Hellingvliegen maasvlakte

Is een takke eind rijden voor jouw Jacob, maar de moeite waard! En een hapje eten op de terugweg in Deventer is bij deze aangeboden.

Zou leuk zijn ja: met onze salto's. Ik laat de Arend even rusten en ga eerst met de Salto aan de gang.

Top! Dan ga ik ook gasgeven, dubbele maiden zou bijzonder zijn.

JB

Langevelderslag is voor jullie beide dichterbij ;)

Maar met de windrichting van vandaag is LVS niet vliegbaar.
Het was lekker vliegweer, alleen vrij koud en zoals het mooie filmpje al laat zien met een lastige zon.
Het vliegen ging weer goed, tot ik een min of meer halfzachte mid air had met een van de collega's. Daar brak de vleugel, redelijk vriendelijk naar ik begreep.
Met mijn 1.5 meter kistje kon ik doorvliegen. Wel had ik minder rolroer reactie dus verwachhte ik weer een afgebroken heveltje, iets dat ik exact zo oit op LVS had.
Toen bleek het bij de landing met rolroeren omhoog (ééntje dus in dat geval) op final. Resultaat spiraal.
Nu dacht ik wijs te zijn en het op hoogte te proberen en weer het zelfde, alleen bleef het roer staan toen ik de rem weer los had.
Gelukkig heeft het duin vrij los zand en de priklanding gaf geen extra schade.
Het rolroer heveltje zit al weer vast en een tipje van het rolroer ook. Alles weer OK.

Rick

Laat me maar weer duidelijk zien wat ik gemist heb. ;-( Eerst vanochtend een vaatwasser gerepareerd, vanmiddag een verjaardag. Het was heel gezellig en de reparatie is ook goed gelukt maar toch zit ik hier met en tweeslachtig gevoel ...

En hendrik lol? Ja een beetje wel geloof ik ;-)

Laat me maar weer duidelijk zien wat ik gemist heb. ;-( Eerst vanochtend een vaatwasser gerepareerd, vanmiddag een verjaardag. Het was heel gezellig en de reparatie is ook goed gelukt maar toch zit ik hier met en tweeslachtig gevoel ...

En hendrik lol? Ja een beetje wel geloof ik ;-)

Je bent echt allround: verjaardagen repareren, ik wist niet eens dat het kon... ;)

JB

Ik zag rond het middaguur wel de kites vliegen vanaf zee maar ben tot laat in de middag bezig geweest en toen was het al weer donker.

@Arjan: Te weinig voor de Fox?? Heeft die dan zoveel wind nodig of stond er niet zoveel wind?

Ik ga aankomende vrijdag eens kijken, ik ben die dag vrij en kan dan zeker gaan vliegen. Nu nog ZW5 op windfinder...

En ik heb mijn vizier op a.s. zaterdag gericht!

Maar dan moet ik wel het "gevecht" om de auto winnen.....

Laatst bewerkt:
@Arjan: Te weinig voor de Fox?? Heeft die dan zoveel wind nodig of stond er niet zoveel wind?
Toen we aankwamen waaide het nog wel een beetje maar het zakte behoorlijk in. Ik denk krap 15 knopen. Je kunt dat in het filmpje ook wel zien/horen. Ik heb pas 1x met mijn Fox gevlogen en het is natuurlijk best een zware en snelle bak (2,8m en 3,8kg....), ik voel er niet zo veel voor om hem dan in marginale condities naar beneden te gooien. Mijn HAI deed het prima, daar vermaak ik me ook wel mee.

Ik dacht dat hij kleiner/lichter was en groot gelijk dat je niet gaat experimenteren! Dat gaat nog wel eens ten koste van een vliegtuig en dat is zonde.

Hendrik succes met je nieuwe virus :)
Gelukkig heb ik de Hai ook weer zien vliegen, gerepareerd dus.
Helaas was mijn afspraak verzet en hoop ik de volgende keer wel te kunnen vliegen.
Hopelijk is de wind dan ook meer w of nw waardoor meer vliegplekken te gebruiken zijn.

Ik ga aankomende vrijdag eens kijken, ik ben die dag vrij en kan dan zeker gaan vliegen. Nu nog ZW5 op windfinder...

Mogelijk snipper ik a.s. vrijdagmiddag maar. Voor zaterdag is de regenkans weer beduidend groter. En die Solaris MOET nou toch wel eens de lucht in!!!!!!

Dan zien wij elkaar vrijdag? Zaterdag word het kracht 7 met uitschieters naar 9... Ik ga vrijdag...

Ik heb mijn snipperbriefje net ingeleverd. Het is een beetje afhankelijk van hoe het op mijn werk loopt, maar op z'n vroegst ben ik er om 13.00 uur.

De wind lijkt wat westelijk. -> mag je nu als modelvliegel WEL of NIET in de nieuwe duin staan?? (ik dacht in het laatste KNVVL-blaadje te hebben gelezen dat het niet mocht, maar hier las ik dat het wel mocht...: [post858])

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb mijn snipperbriefje net ingeleverd. Het is een beetje afhankelijk van hoe het op mijn werk loopt, maar op z'n vroegst ben ik er om 13.00 uur.

De wind lijkt wat westelijk. -> mag je nu als modelvliegel WEL of NIET in de nieuwe duin staan?? (ik dacht in het laatste KNVVL-blaadje te hebben gelezen dat het niet mocht, maar hier las ik dat het wel mocht... [post858])

De info op het blaadje was ouder dan de mededeling dat vliegers het duin mogen betreden, die ook hier op het forum heeft gestaan.
Anderhalve week geleden een F3F wedstrijd gevlogen op het duin en enkele keren is politie en boswacht langs gereden, even gestopt en weer doorgereden. Ook zij weten het dus.

Wel graag zodanig lopen etc dat het het helmgras zo min mogelijk beschadigt.

Vlieg ze, (ik ben er dit keer niet, te druk)

Rick

Laatst bewerkt door een moderator:
@Berrie: ik kan helaas geen vrij krijgen. Het is altijd feest zo'n laatste middag voor de vakantie...

Back