Hellingvliegen maasvlakte

Het was prachtig weer weer! De Ellipse 1T kon eindelijk eens in volle gallop het duin afrossen, met hier en daar een rol en een mooie looping. Ook de Alula deed het erg leuk met wat plakken lood erop. Eén zo'n dag als vandaag, en ik kan er weer maanden tegen!

Zonde van Arjan zijn mooie kist, die zonder ontvangst hard het hek in ging.

Groet,

Vincent


Mooie foto's Vincent, ik was zo lekker druk dat ik vergeten ben om foto's te maken:confused:

Je Elipse maakt goed gang en vlieg superstrak, maar dat is natuurlijk ook lekker na zo'n giga investering;)

Terence
 
Alula bij 20 knopen...hilarisch :-)



Trouwens ook leuk om Willem P en Prop-er weer eens te zien.
Erik hebben we gemist, stond je soms ergens anders Erik?


Ja vooral dat starten bovenop de helling ging goed:confused:

Later een stapje lager ging het beter.

Het blijft een leuk piepschuimpje, waar ik veel uren mee heb gevlogen dit jaar en bijna overal.

groet


Terence
 
Voel eens aan je hoofd? Haha
Ik zou niet weten waar je mee op het duin moet staan om met dit weer te vliegen....pfff.....wat een woei!
 
Als het verkeer nog te doen is ga ik ga rond een uur of 1 eens de kant van de duinen oprijden, ik denk Langevelderslag.
Ik zag net al wel halve bomen en omgewaaide verkeersborden langs de A9 liggen.
Het waait dus lekker.
Pondje lood extra ligt al in de Impression, weegt nu 2500 gram, eigenlijk nog te licht.

GJ
 
Ach, met zo'n harde wind zal er toch wel wat lift zijn.
Het is de enige plek die ik nog kan bereiken, zonder files of wegafzettingen.
Ik ga nu rijden, kijken of ik langs de bomen kan slalommen.

GJ
 
Doe wel voorzichting.
Ik ben wel erg benieuwd naar je bevindingen want het waait best aardig hier.
 
Het duin was er klaar voor..

De achterkant, het belangrijkste deel voor dynamic soaring.
CIMG1944.JPG



De diepte, waar hij ingevlogen moet worden.
CIMG1945.JPG


Het model ligt er klaar voor:
CIMG1947.JPG


En na 6 rondjes ds, die erg hard gingen!!!!
CIMG1948.JPG


Minstens 20cm diep, terwijl ik hem nog redelijk gecorrigeerd kon laten crashen.
CIMG1949.JPG


De vleugel is nog heel, romp heeft een scheurtje en alle lood en ontvangeraccu ligt nu voorin.
CIMG1950.JPG



Lekker uitgewaaid, fijn middagje gehad!
De oorzaak was dat hij niet meer stuurde, nu blijken de roerhevels gewoon uit de vleugel gerukt te zijn.
De roeren zijn gewoon te groot voor die snelheden.

GJ
 
Het ging dus best hard begrijp ik.:p
Het was er wel weertje voor.
Jij laat je ook door niets tegenhouden.;)
 
Ik vindt het wel stoer van GJ. Je zou eigenlijk een simpele hele goedkope kist moeten maken waarmee je kunt oefenen.
 
Berrie, dit model heb ik ooit eens voor 50 euro of zo gekocht.
Iets met een RG14 / RG15 profiel doet het prima aan de helling.
Zelfs een deur kan je laten vliegen.
Voor het DS-en had ik ooit eens een mal, daar maakte ik voll gfk kisten uit.
Was een oude F5B mal.
En we hebben ook heel veel plezier gehad van nurflugeltjes.
Ik had een nurflugeltje ontworpen wat het aan de helling prima deed, Gerben had hem laatst nog mee naar de sleepmeeting in Berlicum.
Roofmate vleugel en als ligger een zeillat en een laag weefsel er omheen om hem lekker hard te maken.
Profiel was een HS130 met negatieve V stelling.
Ik ga weer iets maken voor deze herfst, Fabian Kopp snijdt de modellen voor me en die haal ik dan op op de Messe dit weekend.
Profiel is een MH60 (wonderbaarlijk genoeg gaat het op de M60 van NCFM lijken
M60


@Maarten

Ik verklap niet exact waar ik vlieg maar je kan op de Hondsbosse Zewwering, met deze wind, prima DS-en.
En als je de duinen in wilt.
https://maps.google.com/?ll=52.70904,4.64177&spn=0.065418,0.114155&t=h&z=13
Het duinengebied is wel zwaar verboden terrein, dus je zal dan een boete riskeren.

Maar de wind stond vrijwel haaks op het duin om 13,00
En het waaide zo hard dat ik zelf niet bovenop kon staan, ik moest kruipend over de top heen en dan het model met de neus richting grond gooien.
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit met zoveel wind gevlogen, dit was wel een hele aparte ervaring.
De grenslaag zat ook erg hoog en ver, ik kon dus mooie loopings vliegen.
Geschatte snelheid lag denk ik zo tegen of over de 250.
Voor het duin moet ik ook al de 200 gehaald hebben gok ik, dat ging ook bloedsnel.
Model woog 2840 gram, ik heb hem net nog even gewogen, en dat was eigenlijk te licht.
198cm span.

Normaal zetten we in DS modellen stevige roerhoorns, door en door.
Dit waren plastic dingetjes, die met schroefjes vast zaten in het fineer.
Tja, achteraf bleek dat dat die krachten niet aankon.

Maar ik heb me in die paar rondjes (totaal nog geen 10 minuten op het duin geweest) prima vermaakt.
Helaas kan ik mezelf niet filmen als ik vlieg, ik heb niet eens tijd om een knuppel los te laten, zo gaat het tekeer.

Misschien dat Gerben eens op zoek kan naar een DS plek op de Maasvlakte, ik heb wel wat ideeën waar het kan.

GJ
 
Gert-Jan, wat moeten die lookalikes van die M60 gaan kosten? Ben op zoek naar een leuke snelle hellingkist voor in Henry Chapelle....
 
Ik denk dat ik gewoon de data en afmetingen op het forum zet.
Ik heb geen zin om voor anderen te gaan bouwen en regelen.
Gesneden EPP kernen kosten ongeveer 50 euro.
Maar ik zou gewoon Roofmate nemen en dat vacuumbaggen of bekleden met balsa.

Maandag ben ik terug uit Friedrichshafen, dan heb ik alles hier.

GJ
 
Back
Top