Hellingzweven in Henri-Chapelle

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door knife-edge, 2 jul 2013.

  1. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Wat het lidmaatschap in Henri-Chapelle betreft : ik dacht , die 20 euro zal het ook niet maken. De hellingen zijn er steeds netjes en in de Eifel betaalde ik laatst ook 5 euro per dag aan iemand die mij werd aangewezen ( er werd mij verteld dat het zo moest )
    Henri-Chapelle is ook nog vlakbij voor mij , de zuidhelling ligt op 36 km van mijn woonplaats ... De helling aan het kerkhof 42 km , dacht ik ...
    Na betaling van het lidmaatschap krijg je een kaartje thuisgestuurd waarmee je bij eventuele vragen jezelf kan bewijzen ook lid te zijn. Het kaartje steekt steeds in mijn zenderkoffer.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2013
  2. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    http://www.vdp3f.be/Inscription_files/Formulaire inscription VDP3F.png

    Als je op de bovenstaande link klikt , zie je ook dat de secretaris/schatbewaarder de persoon is die vermeld staat op mijn kaartje.

    In de Eifel betaal je aan " iemand " terwijl je niet weet of de persoon de 5 euro in zijn eigen zak steekt of doorgeeft aan de club. Je hebt er géén bewijzen van , bedoel ik ...
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2013
  3. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Nog even checken of er morgen nog mensen gaan vliegen?

    Voorspellingen klinken wel vrij goed.

    Ik zou normaal al in de voormiddag verschijnen :)

    Mvg.
     
  4. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Ja heb in de eiffel ook al goed gevlogen maar idd een raar "systeem" daar, 2 dagen geen probleem,gewoon goeiedag zeggen,gevraagd of we ook mochten vliegen en geen probl, de 3de dag ineens een individu waar we dan 3 euro aan moesten betalen.. En hoe het adres te vinden van die MFC hohe eiffel is mij ook een groot raadsel.. Geen info op hun site daarover..

    Nu goed, hoop dat ik morgen wat kan vliegen, ga gewoon naar de helling gaan, zal het dan daar wel horen zeker.

    Mvg
     
  5. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
  6. edplane

    edplane

    Lid geworden:
    16 sep 2011
    Berichten:
    8
    eiffel

    Vorig weekend ook weer in de eiffel geweest en hetzelfde meegemaakt 3 dagen vliegen en dag vier komt er een persoon die ons kwamvertellen dat we hier niet meer mogen vliegen.
    verhaal is zo dat de man lid is van een vereniging die pacht betaald aan de boeren voor het gebruik van de helling.
    Het systeem werkt daar zo dat als je je eigen aanmeld voor bepaalde datums je in principe alleen recht hebt op alle hellingen in de buurt van Daun.
    Kosten zijn 3 euro per dag pp.Alleen even aan melden en dan kun je altijd vliegen tegen minimale kosten
     
  7. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Vanmiddag met mijn Maastrichtse modelvliegvrienden heerlijk gevlogen op de helling bij het kerkhof. Het was echt weer genieten. Ik kwam ook nog mijn modelvliegvriend Hannes Kolks tegen die daar ook lekker aan het raggen was met een klein maar snel zwevertje (welke was dat Hannes).
    Mijn GP Siren en de MPX Xeno deden het goed aan de helling. Het was er ongeveer windkracht 4 tot 6.

    Morgen maar eens dat inschrijfformulier uitprinten en naar die club mailen en kijken wanneer ik die contributie moet betalen.
     
  8. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Voor dit jaar zou ik niet meer betalen , en zul je waarschijnlijk ook niet meer hoeven te betalen.
    Je zou misschien wel kunnen melden dat je nu reeds voor 2014 wil inschrijven, dan zien ze dat je van goede wil bent , snap je ;)

    ...Het is maar een ideetje hé
     
  9. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Dat was ook mijn bedoeling Dirk, gelijk al inschrijven voor de komende jaren..... Hoef ik niet meer naar Zoutelande te crossen....... 45 minuten reizen is beter dan ruim 2 uur.....
     
  10. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Ikzelf vind het ook een prachtige locatie ...
     
  11. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Klopt, Dirk, dat uitzicht is heel mooi, dat vind je bijna nergens meer. Alleen jammer dat die weg ook gebruikt wordt door zogenaamde racers, vandaag was er een gek met een soort zwarte "lookalike" Donkervoort aan het racen en die vond dat ik met de bus aan de kant moest, 80 Kmh was schijnbaar niet snel genoeg voor meneer........

    Toen ik weg ging passeerde er net een tourbus en de dame aan de microfoon leek uitleg te geven over het hellingzweven...... :) :) :)
     
  12. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Ik heb deze week dit zwevertje op de kop kunnen tikken...

    [​IMG]

    Het blijkt een RC UHU te zijn, en verkeerd in goede staat...
    Ik ga het eens klaarmaken om bij zwakke wind ook eens van de helling te werpen
     
  13. Hannes_Kolks

    Hannes_Kolks

    Lid geworden:
    27 okt 2006
    Berichten:
    17
    Locatie:
    Gemmenich / East-Belgium
    Hi,
    dat is een Bird von Norbert Habe (+). De zweever ist niet meer verkrijgbar.

    groeten
    Hannes
     
  14. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.048
    Locatie:
    Gouda
    Er zijn er nog een paar te koop.
    East-Wing-Base

    Rick
     
  15. Gert Mulder

    Gert Mulder

    Lid geworden:
    27 feb 2009
    Berichten:
    416
    Locatie:
    Oostenrijk, Zell am See
    Henri-Chapelle lang geleden.

    Nog wat oude foto´s gevonden van Henri-Chapelle.

    Dit is zeker 25 jaar gelden, met mijn jeepie dat was een Feroza geloof ik. Samen met een vliegmaat, die nog steeds een vliegmaat is.
    Man dat waren nog eens tijden, bijna elk weekend onderweg om maar ergens je kist een helling af te gooien.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Altijd leuk, die oude foto's :smile:
     
  17. Koriel

    Koriel

    Lid geworden:
    27 mrt 2008
    Berichten:
    78
    Locatie:
    Maastricht
    Bij de vereniging in Maastricht zijn de eerste lidmaatschapskaarten voor 2014 Henri-Chapelle op de mat gevallen. Ik denk dat we er met een paar man regelmatig naar toe zullen gaan. Het is een klein halfuurtje rijden voor de meesten.
    Voorkeur gaat uit naar de oosthelling. De weg langs het kerkhof zelf lijkt zoals eerder gezegd wel op een racebaan, en goed uitkijken bij het landen is een noodzaak.
     
  18. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    De wind moet dan wel goedzitten hé :smile:
     
  19. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Wij waren namiddag ter plaatse met 4 clubmaatjes ...
    Het was wel koud aan de handen zeg !!!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. Gert Mulder

    Gert Mulder

    Lid geworden:
    27 feb 2009
    Berichten:
    416
    Locatie:
    Oostenrijk, Zell am See
    Gaaf mannen, in het voorjaar maar even gaan buurten geloof ik.
     

Deel Deze Pagina