Hellingvliegen op vuilnisbergen

Douglas, laat maar ff weten, rij ik er ook ff heen om te kijken/proberen. Ik heb idd ook via streetview gekeken en zag eigenlijk aan een kant een open ruimte, zou genoeg kunnen zijn.
Groet, Willem

Ik ben vandaag met zoonlief in de auto gestapt en de vuilnisbergen bij Groningen bekeken (de 'Stainkoeln'). :)

Helaas, hier en daar mooie hellingen (wel veel obstakels), maar een absolute 'no go area' . . . :mad:

We blijven verder zoeken. :p

jan.

Laatst bewerkt:
Een reactie op een ietwat belegen draadje, de vuilere in Zutphen is open gesteld en lijkt een super hellingzweef locatie

-edit-
Dit is in de bebouwde kom, lijkt me niet goed als hier gevlogen wordt.
Ik haal het even weg sorry.

Laatst bewerkt:
Ha Arjan,
Daar kwam ik laatst ook langs. Ik dacht toen, daar moet ik eens kijken. Ziet er goed uit. Bedankt voor de foto's.
Groet,
Arjen

-edit-
Dit is in de bebouwde kom, lijkt me niet goed als hier gevlogen wordt.
Ik haal het even weg sorry.

Laatst bewerkt:
Dat ziet er mooi uit Arjan.

Zou daar in herfst en voorjaar en F3F wedstrijd gehouden kunnen worden?
Weet jij wat daar is toegestaan etc?
Eventueel via pb.

Rick

Mooi hoor. Jaloers.

'Dit is hellingvliegen zoals hellingvliegen bedoeld is.' ;)

Tsja . . . :?

Net iets te ver vanuit Groningen. :(

jan.

Vandaag moest ik in de buurt van de vuilstort Vlagheide zijn (Schijndel). Dus er maar even naar toe gereden. Ze zijn daar druk bezig met, naar het lijkt, een verhoging. Wordt al een aardige heuvel maar helaas niet toegankelijk dan alleen voor het storten. Aan een kant en op de top volledige afdekking voor de volgende laag en andere kant hekjes voor het grazende spul. Niet vliegbaar helaas.

Even snel verzonden met m'n GSM.

Oude vuilstort Vlagheide

Hoi,

Als Boxtelaar is de oude vuilstort ook wel eens bij me opgekomen als mogelijke plaats voor hellingvliegen. Toen ik er in het verleden regelmatig langs kwam was het gebied afgezet met hekken en kon je er niet op.
Ik heb echter het afgelopen jaar regelmatig nieuwsberichten langs zien komen over een herinrichting van het gebied, waarbij de zaak opnieuw duurzaam afgedicht wordt.
Blijkbaar zijn ze er nu mee bezig (Groenbeheer stortplaats Vlagheide. - Dorpsplatform Eerde.)
Ook hier is weer sprake van een golfbaan (met vraagteken). Beetje vreemd overigens omdat er hemelsbreed 3,5 km er vandaan (richting Boxtel) er al lang eentje is.

In het plan onder de link worden inrichtingsvoorstellen besproken, waarbij ik iets zie staan als "uitloop sneeuwhelling vergroten". Dat opent misschien perspectieven?? :)

Er is geen modelvliegclub in Schijndel die eens zou kunnen informeren bij de gemeente.

Ik hoorde van iemand van de club uit Berlicum dat er een spitfire monument op deze helling wordt gezet omdat er in de oorlog een start/landingbaan heeft gelegen. Goed plan, dan moet er natuurlijk ook gevlogen worden :).

Ha, hier de info gevonden.

Aan de pattegrond te zien blijft er genoeg ruimte over om er een vluchtje te wagen.

Laatst bewerkt:
Iemand al eens op de weperberg geweest? Zit tijdelijk in Groningen stad en zeer beperkt in toestellen (hooguit een paar kleine zwevertjes als de Graupner Discus 2CT) en omdat hier kennelijk nergens in de buurt een vliegclub is..

Staat bij enkelen hier ook wel bekend als 'de heilige berg'.

Vliegclub: Aviomode Eelde, vliegt in Stitswerd.

Kan ik je wel wijzen . . .

jan.

Back