Hellingzweven in Zuid-Engeland?

We hebben plannen om deze zomer naar Zuid-Engeland te vertrekken. In de buurt van Torquay. Wie weet of er daar leuke hellingen zijn om een zwever vanaf te gooien..??

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Frank

Klopt, maar wel zo een heel mooie bult hier bij Eschweiler, dat is voor mij dus niet zo heel erg ver en vrij makkelijk te doen. Ook de bruinkoolgroeve hier "net" over de grens is op sommige plaatsen bevliegbaar, alleen is er een nadeel aan dat die groeve zich steeds verplaatst. Dus goede contacten met de plaatselijke vliegclubs is dan wel handig.

Ik ben op rondreis geweest in Zuid Engeland. Uiteraard met zwever!! Ik wel weet niet hoe de omgeving er bij Torquay uitziet, maar zonder zwever naar Zuid Engeland? :nooo:

Je zal gewoon ter plaatse je ogen de kost moeten geven!

Torquay is schitterend, maar de je hebt oosten wind nodig om te kunnen hellingvliegen. De meeste voorkomende windrichting is toch zuid westen wind. Je moet dus eigenlijk aan de oostkust zijn.....

Frank, ik ben jaren achtereen in Zuid Engeland op vakantie geweest om te gaan hellingzweven. Torquay is niet de beste plaats - verkeerde windrichting. Op weg naar Torquay kom je door Dorset - daar moet je zijn. Ten westen van Swanage liggen de Purbeck Mountains - dit is de hellingzweef hemel op aarde. Prachtige hellingen, vriendelijke, gastvrije ontvangst. Goede plaatsen zijn Kimmeridge Bay op de weg van Corfe Castle naar de kust. Ook goed is Ringstead, aan de kust tussen Lulworth en Weymouth. Dit gebied is perfect voor vakantie: fijne campings, mooie natuur en niet te druk. In Wareham zit een klein modelbouwwinkeltje CJ Models - daar wijzen ze je ook de weg.

Have fun,

Robert

Back