

Robert, die plek had ik al in gedachten, ben daar jaren geleden ook eens gaan kijken maar vond dat ik wel erg ver met mijn model dan door de duinen moest lopen voordat ik aan een mooie bult kwam. Die zwevers hangen daar idd ook altijd boven de duinen en het strand.

Ik ging altijd bij De punt en vanaf de rotonde bij Westenschouwen gezien de laatste strand overgang die met de fiets te bereiken was. (bij de uitkijk toren) Daar zijn de duinen mooi hoog en het strand is nooit druk bevolkt, ook als het heel mooi weer is.

Zodra ik die kant weer uit kan/mag komen dan ben ik er weer bij. Dat takkesap is helaas al op.

Ik ben voor!
Moeten we dan ook nog een kist benoemen of is het een open klasse?
Hier in Den Helder is bij West tot Noordwest een prima plek bij Fort Kijkduin.

ariekraakjr zei:
Ik ben voor!
Moeten we dan ook nog een kist benoemen of is het een open klasse?
Hier in Den Helder is bij West tot Noordwest een prima plek bij Fort Kijkduin.

Zal wel een open klasse worden. Zover is het nog niet.

Wouden misschien dit weekend met een paar mensen even
naar noordholland gaan, als het wat harder gaat waaien dan, is
die plek bij den helder ook geschikt voor dynamic soaring?

greetz

Nee, aan de zeekant loopt het mooi af maar aan de land kant staat een prachtig fort.. maar honderd meter verderop is aan de zeekant iets minder stijl...en aan de land kant erg stijl......misschien dat het daar lukt.

Yow Wouter,

Het lijkt mij wel lachen om een keer met zen allen combat te gaan vliegen op de helling!
Maar ik denk dat je er beter een fun middag van kan maken dan een wedstrijd.
Ik ben wel benieuwd naar wat foto's van jullie bouwprojecten!! :D
Zelf is mijn ervaring dat de vliegende vleugels niet echt lekker tegen de wind in willen met wat voorwaartse snelheid.
Ik vlieg daarom zelf ook altijd nog met mijn oude loodzware zwevertje op de duinen maar die gaat ook door al het piepschuim heen wat er voor komt :wink:

Martijn

Is het niet gemakkelijk om de coordinaten door te geven als je een bepaalde plek wil aangeven?
Deze zijn eenvoudig terug te vinden via Google Earth.

(twas maar een idee...) 8)

Frank

Back