Hellingzweef meeting Nederland?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben in ieder geval voor.
Lijkt me leuk dit dan te combineren met een meeting voor RCsurfers, een beetje vliegen op de duinen en een beetje raggen in de golven.

Joost, lijkt mij een leuk idee.
Ikzelf heb een Ninja (Zagi-achtige), en een Weasel ( http://www.epp-fun.de/index_shop.htm ). Ik woon in Zandvoort en kan alleen vliegen als het Noordwestenwind is. Maar misschien zijn er betere lokaties ( in Zeeland ?? ) waar er met meerdere windrichtingen gevlogen kan worden. Dan wordt het mogelijk om een datum te plannen, of anders misschien een soort alarm-standby-regeling maken waarbij we op korte termijn iets afspreken. Dan denk ik aan vrijdagavond als de windrichting/sterkte goed is, gelijk de belangstellenden mailen om zondag te gaan vliegen ( zaterdags zal voor een aantal te kort dag zijn om dingen te regelen).

Maar zeker een leuk idee, en nu de wind weer kan gaan toenemen ( herfst ), komt het hellingzweven weer in beeld.

Hallo hellingzwevers,

ik ben natuurlijk voor!
Lijkt me een goed plan om een maandje van tevoren een zondag te prikken en afhankelijk van weersomstandigheden (cq van de windrichting)een dag of wat van tevoren nog te kijken naar de beste lokatie.

Zou erg gezellig zijn!

Groetjes,

Bob

Kzou wel willen, maar nog geen zwever...
Vandaag clubkist geleend, meegedaan aan een wedstrijd, 8e van 14 geworden en mn eerste 5 landingen, waarvan 1tje 95 punten 8)
Niet slecht als je meetelt dat ik ervoor maar 5 vluchten had, en nul landingen.

Groeten Laurens

Burgh-Haamstede daar zijn heel mooie hoge duinen en ze zijn met bijna alle windrichtingen te bevliegen. Je kan daar vanaf de Oosterschelde dam helemaal langs de Noordzeekust rond de plaats Burgh-Haamstede vliegen, dus vanaf zuidwestenwind tot noordwesten wind. Sommige plekken zijn dan wel alleen per fiets of te voet (maximaal half uur wandelen) te bereiken.

tja, eigenlijk mag je nergens Wildvliegen...

Bij Zoutelande kan het in ieder geval.. want de duinen zijn daar niet speciaal beschermt, en er loopt zelfs een pad overheen...

Burg-Haamstede is wél beschermt, m'n vader kijkt morgen even op z'n werk hoe het precies zit :)

op www.hellingzweven.nl staan nog wat locaties...

Een heuse Nederlandse slope soaring community!

Ofwel: Als ik kan dan kom ik. Alles tussen 2 en 5 Bft en hoger dan 5 meter wordt door ons bevlogen. Voor hardere wind kan ik (nog) niet goed uit de voeten.
Ergens in deze nieuwsgroep waart overigens nog iemand rond met wie ik vorige week mijn eerste mid air had. Hij zal ook wel komen, denk ik..... 8O

tja, bij Burgh-Haamstede mag je eigenlijk niet vliegen, valt onder Natuurbeschermingswet.
Maar iedereen doet het volgens mij :roll: (ik weet het, is geen goede reden ;))

Zoutelanden is volgens mij het meest geschikt
Windrichting: ZW
afb1917.jpg

zoutelande%20map.jpg

Dat zijn pas duinen, hier in Zandvoort en richting Noordwijk maximaal 20 meter ten opzichte van het strand. Aangezien zuidwest vaker voorkomt als noordwest, ben ik een voorstander van Zoutelande.
Als er mensen op de route van Zandvoort naar Zeeland liggen, kan ik deze meenemen. Ik heb een stationwagen, dus vier(vijf) man er in en alle het "vlieg"-tuig achterin.
Ik merk dat ik alweer de kriebels begin te krijgen. Dan moet ik wel van het weekend mijn gestripte Weasel weer gaan bekleden en alles inbouwen, en bij mijn Ninja 1 servo demonteren om de tandwieltjes te vervangen ( wordt 3e setje ) of andere servo's er in zetten.

Volgende week 23 september vergadert het bestuur van mvc Delta te Vlissingen. We zullen proberen e.e.a. dit najaar te organiseren. Behoefte is er zat merk ik.

Henk

:D
dan komen er denk ik ook nog een stuk of 5 mensen van onze club, of niet Henk? :)

Adrie
Frank
Ruud?
Jij :)
en vast nog wel meer? Zitten we zeker al aan de 10, moeten we nog frequentie bewaking gaan regelen ook :wink:

probleem is en blijft alleen het weer :roll: :onweer: :zon:

@Henk: dat zou natuurlijk fantastisch zijn, vanuit een club geregeld! :D

Groetjes,

Bob

Die bult bij Zoutelande is inderdaad erg hoog. Een paar weekjes terug heb ik het daar eens geprobeert met een Wibros.
Maar was niet zo'n suc6. Waarschijnlijk omdat ik nog nooit van de helling gevlogen had en waarschijnlijk iets fout deed. :cry:
Ik kon hem alleen maar met de neus op de wind houden (die stond pal op de (het) duin, dus goed) Van zweven was geen sprake en ik kon hem onderaan bij zo'n strandcabine op gaan halen. Daar heb ik het bij gelaten.

Had ik misschien moeten duiken in het begin? Om vaart te maken..

Grtx Frank

Goed Idee!!! Zeeland is wel ergens aan het eind van de wereld trouwens :wink:

Misschien is het mogelijk een aantal data te prikken, en dan op vrijdagavond op dit forum het wel/niet doorgaan aan te geven

Goed plan, gelijk eentje plannen?!

Wat dachten jullie van Zondag 12 oktober?

-> misschien is het handig om inderdaad af te spreken voor mensen die van ver moeten komen, dan kan vervoer ingedeeld worden...

Groeten Bob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back