hellingzweef ervaringen België

kent u de kuitenbijter uit de ronde van Vlaanderen.
DEN KOPPENBERG, is wel een smalle strook . Heb er trouwens maar 1 maal gevlogen , en dit met een ripper.

William zei:
@simendewulf

Is er een plaats om te hellingzweven in oostrozebeke? Waar precies en voor welke windrichtingen? Dit zou voor mij ideaal zijn, ik woon er niet zo ver van :)

Grtz Willy

Neen jammer genoeg is Oostrozebeke nogal effen :D. Maar we hebben wel een perfect getrimd vliegplein.Dus kom gerust eens langs als je wil. We gaan waarschijnlijk zondag dropping houden met een biglift.

Ik ga toch eens gaan kijken of er rond de poelberg in Tielt geen geschikte locatie zou zijn. nu ja berg... wie weet.

Ik vlieg ook met een ripper, fantastisch kistje voor op de helling. Blijft boven op de helling bij het minste briesje maar kan met gemak nog bijna storm aan.

Leuk dat ik die voor mij, verre locatie's kan leren kennen.als ik dan eens in de buurt ben dan weet ik waar ik moet paseren(heb altijd wel een vlieger bij).

William de poelberg is te bevliegen, wel alleen met kleine of trage zwevers.Momenteel zijn alle velden daar met gras ingezaaid.

Back