hellingzweef ervaringen België

Verdorie toch.

Vandaag was het super weer om op de terril te vliegen.
Helaas had ik teveel werk om me te laten verleiden door die CU.
De 1/1 toestellen hingen hier ook al boven mijn tuin te cirkelen....

Als er volgende week opnieuw zo'n weersvoorspelling is, dan ga ik zonder fout vliegen op die bult.
Wie gaat er mee....?????

Greetings.
Moi, ikke en den deze...

ja, het was er heerlijk zaterdag!!
alleen is de zuiderse helling niet ideaal met die bomen onder je (meer turbulentie...)
De mooiste helling is er bij zuivere westenwind: veel plaats om te landen en een lange uitgestrekte helling. Ook de grotere bakken kunnen er dan gevlogen worden.
Er wordt enkel gevraagd NIET te vliegen in het voorjaar, in het broedseizoen van de vogels.
Volgend weekend zal ik er niet zijn. Beetje ver vanuit Gent...

Martin spreken we zekers af ga ik mee. Ik heb daar 2 jaar geleden gevlogen zonder problemen maar t'is er nimmer van gekomen.

Groeten,

Michaël.

hellingvliegen in belgie

bij mijn weten kan je op veel plaatsen hellingvliegen in Belgïe,
ik vlieg op nog geen 100 meter van mijn woonplaats ... gewoon een molshoop op een weide, wel niet te vergelijken met Cap Blanc Nez, maar je hebt dan ook geen probleem met frequenties enz ... Ook Hoofdplaat aan de Westerschelde is een zweefplaats, het probleem ligt er hem aan om je toestel aan te passen aan de hoogte van de helling, ik vlieg op een korte helling en bij weinig wind met een ripper van robbe, dat ding kan je laten vliegen op een paar meter helling, voor de rest gebruik ik zagi's en aanverwante epp speelgoed, praktisch onbreekbaar ... Samen met mijn twee trawanten ben ik steeds op zoek naar nieuwe hopen grond, dus als jullie iets weten ... Nog veel succes

@ titanium zagi & Simendewulf

Hoofdplaat is wel Nederland dacht ik.
Bij welke windrichting is het daar goed vliegen? NW?

tja, U bevriest n
afb12602.jpg
og zo rap niet hoor

mooi, op de Cap als ik goed kan zien?

Toch gek, een modelvlieger kan je uren met een zender in ijskoude wind zetten. Dat zou je ons eens moeten vragen om dat voor ons werk te doen... :hammer:

ja, er is nog iets als staking he, ik heb 40 jaar in een atelier gewerkt en het was er steeds 20 graden warm, tijdens de winter als er een poort openhing was ik er als eerste bij om te zagen.

even nog dit draadje omhoogkicken, om het nog even over die zweefplek in Heusden Zolder te hebben. :)

Voor welke windrichting is deze plek nou geschikt. Want in deze draad stond oost-west, maar ik heb ergens anders ook wel eens noorden wind gehoord...

Welke windrichtingen zijn dus geschikt?

En kan iemand nog een fototje posten van die plek daar?(alle foto's die er eerder staan zijn off-line)

alvast bedankt

hallo, zo'n helling hoe hoog of hoe diep is die? Ik was namelijk op een plaats in Neerijse bij Leuven(in de hanzemanstraat), waar het heerlijk vliegen was. het is een grote kom vormige weide met een helling van 15° waar de wind pal op waait, der staan enkele bomen in de midden en er is een afgrond van een 4 tal meter vanwaaruit je leuk je vliegtuig kan lanceren.

Oostrozebeke, niet zo ver van de kust en de Vlaamse Ardennen en Noord Frankrijk met zijn hellingen.
Wij vliegen veel aan de Zeeuwse kusten, het is behelpen maar het gaat.

@simendewulf

Is er een plaats om te hellingzweven in oostrozebeke? Waar precies en voor welke windrichtingen? Dit zou voor mij ideaal zijn, ik woon er niet zo ver van :)

Grtz Willy

Back