Hellingvliegen op een 'stoeprand'

Nouja zeg, zoiets heb ik echt nog nooit gezien.
Waarom kruipen we dan met zn allen de zoutelande duin op?
Graaf een duintje en ga er eens lekker voor zitten. :D

Plannen? Ben nu bezig met een 80 cm depron Spitfire voor in het park. Aangezien ons huidige clubveld zich iets minder goed leent voor hoogstartlijnen (ivm landen motorkisten) en er eigenlijk (saai genoeg) geen echte slepers op de club zijn, wil ik ook maar mijn motor brevet halen. Leuke afwisseling :)

Linkje naar topic

Maar dit is redelijk off topic geloof ik ;).

Verder wil ik zeker ook eens een kleine nuri bouwen/aanschaffen. Ik laat het wel weten Maarten, als het zo ver is, zouden we eventueel een group buy kunnen organiseren. Maar nu nog even niet de komende maanden...

Laatst bewerkt door een moderator:
Euhhhh.....................ditkannietonmogelijk.
Welke motor, welke accu
Rekenen, rekenen 7,4 volt bij een stroom van 4 amp. Maal een rendement van 510 procent bij een gewicht van 135 gram ..tja moet eigenlijk kunnen.

Nee hoor, grapje. Wel indrukwekkend wat die gasten met hun toestellen kunnen. Respekt.

Op deze manier heb ik helemaal geen electro aandrijving nodig om niet zo vaak te hoeven gooien waar is dat strand:D

Ik zat even op die site van ''Kuestenflieger'' te kijken en die nurflugels schijnen het goed te doen met ietsje thermiek.
Nu heb ik zelf de Swift2 die dat ook zou kunnen maar die is inmiddels zo opgevoerd en daardoor zwaar geworden dat thermieken er niet meer in zit.
Eigenlijk loop ik al een tijdje met het plan rond om zelf zo'n nurflugel te snijden uit piep. Heeft iemand hier nog tekeningen of zoiets van? Ik zoek iets van rond de 1.5 tot 2 mtr. span.

Voor de rest een erg gave video, ik heb deze meneer al eerder bezig gezien op zijn stoeprand :-).

Groeten,

Paul.

Ik zat even op die site van ''Kuestenflieger'' te kijken en die nurflugels schijnen het goed te doen met ietsje thermiek.
Nu heb ik zelf de Swift2 die dat ook zou kunnen maar die is inmiddels zo opgevoerd en daardoor zwaar geworden dat thermieken er niet meer in zit.
Eigenlijk loop ik al een tijdje met het plan rond om zelf zo'n nurflugel te snijden uit piep. Heeft iemand hier nog tekeningen of zoiets van? Ik zoek iets van rond de 1.5 tot 2 mtr. span.

Voor de rest een erg gave video, ik heb deze meneer al eerder bezig gezien op zijn stoeprand :-).

Groeten,

Paul.

je kan een ZAGI snijden? vergroot hem gewoon,met of zonder motor, met of zonder hoogstart haak, zo is ie lekker all-round.

ach, wat is goed vliegen, echt veel thermiek zal je met zulke dingetjes niet draaien... helling vliegen op de duinen doen ze dan weer wel.

de spanwijdte, gewicht en profiel zijn cruciaal denk ik dan.

er zijn 1001 vliegende vleugeltjes uit schuim en depron.
de dizzy bird is wel een bekend ding denk ik, maar hij is 1m span. (vlakke onderzijde)

succes in het zoeken en in het bouwen!

dan doen we het zelfde ;-)

bijna elk jaar gaan we gewoon weg met de caravan en kijken dan rond die plek naar een camping die zo dicht mogelijk bij de zee is :-)

Back