hellingzweven in duitsland

hallo

weet iemand toevallig waar in duitsland een plek is waar je een vakantiehuisje kan huren en waar dan vlak in de buurt een plek is om te hellingzweven :zon:.

alvast bedankt

greeeeetz tom

Hi Tom,

er zijn verschillende mogelijkheden om je met dit vraagstuk te helpen...

Mijn manier zou zijn om eerst naar een aantal leuke hellingen te zoeken en op de tweede plaats dan een leuk huisje in de buurt te zoeken...

Nou op die manier maak je een grote kans door bijvoorbeeld een bij een duits RC-forum te kijken. http://www.modellsport.rc-network.de/hangflug/karten/hff_germany.html is een leuk voorbeeld, want hier hebben ze een Hellingzweefgids. Waar wil je heen? Klik en gij zult vinden ;)
Dan kun je natuurlijk bij www.google.de "Ferienwohnung" intypen. Daar komt onderandere de volgende link tevoorschijn: http://www.domizilguide.de/land_9.htm. Huisjes genoeg!

Verder is de Wasserkuppe natuurlijk altijd raak. Goed om te vliegen, om te kijken (vliegtuig museum) en een mooie omgeving! Lekker bier op de Kreuzberg, en huisjes genoeg in de omgeving.
Mocht je richting Freiburg im Breisgau willen gaan, moet je het even zeggen... daar kan ik je misschien nog wel aan wat adresjes helpen!

Groetjes,

Bob

Wij zijn volgend jaar van plan om naar Duitsland te gaan met het gezin.
Ook is de bedoeling om te gaan hellingzweven.

Nu heb ik alleen maar wat ervaring bij ons aan de kust.
Aanbod van plaatsen zijn er genoeg in Duitsland, maar waar kan ik het beste heen?

Wij hebben de voorkeur voor Baden Württemberg of Bayern.
Moet niet te moeilijk te bevliegen zijn, ik ga niet voor de stress heen. Wel wilde ik dan een elektromaster van 370 cm. meenemen.

Enkele plaatsen springen er wat uit: zoals Achalm; De Teck; Sudelfeld; of de wasserkuppe.

Wie heeft daar ervaringen?
Graag advies.

Taco.

De Wasserkupe is geweldig. Voor elke windrichting is er wel een helling. Campings, pensions etc ruim te vinden. Boven op de Wasserkuppe is er trouwens een jeugdherberg. Kun je zo ongeveer vanuit je slaapkamer vliegen.
Vlakbij, in Poppenhausen, is de fabriek van Schleicher zweefvlieguigen gevestigd.
Een echt hellin/model/zweefvlieg Walhalla daar.

groet,

Erik

Is iemand hier al eens geweest? (Rossfeld in Bayern) Landingsterrein schijnt nogal steil te zijn.

ID9_5.jpg

gr.
Taco.

In Kassel/Zierenberg
zijn ook 2 hele mooie bergen waar je heel erg goed kunt hellingzweven:>
ga er zelf ook elk jaar heen:>

gr Sven

Volgend jaar wordt het dus de Wassekuppe.
Lijkt me mooi. We hebben een huisje geritseld op korte afstand van de Wasserkuppe.

Taco.

Back