Hellingzweefspots Belgische Ardennen of Nederlands Limburg

Hallo Heren Piloten
De site van de vliegclub in henry chapelle is

http://users.skynet.be/vdp3f/

Je mag er niet zomaar vliegen, je moet je lid maken van de club en dat kost € 20,= per jaar
Je moet wel goede verzekeringen hebben in het belgie
als je lid bent dan mag je zo veel vliegen als je wilt, je moet dan wel de goede vliegplaats vinden ( er zijn er 4 ) dat is afhankelijk van de wind richting

Waar ligt Henry-Chapelle

De route:
Je rijdt van Maastricht richting margraten voorbij het Americaans kerkhof
moet je rechts af richting "de Plank " deze weg blijven volgen ( 15 km )
tot dat je bij een T splitsing komt hier ga je links af en volgt de weg totdat je links ook een americaans kerkhof tegen komt, nu moet je remmen want verder hoef je niet rechts van je zie je de "afgrond " waar gevlogen wordt
dit is ook de weg dit je op de foto's van mij ziet.

Het is daar echt super om daar te kunnen vliegen, ik ben er nu 1 keer geweest maar beslist niet de laatste keer.

groetjes Wil

Ik ben gisteren ook gaan vliegen in Henri-Chapelle. Wel wat weinig wind maar wel een toffe sfeer. Ik denk dat ik daar volgend jaar ook maar eens lid ga worden.

ja, henri-chapelle is heel leuk vliegen. Ben nog maar één keer naar de meeting geweest maar wil absoluut nog eens teruggaan. Is wel weer een eind vanuit Gent... volgend jaar evt kamperen!
Ik geloof dat het telkens het laatste weekend van september te doen is...

Is het lidmaatschap ook verplicht als je eens een keer wilt komen vliegen????

Ziet er erg mooi uit daar trouwens!!

MrSat zei:
Is het lidmaatschap ook verplicht als je eens een keer wilt komen vliegen????

Ziet er erg mooi uit daar trouwens!!

Ik heb gewoon aan de aanwezige piloten gevraagd of het stoorde als ik ook even zou vliegen. Na een kanaalcheck gewoon tussen de "grote" jongens met mijn easyglider. Ik vermoed dat als je iedere maand komt ze toch wel zullen vragen om lid te worden. Het lidmaatschap is echt niet duur.

ok bedankt...... zeker een keer de moeite waard om daar eens te gaan vliegen. Gelezen in mijn beste Frans is dat er verschillende plekken zijn waardoor het mogeliijk is met alle windrichtingen daar te vliegen? Heb ik dat goed begrepen?

MrSat zei:
ok bedankt...... zeker een keer de moeite waard om daar eens te gaan vliegen. Gelezen in mijn beste Frans is dat er verschillende plekken zijn waardoor het mogeliijk is met alle windrichtingen daar te vliegen? Heb ik dat goed begrepen?

Dat heb je heel goed begrepen! :D Zij hebben de beschikking over 6 hellingen. 8O

Ja, Ik ken die omgeving daar wel. Volgens mij spreken ze Homburg zelfs Duits!... oftwel dat is toch het Duitstalig talig stukje van Belgie???

We moeten daar zeker eens gaan vliegen Simen ;-)

zekers gaan we daar eens gaan vliegen, en mijn frans is ook niet al te best hoor, een pint kan ik vragen hoor.
Ze zijn daar trouwens 3 talig ( de meeste jongeren toch )

Back